|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. septembra 2011
Ľudia pri pohľade na atraktívne osoby prestávajú rozmýšľať
Ľudia pri pohľade na atraktívne osoby v reklamách prestávajú rozmýšľať a často konajú iracionálne. Vyplýva to z výsledkov výskumu vedcov z University of California (UCLA), ktorí ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. septembra (WEBNOVINY) - Ľudia pri pohľade na atraktívne osoby v reklamách prestávajú rozmýšľať a často konajú iracionálne.
Vyplýva to z výsledkov výskumu vedcov z University of California (UCLA), ktorí monitorovali činnosť mozgu u 24 dospelých jedincov. Podľa ich zistení pohľad na atraktívneho muža či ženu ovplyvňuje tie časti mozgu, ktoré kontrolujú racionálne správanie.
Pri zhliadnutí reklamy so sexi osobami majú teda ľudia tendenciu kúpiť si propagovanú vec, pričom za iných okolností by to neurobili. Podľa zistení vedcov je tak omnoho efektívnejšia neracionálna reklama obsahujúca príjemné obrázky ako racionálna reklama ponúkajúca jasné fakty.
Napríklad reklama na džínsy so sporo odetou ženou je účinnejšia a dokáže potenciálneho kupca skôr presvedčiť ako napríklad reklama na automobil, v ktorej výrobca uvádza rôzne technické prednosti vozidla prostredníctvom číselných údajov.
"Kontrolujte si svoj mozog a tým si dávajte pozor na svoju peňaženku," uviedol Ian Cook z UCLA, ktorý výsledky štúdie publikoval v magazíne Journal of Neuroscience, Psychology and Economics.
Zistenia teda dali za pravdu reklamným praktikám, pri ktorých sa ich autori snažia potenciálnych zákazníkov skôr zmiasť a oklamať ako presvedčiť o kvalite ich produktov.
Informácie zverejnila webová stránka dailymail.co.uk.
Vyplýva to z výsledkov výskumu vedcov z University of California (UCLA), ktorí monitorovali činnosť mozgu u 24 dospelých jedincov. Podľa ich zistení pohľad na atraktívneho muža či ženu ovplyvňuje tie časti mozgu, ktoré kontrolujú racionálne správanie.
Pri zhliadnutí reklamy so sexi osobami majú teda ľudia tendenciu kúpiť si propagovanú vec, pričom za iných okolností by to neurobili. Podľa zistení vedcov je tak omnoho efektívnejšia neracionálna reklama obsahujúca príjemné obrázky ako racionálna reklama ponúkajúca jasné fakty.
Napríklad reklama na džínsy so sporo odetou ženou je účinnejšia a dokáže potenciálneho kupca skôr presvedčiť ako napríklad reklama na automobil, v ktorej výrobca uvádza rôzne technické prednosti vozidla prostredníctvom číselných údajov.
"Kontrolujte si svoj mozog a tým si dávajte pozor na svoju peňaženku," uviedol Ian Cook z UCLA, ktorý výsledky štúdie publikoval v magazíne Journal of Neuroscience, Psychology and Economics.
Zistenia teda dali za pravdu reklamným praktikám, pri ktorých sa ich autori snažia potenciálnych zákazníkov skôr zmiasť a oklamať ako presvedčiť o kvalite ich produktov.
Informácie zverejnila webová stránka dailymail.co.uk.