Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

17. novembra 2008

Lístok na bratislavskú MHD sa dá kúpiť aj prostredníctvom SMS



Cestujúci mestskou hromadnou dopravou (MHD) v Bratislave si môžu oddnes kúpiť cestovný lístok aj cez SMS. Podľa predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislava Zahradníka týmto ...



Zdieľať
BRATISLAVA 17. novembra (WEBNOVINY) - Cestujúci mestskou hromadnou dopravou (MHD) v Bratislave si môžu oddnes kúpiť cestovný lístok aj cez SMS. Podľa predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislava Zahradníka týmto krokom symbolicky padá akási bariéra, čo pre občanov znamená ďalšie skvalitnenie cestovania. Cestujúcim totiž stačí, aby poslali prázdnu SMS na číslo 1100 a približne do dvoch minút dostanú spiatočnú SMS, ktorá slúži ako cestovný lístok. Cena jedného SMS-lístka je 24 korún (0,80 €) a platí 70 minút bez ohľadu na tarifné pásma či počet prestupov. Cena za SMS je pritom zahrnutá v cene lístka. "Je to lístok poslednej záchrany," povedal Zahradník. Dopravný podnik chce totiž eliminovať počet "nedobrovoľných čiernych pasažierov", ktorí si nestihli kúpiť cestovný lístok napríklad preto, že novinový stánok bol zatvorený alebo nefungoval automat na lístky. Zo súčasných troch mobilných operátorov na Slovensku je zatiaľ na službu pripojený Orange a T-mobile, ale aj tu sú menšie rozdiely. Novú službu dopravného podniku môžu v prípade operátora T-mobile využívať všetci jeho klienti bez obmedzení, čiže aj s paušálnym programom aj s predplatenou kartou. V prípade operátora Orange si takýto lístok môžu zakúpiť zatiaľ len jeho fakturační klienti, teda nie tí, ktorí majú predplatenú kartu. Nemusia sa však obávať ani klienti mobilného operátora O2. Pre nich by táto služba mala byť dostupná do konca novembra. Riaditeľ spoločnosti ASMS Richard Szabó však upozorňuje, že nový systém má niekoľko ochranných prvkov. V praxi to napríklad znamená, že na jeden takýto cestovný lístok nebudú môcť cestovať viacerí cestujúci, preposielanie takýto SMS je teda zbytočné. Každý SMS-lístok bude mať totiž svoj vlastný tzv. "plávajúci" alebo "jedinečný" kód. Dopravný podnik zároveň upozorňuje, že zbytočné bude kupovať si cestovný lístok po nástupe revízora do vozidla MHD. Systém každý lístok, ktorý bude zakúpený po nástupe revízora, označí automaticky daný lístok za neplatný. V prípade, že cestujúci si omylom zmaže takýto lístok, stačí poslať SMS na číslo 1101. Takáto SMS stojí šesť korún (0,20 €). Obávať sa nemusia ani cestujúci, ktorým sa mobil pri cestovaní vybije. Takéto prípady sa však nebudú riešiť priamo na mieste. Skúšobná prevádzka SMS lístka potrvá do 28. februára 2009. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vitamínové doplnky neznižujú riziko rakoviny u mužov
<< predchádzajúci článok
Na November ´89 spomínali v parlamente iba dvaja poslanci