|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. novembra 2011
Ľudia sa stále viac sťažujú na hlasnú reklamu
Stále viac ľudí sa sťažuje na príliš hlasné reklamy v televíznom vysielaní. Ako agentúru SITA informovala Lucia Jelčová z odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou Rady pre ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. novembra (WEBNOVINY) - Stále viac ľudí sa sťažuje na príliš hlasné reklamy v televíznom vysielaní.
Ako agentúru SITA informovala Lucia Jelčová z odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR), rada v druhej polovici tohto roka zaznamenala zvýšený počet sťažností divákov na zvukovú intenzitu reklám v televíznom vysielaní.
Ak ich licenčná rada uzná, môže televízny vysielateľ od rady dostať sankciu až do výšky 165 969 eur.
Od roku 2008 až do 4. novembra tohto roka RVR riešila 21 sťažností súvisiacich s týmto problémom. Pätnásť sťažností rada vyhodnotila ako neopodstatnených a šesť ako opodstatnených, pričom všetky opodstatnené sa vzťahovali na televíziu Markíza.
"Z toho v piatich prípadoch sme rozhodli o udelení sankcie - upozornenie na porušenie zákona a v jednom prípade rada rozhodla o uložení pokuty spoločnosti Markíza-Slovakia spol. s r.o. vo výške 3 320 eur," cituje tlačová správa predsedu licenčnej rady Miloša Mistríka. Rada udelila Markíze pokutu, pretože príliš hlasnú reklamu vysielala aj po predchádzajúcom upozornení na nedodržiavanie zákonom určenej úrovne hlasitosti. Ďalšou sťažnosťou na nadmerne hlasnú reklamu sa bude RVR zaoberať na najbližšom zasadnutí 8. novembra, informovala ďalej Jelčová.
Povinnosť pre média
Meranie hlasitosti reklamy uložila licenčnej rade novela zákona o vysielaní a retransmisii z februára 2007. Dodržiavať rovnakú úroveň hlasitosti vysielania v programoch i reklame pritom podľa nej musia len vysielatelia so sídlom na Slovensku, televízie aj rádiá. Slovenské rozhlasové stanice a televízie musia zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov či poslucháčov.
Keďže pri posudzovaní reálneho zvukového signálu treba brať do úvahy, že ide o zmes veľkého počtu tónov s rôznou intenzitou aj s rôznym časom trvania, RVR ešte na začiatku meraní v roku 2008 rozhodla, že za prah rozlíšiteľnosti úrovne hlasitosti ľudským sluchom možno považovať rozdiel úrovní väčší ako 6dB.
V prípade, že ho televízia prekročí, pokladá sa to za dôvod na udelenie sankcie. Za porušenie tohto pravidla im hrozí sankcia - najprv upozornenie na porušenie zákona a následne po právoplatnosti tejto sankcie finančná pokuta od 3 319 až do 165 969 eur.
Ako agentúru SITA informovala Lucia Jelčová z odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR), rada v druhej polovici tohto roka zaznamenala zvýšený počet sťažností divákov na zvukovú intenzitu reklám v televíznom vysielaní.
Ak ich licenčná rada uzná, môže televízny vysielateľ od rady dostať sankciu až do výšky 165 969 eur.
Od roku 2008 až do 4. novembra tohto roka RVR riešila 21 sťažností súvisiacich s týmto problémom. Pätnásť sťažností rada vyhodnotila ako neopodstatnených a šesť ako opodstatnených, pričom všetky opodstatnené sa vzťahovali na televíziu Markíza.
"Z toho v piatich prípadoch sme rozhodli o udelení sankcie - upozornenie na porušenie zákona a v jednom prípade rada rozhodla o uložení pokuty spoločnosti Markíza-Slovakia spol. s r.o. vo výške 3 320 eur," cituje tlačová správa predsedu licenčnej rady Miloša Mistríka. Rada udelila Markíze pokutu, pretože príliš hlasnú reklamu vysielala aj po predchádzajúcom upozornení na nedodržiavanie zákonom určenej úrovne hlasitosti. Ďalšou sťažnosťou na nadmerne hlasnú reklamu sa bude RVR zaoberať na najbližšom zasadnutí 8. novembra, informovala ďalej Jelčová.
Povinnosť pre média
Meranie hlasitosti reklamy uložila licenčnej rade novela zákona o vysielaní a retransmisii z februára 2007. Dodržiavať rovnakú úroveň hlasitosti vysielania v programoch i reklame pritom podľa nej musia len vysielatelia so sídlom na Slovensku, televízie aj rádiá. Slovenské rozhlasové stanice a televízie musia zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov či poslucháčov.
Keďže pri posudzovaní reálneho zvukového signálu treba brať do úvahy, že ide o zmes veľkého počtu tónov s rôznou intenzitou aj s rôznym časom trvania, RVR ešte na začiatku meraní v roku 2008 rozhodla, že za prah rozlíšiteľnosti úrovne hlasitosti ľudským sluchom možno považovať rozdiel úrovní väčší ako 6dB.
V prípade, že ho televízia prekročí, pokladá sa to za dôvod na udelenie sankcie. Za porušenie tohto pravidla im hrozí sankcia - najprv upozornenie na porušenie zákona a následne po právoplatnosti tejto sankcie finančná pokuta od 3 319 až do 165 969 eur.