|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Lidl je na Slovensku lídrom v predaji fairtradových výrobkov
Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou. Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v predajniach Lidla získali ...
Zdieľať
14.8.2020 (Webnoviny.sk) - Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou.
Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v predajniach Lidla získali pestovatelia z Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky v roku 2019 príspevok vo výške 129 000 €. V predošlom období to bolo približne 51 000 € a ide teda o viac ako 150%-ný nárast. Celkový "slovenský" fairtradový príspevok dosiahol v minulom roku 324 000 €. Výrobky predané v Lidli mali teda na celkovej sume bezmála 40%-ný podiel. Išlo o najväčší fairtradový príspevok spomedzi všetkých firiem zo Slovenska. V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít.
Na výrobu fairtradových produktov predaných v roku 2019 pod privátnymi značkami v Lidl Slovenská republika bolo použitých 623 ton kakaových bôbov (viac ako 60% zo všetkých fairtradových bôbov predaných v danom období na Slovensku), 33 ton bavlny, 5 ton zelenej kávy, 2 tony trstinového cukru a 68 kg vanilky.
"Rastúce predaje znamenajú väčšiu podporu pre pestovateľov týchto surovín v krajinách Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky. Len za fairtradový tovar predaný v SR dostali vlani - okrem ceny, ktorá skutočne pokrýva náklady ich práce - tiež fairtradový príplatok v objeme viac ako 320 tisíc eur. To sú peniaze, ktoré môžu použiť na projekty, ako sú budovanie studní, škôl a zdravotníckych zariadení, doprava, investície do efektívnejšieho pestovania a rad ďalších," uviedla Hana Malíková, riaditeľka neziskovej organizácie Fairtrade Česko a Slovensko.
"Nie je ľahké byť zodpovedným človekom a preto sa to v Lidli snažíme našim zákazníkom uľahčiť pri každom nákupe. Rozširujeme počet trvalo udržateľných výrobkov, upravujeme ich receptúry tak, aby boli zdravšie, obmedzujeme plasty a realizujeme mnoho spoločensky zodpovedných projektov. Spolu s našimi zákazníkmi kráčame na ceste k lepšiemu zajtrajšku a chceme zo sveta spraviť lepšie miesto pre život," vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing. Výrobky s Fairtrade certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Certifkovaná je aj káva z automatov Lidl2Go.
Fairtrade je certifikácia tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom tejto certifikácie je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu.
Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek. Do konca roku 2022 chce mať výhradne RSPO certifikovaný segregovaný palmový olej v potravinách. Kakao má byť 100% certifikované do konca roku 2020, pričom okrem Fairtrade prichádzajú do úvahy certifkáty Rainforest Alliance, UTZ či BIO. Rovnakými certifikátmi má disponovať aj káva v Lidli, do roku 2022 má ísť o 50%. Do konca roku 2022 budú certifikované všetky čierne, zelené a rooibos čaje, ktoré Lidl predáva pod vlastnými značkami. Záväzné stanoviská zverejnil Lidl aj pre ryby a kôrovce z voľného lovu, obaly a etikety svojich produktov, vajcia, kvety a rastliny. Diskont má taktiež stanovenú stratégiu obmedzovania a nahrádzania plastov a tiež znižovania podielu pridaného cukru a soli v produktoch predávaných pod vlastnými značkami. "Privátky" majú viac ako 80%-ný podiel na celkovom sortimente Lidla.
Všetky záväzné stanoviská Lidla sú dostupné tu:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/sortiment#mantra-spolocenskej-zodpovednosti
Lidl doteraz publikoval dve správy o trvalej udržateľnosti podľa metodiky GRI:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/stiahni-si-kompletnu-spravu
Informačný servis
Zdroj: Webnoviny.sk - Lidl je na Slovensku lídrom v predaji fairtradových výrobkov © SITA Všetky práva vyhradené.
Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v predajniach Lidla získali pestovatelia z Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky v roku 2019 príspevok vo výške 129 000 €. V predošlom období to bolo približne 51 000 € a ide teda o viac ako 150%-ný nárast. Celkový "slovenský" fairtradový príspevok dosiahol v minulom roku 324 000 €. Výrobky predané v Lidli mali teda na celkovej sume bezmála 40%-ný podiel. Išlo o najväčší fairtradový príspevok spomedzi všetkých firiem zo Slovenska. V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít.
Na výrobu fairtradových produktov predaných v roku 2019 pod privátnymi značkami v Lidl Slovenská republika bolo použitých 623 ton kakaových bôbov (viac ako 60% zo všetkých fairtradových bôbov predaných v danom období na Slovensku), 33 ton bavlny, 5 ton zelenej kávy, 2 tony trstinového cukru a 68 kg vanilky.
"Rastúce predaje znamenajú väčšiu podporu pre pestovateľov týchto surovín v krajinách Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky. Len za fairtradový tovar predaný v SR dostali vlani - okrem ceny, ktorá skutočne pokrýva náklady ich práce - tiež fairtradový príplatok v objeme viac ako 320 tisíc eur. To sú peniaze, ktoré môžu použiť na projekty, ako sú budovanie studní, škôl a zdravotníckych zariadení, doprava, investície do efektívnejšieho pestovania a rad ďalších," uviedla Hana Malíková, riaditeľka neziskovej organizácie Fairtrade Česko a Slovensko.
"Nie je ľahké byť zodpovedným človekom a preto sa to v Lidli snažíme našim zákazníkom uľahčiť pri každom nákupe. Rozširujeme počet trvalo udržateľných výrobkov, upravujeme ich receptúry tak, aby boli zdravšie, obmedzujeme plasty a realizujeme mnoho spoločensky zodpovedných projektov. Spolu s našimi zákazníkmi kráčame na ceste k lepšiemu zajtrajšku a chceme zo sveta spraviť lepšie miesto pre život," vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing. Výrobky s Fairtrade certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Certifkovaná je aj káva z automatov Lidl2Go.
Fairtrade je certifikácia tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom tejto certifikácie je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu.
Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek. Do konca roku 2022 chce mať výhradne RSPO certifikovaný segregovaný palmový olej v potravinách. Kakao má byť 100% certifikované do konca roku 2020, pričom okrem Fairtrade prichádzajú do úvahy certifkáty Rainforest Alliance, UTZ či BIO. Rovnakými certifikátmi má disponovať aj káva v Lidli, do roku 2022 má ísť o 50%. Do konca roku 2022 budú certifikované všetky čierne, zelené a rooibos čaje, ktoré Lidl predáva pod vlastnými značkami. Záväzné stanoviská zverejnil Lidl aj pre ryby a kôrovce z voľného lovu, obaly a etikety svojich produktov, vajcia, kvety a rastliny. Diskont má taktiež stanovenú stratégiu obmedzovania a nahrádzania plastov a tiež znižovania podielu pridaného cukru a soli v produktoch predávaných pod vlastnými značkami. "Privátky" majú viac ako 80%-ný podiel na celkovom sortimente Lidla.
Všetky záväzné stanoviská Lidla sú dostupné tu:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/sortiment#mantra-spolocenskej-zodpovednosti
Lidl doteraz publikoval dve správy o trvalej udržateľnosti podľa metodiky GRI:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/stiahni-si-kompletnu-spravu
Informačný servis
Zdroj: Webnoviny.sk - Lidl je na Slovensku lídrom v predaji fairtradových výrobkov © SITA Všetky práva vyhradené.