|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. júla 2014
Lietadlo s ministrom Glváčom malo poruchu palivovo-regulačného systému
Minister obrany Martin Glváč
Zdieľať
Minister obrany Martin Glváč Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 15. júla (TASR) - Dôvodom núdzového pristátia vládneho špeciálu s ministrom obrany Martinom Glváčom na palube bola porucha palivovo-regulačného systému. TASR to potvrdil Petar Lazarov z tlačového odboru ministerstva vnútra. Technici to zistili po prehliadke stroja na zemi. Lietadlo Jak-40 s označením OM-BYL sa vrátilo späť do Bratislavy po 20 minútach letu. Rezort vnútra informoval, že posádka po vzlete z letiska vo výške približne 1200 metrov vyhodnotila údaje z prístrojov motora č. 2 ako hraničné pre normálny pracovný režim. "Išlo o vyššiu teplotu výstupných plynov, nižšie otáčky vysokotlakového kompresora, nižší tlak vstrekovaného paliva," povedala v pondelok (14.7.) hovorkyňa rezortu Lucia Kirinovičová s tým, že po týchto informáciách sa posádka rozhodla pre návrat na bratislavské letisko. Pristátie prebehlo bez problémov, problematický motor vypnutý nebol.
Glváč mal naplánovaný let do Paríža, kde sa mal zúčastniť ako zástupca Slovenskej republiky na vojenskej prehliadke pri príležitosti 100. výročia začiatku 1. svetovej vojny a oslavách výročia Veľkej francúzskej revolúcie. "Let pána ministra mal pokračovať iným lietadlom JAK-40 registračnej značky OM-BYE, ale nakoľko bol program pána ministra narušený, padlo rozhodnutie v lete nepokračovať," doplnila Kirinovičová.
Letecký útvar rezortu vnútra disponuje štyrmi lietadlami. Ide o dve typu TU-154M a dve typu JAK-40. Menšie JAK-y vyrobili v Sovietskom zväze v 70. rokoch minulého storočia. Lietadlo, ktoré malo v pondelok poruchu, bolo vyrobené v decembri 1979, nalietalo 5954 hodín a malo 6685 pristátí. Druhé vyrobili v decembri 1974, nalietalo 9548 hodín a malo 12.100 pristátí. Životnosť strojov tohto typu je 45 rokov alebo 45.000 nalietaných hodín.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR