|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. novembra 2009
Ľudia chcú od lekární benefity aj na doplatky za lieky, vyplýva z prieskumu
Takmer 80 percent ľudí na Slovensku si myslí, že lekárne majú právo pacientom poskytovať výhody vernostného systému aj na doplatky za lieky na predpis. Vyplýva to z telefonického prieskumu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. novembra (WEBNOVINY) - Takmer 80 percent ľudí na Slovensku si myslí, že lekárne majú právo pacientom poskytovať výhody vernostného systému aj na doplatky za lieky na predpis. Vyplýva to z telefonického prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval v druhej polovici októbra na vzorke 1000 ľudí vo veku od 18 do 69 rokov. Novela zákona o liekoch, ktorá má nadobudnúť účinnosť 1. decembra tohto roka, však takéto benefity zakazuje a obmedzila marketingové aktivity poskytovateľov lekárskej starostlivosti iba na voľnopredajné lieky a doplnkový sortiment.
Vernostnú kartu lekárne využívajú momentálne dvaja z piatich ľudí na Slovensku. Systém zliav a benefitov, ktoré takéto karty prinášajú, o niečo častejšie využívajú ženy, starší ľudia a dôchodcovia. Vernostné systémy sa pritom páčia viac ako 80 % dospelej populácie Slovenska. Takmer 80 % oslovených Slovákov nesúhlasí so zákonom, ktorý zakazuje lekárňam poskytovať zľavy a benefity v súvislosti s výdajom liekov viazaných na recept. Necelých 70 % dospelých Slovákov má pocit, že novela im ako konečnému spotrebiteľovi liekov skôr alebo určite uškodí. Ceny liekov, ako aj výšku doplatku za lieky na predpis najcitlivejšie vnímajú ženy, dôchodcovia a ľudia s nižším vzdelaním.
Asi tri pätiny Slovákov si myslia, že je potrebné podporovať konkurenciu medzi lekárňami. Prevažná väčšina ľudí má pocit, že ich majú vo svojom okolí dostatok. Z faktorov, ktoré sú pre ľudí najdôležitejšie pri posudzovaní lekární, je najkľúčovejší prístup lekárnikov spolu so službami lekárne. Na druhom mieste skončila dostupnosť liekov. Ceny liekov zastávajú v rebríčku tretie miesto a sú najdôležitejšie pre pätinu cieľovej skupiny.
Spoločnosť GfK Slovakia pôsobí na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu.
SITA
Vernostnú kartu lekárne využívajú momentálne dvaja z piatich ľudí na Slovensku. Systém zliav a benefitov, ktoré takéto karty prinášajú, o niečo častejšie využívajú ženy, starší ľudia a dôchodcovia. Vernostné systémy sa pritom páčia viac ako 80 % dospelej populácie Slovenska. Takmer 80 % oslovených Slovákov nesúhlasí so zákonom, ktorý zakazuje lekárňam poskytovať zľavy a benefity v súvislosti s výdajom liekov viazaných na recept. Necelých 70 % dospelých Slovákov má pocit, že novela im ako konečnému spotrebiteľovi liekov skôr alebo určite uškodí. Ceny liekov, ako aj výšku doplatku za lieky na predpis najcitlivejšie vnímajú ženy, dôchodcovia a ľudia s nižším vzdelaním.
Asi tri pätiny Slovákov si myslia, že je potrebné podporovať konkurenciu medzi lekárňami. Prevažná väčšina ľudí má pocit, že ich majú vo svojom okolí dostatok. Z faktorov, ktoré sú pre ľudí najdôležitejšie pri posudzovaní lekární, je najkľúčovejší prístup lekárnikov spolu so službami lekárne. Na druhom mieste skončila dostupnosť liekov. Ceny liekov zastávajú v rebríčku tretie miesto a sú najdôležitejšie pre pätinu cieľovej skupiny.
Spoločnosť GfK Slovakia pôsobí na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu.
SITA