|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. júna 2010
M. Konôpka si v pretekoch Le Mans splnil sen
Slovenský automobilový pretekár Miroslav Konôpka zaznamenal v nedeľu 13. júna 2010 jeden z vrcholov doterajšej kariéry. V roku 2006 sa stal vôbec prvým ...
Zdieľať
Miroslav Konôpka
Foto: SITA/Juraj Roščák BRATISLAVA 17. júna (WEBNOVINY) - Slovenský automobilový pretekár Miroslav Konôpka zaznamenal v nedeľu 13. júna 2010 jeden z vrcholov doterajšej kariéry. V roku 2006 sa stal vôbec prvým Slovákom na štarte vytrvalostných pretekov 24-hodín Le Mans, v tomto roku pri svojej druhej účasti prešlo auto jeho tímu pod šachovnicovou vlajkou na 24. mieste v celkovom poradí a 8. priečkee v najobsadenejšej triede LMGT2.
M. Konôpka štartoval v najslávnejších vytrvalostných pretekoch sveta v nemeckom tíme Felbermayr Proton, ktorý je továrenskou stajňou značky Porsche. Za volantom Porsche 911 GT3 RSR s číslom 88 sa striedal s rakúskou dvojicou Horst Felbermayr st a Horst Felbermayr st. Druhé vozidlo tohto tímu s č. 77 a posádkou Marc Lieb/Richard Lietz/Wolf Henzler dokázalo v triede LMGT2 zvíťaziť.
Preteky malo Porsche č. 88 zvládnuť umnou, pokojnou jazdou na istotu. Vlani sa totiž automobilke Porsche po prvý raz po dlhých rokoch stalo, že im do cieľa neprišlo ani jedno auto. Jednoznačnou úlohou posádky č. 88 bolo dostať auto do cieľa za každú cenu. Preteky sa zaobišli bez väčších problémov, náročné nočné stinty zvládla dvojica Konôpka a Felbermayr jun.
Miroslav Konôpka veľmi neobľubuje jazdu v noci, ale svoj diel roboty za volantom odviedol na výbornú: "V noci to nebolo vôbec ľahké, mnohí zo súperov z vyšších kategórií LMP1 a LMP2 jazdili, ako keby išlo o život a pri predbiehaní neboli ochotní počkať ani sekundu. Útočili aj na nemožných miestach, a preto bolo treba dávať obrovský pozor. Na netrpezlivosť napokon doplatil aj jeden z továrenských Peugeotov s Alexandrom Wurzom, ktorý sa zrazil z Ferrari z našej triedy," opísal skúsený slovenský pretekár podmienky na trati Le Mans.
"Ráno o 6.00 zastavil Felbermayr sen. v boxoch s poruchou spojky. Mechanici ju odstránili za približne hodinu, napokon sa táto posádka dostala bez ďalších problémov až do cieľa s celkovým počtom 304 kôl a priemernou rýchlosťou 199,664 km/h," pokračoval M. Konôpka, pre ktorého je prejazd cieľovou rovinkou na Le Mans ako zdolanie Mt. Everestu "Odvtedy, čo som videl film Le Mans so Stevom McQuinnom, som mal sen štartovať na týchto pretekoch. To sa mi splnilo v roku 2006, no vtedy sme po 17 hodinách odstúpili. A tak som si dal cieľ 24-hodinovku Le Mans raz dokončiť. Je to úžasný pocit. Vidieť mechanikov a vedenie Porsche Motorsportu plakať od dojatia po víťazstve v triede s tým, že päť z ich áut je v prvej osmičke, to je zážitok na celý život," tvrdil rodák z Bratislavy.
Podľa oficiálnych údajov organizátorov legendárnych pretekov tohoročnú edíciu 24-hodín Le Mans sledovalo priamo na okruhu 238-tisíc divákov.
SITA
M. Konôpka štartoval v najslávnejších vytrvalostných pretekoch sveta v nemeckom tíme Felbermayr Proton, ktorý je továrenskou stajňou značky Porsche. Za volantom Porsche 911 GT3 RSR s číslom 88 sa striedal s rakúskou dvojicou Horst Felbermayr st a Horst Felbermayr st. Druhé vozidlo tohto tímu s č. 77 a posádkou Marc Lieb/Richard Lietz/Wolf Henzler dokázalo v triede LMGT2 zvíťaziť.
Preteky malo Porsche č. 88 zvládnuť umnou, pokojnou jazdou na istotu. Vlani sa totiž automobilke Porsche po prvý raz po dlhých rokoch stalo, že im do cieľa neprišlo ani jedno auto. Jednoznačnou úlohou posádky č. 88 bolo dostať auto do cieľa za každú cenu. Preteky sa zaobišli bez väčších problémov, náročné nočné stinty zvládla dvojica Konôpka a Felbermayr jun.
Miroslav Konôpka veľmi neobľubuje jazdu v noci, ale svoj diel roboty za volantom odviedol na výbornú: "V noci to nebolo vôbec ľahké, mnohí zo súperov z vyšších kategórií LMP1 a LMP2 jazdili, ako keby išlo o život a pri predbiehaní neboli ochotní počkať ani sekundu. Útočili aj na nemožných miestach, a preto bolo treba dávať obrovský pozor. Na netrpezlivosť napokon doplatil aj jeden z továrenských Peugeotov s Alexandrom Wurzom, ktorý sa zrazil z Ferrari z našej triedy," opísal skúsený slovenský pretekár podmienky na trati Le Mans.
"Ráno o 6.00 zastavil Felbermayr sen. v boxoch s poruchou spojky. Mechanici ju odstránili za približne hodinu, napokon sa táto posádka dostala bez ďalších problémov až do cieľa s celkovým počtom 304 kôl a priemernou rýchlosťou 199,664 km/h," pokračoval M. Konôpka, pre ktorého je prejazd cieľovou rovinkou na Le Mans ako zdolanie Mt. Everestu "Odvtedy, čo som videl film Le Mans so Stevom McQuinnom, som mal sen štartovať na týchto pretekoch. To sa mi splnilo v roku 2006, no vtedy sme po 17 hodinách odstúpili. A tak som si dal cieľ 24-hodinovku Le Mans raz dokončiť. Je to úžasný pocit. Vidieť mechanikov a vedenie Porsche Motorsportu plakať od dojatia po víťazstve v triede s tým, že päť z ich áut je v prvej osmičke, to je zážitok na celý život," tvrdil rodák z Bratislavy.
Podľa oficiálnych údajov organizátorov legendárnych pretekov tohoročnú edíciu 24-hodín Le Mans sledovalo priamo na okruhu 238-tisíc divákov.
SITA