|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. júla 2016
Ľudia zabúdajú veci už na letisku, nechajú tam odev, niekedy aj kufor
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Bratislava 17. júla (TASR) - Počas letnej sezóny sa mnoho ľudí rozhodne vycestovať za oddychom leteckou dopravou. Občas sa ale stane, že si turisti v lietadle alebo na letisku či už pri odlete, alebo prílete niečo zabudnú.Najčastejšie to podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej bývajú vrchné časti odevu, ako napríklad bundy, svetre či čiapky, ale tiež aj okuliare. Niekedy sú to zase kľúče, hodinky alebo doklady totožnosti či suveníry.
"Medzi často zabúdané predmety patria aj mobily, kamery, fotoaparáty či notebooky," doplnila Ševčíková. Cestujúci si však podľa jej slov na bratislavskom letisku zabudli už aj elektronickú cigaretu, slnečník, plážovú podložku či kočík.
"Predmety nájdené na palube lietadla sa uchovávajú najskôr na letisku, na oddelení reklamácií batožín," priblížila hovorkyňa. Cestujúci tak môže podľa jej slov kontaktovať oddelenie reklamácií s otázkou, či sa jeho stratený predmet v lietadle nenašiel. "Prípadne môže kontaktovať leteckú spoločnosť, s ktorou letel," radí Ševčíková.
Ak si nikto po dobe určenej dopravcom, čo býva spravidla do šiestich mesiacov, daný predmet nevyzdvihne, stratené predmety sa podľa hovorkyne letiska odovzdávajú naspäť dopravcovi, teda leteckej spoločnosti, na centrálne reklamačné oddelenie.
"Stáva sa však, že si cestujúci zabudne vyzdvihnúť po prílete z batožinového pasu aj celý kufor, ten sa potom uchováva päť dní na oddelení reklamácií letiska a ak si ho pasažier dovtedy nevyzdvihne na letisku, zasiela sa späť leteckej spoločnosti na centrálne reklamačné oddelenie," dodala.
Ak sa zabudnuté predmety nájdu v priestoroch letiska, uchovávajú sa na jeho reklamačnom oddelení minimálne jeden rok. Cestujúci tak môže podľa Ševčíkovej kontaktovať oddelenie reklamácií letiska buď telefonicky, alebo e-mailom a dané predmety si môže po preukázaní sa dokladom totožnosti a presnom opise predmetu následne vyzdvihnúť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR