|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. apríla 2015
Lubitz hľadal na webe informácie o samovražde a dverách do kokpitu
Dom, v ktorom žil Andreas Lubitz v nemeckom Montabaure. Na archívnej snímke z 13. septembra 2009 Andreas Lubitz počas pretekov Airportrun v Hamburgu.
Zdieľať
Dom, v ktorom žil Andreas Lubitz v nemeckom Montabaure. Na archívnej snímke z 13. septembra 2009 Andreas Lubitz počas pretekov Airportrun v Hamburgu. Foto: TASR/AP
Düsseldorf/Marseille 2. apríla (TASR) - Druhý pilot havarovaného nemeckého airbusu Andreas Lubitz, ktorý je podozrivý zo spáchania tzv. rozšírenej samovraždy, sa pred osudným letom na webe informoval o formách a možnostiach realizácie samovraždy. Deň pred tragédiou hľadal na internete aj materiály o zabezpečovacom mechanizme dverí do kokpitu lietadiel.Informovala o tom dnes prokuratúra v Düsseldorfe, ktorá kauzu vyšetruje v Nemecku. Vo Francúzsku, kde lietadlo havarovalo, patrí vyšetrovanie do kompetencie prokuratúry v Marseille.
Podľa düsseldorfskej prokuratúry sa údaje, ktoré o tom poskytujú jednoznačné dôkazy, našli pri vyhodnocovaní tabletu, zhabaného v düsseldorfskom byte druhého pilota, uviedla agentúra DPA.
Po teroristických útokoch z 11. septembra 2001 boli dvere do kokpitu preventívne vo všetkých lietadlách upravené a zabezpečené tak, aby sa k pilotom bez ich autorizácie nemohli dostať teroristi alebo iné nepovolané osoby.
Práve to zabránilo kapitánovi stroja, ktorý opustil kokpit Airbusu A320 nemeckej spoločnosti Germanwings počas letu z Barcelony do Düsseldorfu, v návrate do pilotnej kabíny. Súčasťou bezpečnostných opatrení je totiž aj možnosť toho, kto sa nachádza v kokpite, zablokovať prístup napriek vloženiu bezpečnostných kódov. Dvere by sa aj tak otvorili, avšak až po ubehnutí istého času, ktorého dĺžka je v každej leteckej spoločnosti iná.
Všetko o havárii si prečítajte TU
V tomto prípade sa kapitánovi včas nepodarilo dostať späť do kokpitu a zachrániť všetkých 150 ľudí vrátane druhého pilota. Nepomohlo mu ani použitie zrejme sekery, ktorá patrí k bezpečnostnému vybaveniu na palube.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR