Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Lidl je na Slovensku lídrom v predaji fairtradových výrobkov



Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou. Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v predajniach Lidla získali ...



Zdieľať
csr_lidl_new_logo 2 2020_cmyk 676x513 14.8.2020 (Webnoviny.sk) - Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou.


Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v predajniach Lidla získali pestovatelia z Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky v roku 2019 príspevok vo výške 129 000 €. V predošlom období to bolo približne 51 000 € a ide teda o viac ako 150%-ný nárast. Celkový "slovenský" fairtradový príspevok dosiahol v minulom roku 324 000 €. Výrobky predané v Lidli mali teda na celkovej sume bezmála 40%-ný podiel. Išlo o najväčší fairtradový príspevok spomedzi všetkých firiem zo Slovenska. V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít.

Na výrobu fairtradových produktov predaných v roku 2019 pod privátnymi značkami v Lidl Slovenská republika bolo použitých 623 ton kakaových bôbov (viac ako 60% zo všetkých fairtradových bôbov predaných v danom období na Slovensku), 33 ton bavlny, 5 ton zelenej kávy, 2 tony trstinového cukru a 68 kg vanilky.

"Rastúce predaje znamenajú väčšiu podporu pre pestovateľov týchto surovín v krajinách Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky. Len za fairtradový tovar predaný v SR dostali vlani - okrem ceny, ktorá skutočne pokrýva náklady ich práce - tiež fairtradový príplatok v objeme viac ako 320 tisíc eur. To sú peniaze, ktoré môžu použiť na projekty, ako sú budovanie studní, škôl a zdravotníckych zariadení, doprava, investície do efektívnejšieho pestovania a rad ďalších," uviedla Hana Malíková, riaditeľka neziskovej organizácie Fairtrade Česko a Slovensko.

"Nie je ľahké byť zodpovedným človekom a preto sa to v Lidli snažíme našim zákazníkom uľahčiť pri každom nákupe. Rozširujeme počet trvalo udržateľných výrobkov, upravujeme ich receptúry tak, aby boli zdravšie, obmedzujeme plasty a realizujeme mnoho spoločensky zodpovedných projektov. Spolu s našimi zákazníkmi kráčame na ceste k lepšiemu zajtrajšku a chceme zo sveta spraviť lepšie miesto pre život," vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing. Výrobky s Fairtrade certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Certifkovaná je aj káva z automatov Lidl2Go.

Fairtrade je certifikácia tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom tejto certifikácie je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu.

Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek. Do konca roku 2022 chce mať výhradne RSPO certifikovaný segregovaný palmový olej v potravinách. Kakao má byť 100% certifikované do konca roku 2020, pričom okrem Fairtrade prichádzajú do úvahy certifkáty Rainforest Alliance, UTZ či BIO. Rovnakými certifikátmi má disponovať aj káva v Lidli, do roku 2022 má ísť o 50%. Do konca roku 2022 budú certifikované všetky čierne, zelené a rooibos čaje, ktoré Lidl predáva pod vlastnými značkami. Záväzné stanoviská zverejnil Lidl aj pre ryby a kôrovce z voľného lovu, obaly a etikety svojich produktov, vajcia, kvety a rastliny. Diskont má taktiež stanovenú stratégiu obmedzovania a nahrádzania plastov a tiež znižovania podielu pridaného cukru a soli v produktoch predávaných pod vlastnými značkami. "Privátky" majú viac ako 80%-ný podiel na celkovom sortimente Lidla.

Všetky záväzné stanoviská Lidla sú dostupné tu:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/sortiment#mantra-spolocenskej-zodpovednosti

Lidl doteraz publikoval dve správy o trvalej udržateľnosti podľa metodiky GRI:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/stiahni-si-kompletnu-spravu

Informačný servis


Zdroj: Webnoviny.sk - Lidl je na Slovensku lídrom v predaji fairtradových výrobkov © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vo viacerých regiónoch Slovenska hrozia búrky a povodne
<< predchádzajúci článok
McDonald’s vyzliekol svoje burgery