|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 2.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je Pamiatka zosnulých
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. apríla 2017
ĽSNS chce zakázať reklamu v čase, keď vysielanie sleduje mládež
Na snímke zľava poslanci NRSR Milan Uhrík a vpravo Marian Kotleba (obaja ĽSNS).
Zdieľať
Na snímke zľava poslanci NRSR Milan Uhrík a vpravo Marian Kotleba (obaja ĽSNS). Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 29. apríla (TASR) - Vysielanie reklamy v čase, keď televízor sledujú deti a mládež do 18 rokov, by malo byť zakázané. V novele zákone o reklame to navrhujú poslanci ĽSNS Marian Kotleba, Milan Uhrík, Rastislav Schlosár a Juraj Kolesár. Právnou normou sa bude parlament zaoberať na májovej schôdzi.Okrem zákazu vysielania reklamy počas programov určených pre deti a mládež do 18 rokov navrhujú kotlebovci zakázať vysielanie reklamy aj 30 minút pred vysielaním a 30 minút po odvysielaní takéhoto programu. Ďalším cieľom predloženého návrhu zákona je celkový zákaz pôsobenia osôb mladších ako 15 rokov v reklame.
"Detská psychika je oveľa náchylnejšia a zraniteľnejšia ako psychika dospelých. Dieťa si nedokáže od prezentovanej reality držať racionálny odstup. Informácie, ktoré sa k nemu prostredníctvom reklamy dostanú, spracováva emocionálne, a preto nedokáže racionálne prijať ani rodičovské rozhodnutie o nepotrebnosti, prípadne škodlivosti prezentovaného produktu," tvrdia poslanci.
Podľa ich slov sa na psychologickú manipuláciu detí v reklame začínajú používať čoraz agresívnejšie metódy. "Nie je tajomstvom, že mnohé nadnárodné korporácie pri tvorbe reklamy na produkty pre deti spolupracujú priamo s detskými psychológmi s cieľom v čo najväčšej miere ovplyvniť a zmanipulovať nezrelú detskú psychiku a vzbudiť v dieťati túžbu prezentovaný produkt vlastniť. Výberom farebných animovaných motívov, ľahko zapamätateľných sloganov či chytľavých melódií ovládnu myseľ dieťaťa natoľko, že rodič podľahne nátlaku zo strany zmanipulovaného dieťaťa a produkt mu kúpi," tvrdí ĽSNS v dôvodovej správe.
Na margo zákazu účinkovania mládeže v reklamách poslanci argumentujú, že vysielanie je týmto spôsobom regulované napr. vo Švédsku či Nórsku. "Takúto reguláciu považujeme za prospešnú, pretože chráni deti a uľahčuje život rodičom," dodali.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR