|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. novembra 2005
Lietať sa učia už aj na zemi
Žilinská univerzita ako jediná v strednej Európe pripravuje v rámci bakalárskeho štúdia dopravných pilotov.
Zdieľať
Doteraz mohli študenti získavať zručnosť len pri skutočných letoch. Predpísaných 50 hodín vo vzduchu často narážalo na nepriazeň počasia. Vďaka prvému letovému simulátoru, ktorý inštalovali na letisku v Dolnom Hričove, však až 40 hodín „odlietajú“ študenti na zemi.
Trenažér za 9 miliónov korún získala univerzita na základe dohody s ministerstvom školstva. „Teraz dokážeme výrazne zlacniť výcvik a zabezpečiť jeho pravidelnosť bez ohľadu na poveternostné podmienky. Simulátor umožní všeobecný výcvik pre turbovrtuľový aeroplán. Okrem toho umožňuje aj nácvik spolupráce viacčlennej posádky,“ konštatoval vedúci katedry leteckej ekonomiky Antonín Kazda. Aj letecké spoločnosti budú môcť v Žiline preskúšavať svojich pilotov.
Riaditeľ výcvikového a vzdelávacieho centra Žilinskej univerzity Peter Blaško neskrýva spokojnosť s tým, že teraz môžu namodelovať takmer všetko. Databáza letísk a rádionavigačných zariadení je z celého sveta. „Môžeme ,pristávať’ na akékoľvek letisko na svete, môžeme namodelovať akékoľvek počasie, viditeľnosť z kabíny, výšku základne, oblačnosť, vietor.
Prakticky všetky technické a meteorologické i vizuálne podmienky letu, dokonca aj zriedkavé kritické fázy bez toho, aby sme ohrozili životy študentov,“ dodáva Blaško. Simulátor na Žilinskej univerzite prispeje aj k skvalitneniu výcviku pilotov slovenskej armády.
Ján Filip
Riaditeľ výcvikového a vzdelávacieho centra Žilinskej univerzity Peter Blaško neskrýva spokojnosť s tým, že teraz môžu namodelovať takmer všetko. Databáza letísk a rádionavigačných zariadení je z celého sveta. „Môžeme ,pristávať’ na akékoľvek letisko na svete, môžeme namodelovať akékoľvek počasie, viditeľnosť z kabíny, výšku základne, oblačnosť, vietor.
Prakticky všetky technické a meteorologické i vizuálne podmienky letu, dokonca aj zriedkavé kritické fázy bez toho, aby sme ohrozili životy študentov,“ dodáva Blaško. Simulátor na Žilinskej univerzite prispeje aj k skvalitneniu výcviku pilotov slovenskej armády.
Ján Filip