|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. apríla 2012
Lewis Hamilton má v Číne šancu na hetrik
V nedeľu pokračuje seriál pretekov majstrovstiev sveta formuly 1 treťou veľkou cenou sezóny v čínskom Šanghaji. Lídrom priebežného poradia je Fernando Alonso z Ferrari, ktorý v ...
Zdieľať
ŠANGHAJ 12. apríla (WEBNOVINY) - V nedeľu pokračuje seriál pretekov majstrovstiev sveta formuly 1 treťou veľkou cenou sezóny v čínskom Šanghaji.
Lídrom priebežného poradia je Fernando Alonso z Ferrari, ktorý v Austrálii finišoval piaty a v Malajzii triumfoval.
Španiel má na konte 35 bodov, o päť viac ako dvakrát tretí Lewis Hamilton z McLarenu. Zatiaľ tretí je víťaz úvodnej VC 2012 a Hamiltonov tímový kolega Jenson Button.
Prekvapením je až šiesta priečka dvojnásobného majstra sveta Sebastiana Vettela na Red Bulle, ktorý bol najprv druhý a následne jedenásty.
Práve po úspechu hladný Vettel je najväčším favoritom na víťazstvo, v roku 2009 sa práve v Číne premiérovo postavil na najvyšší stupienok vo farbách Red Bullu a anglickej stajni s rakúskou licenciou priniesol prvú takúto radosť. "Čaká nás unikátna trať, ktorej šírka poskytuje dostatočný priestor pre predbiehacie manévre. V Šanghaji sa nám zvykne dariť, a preto dúfame vo výborný výsledok a zisk veľkého počtu bodov," povedal Nemec.
Ak by "býci" skutočne uspeli, bolo by to ich 28. víťazstvo na Veľkej cene, čím by sa v historickej tabuľke osamostatnili na siedmej priečke.
Suverénnym lídrom je v tomto ohľade Ferrari s 217 prvenstvami pred McLarenom (176) a Williamsom (113). V Číne sa tradične darí tímom Ferrari a McLaren, oba majú na konte po tri vavríny.
Na okruhu v Šanghaji sa doteraz uskutočnilo celkovo osem Veľkých cien a jediným pilotom s dvoma víťazstvami je Lewis Hamilton.
Brit uspel v najľudnatejšej krajine na svete v sezónach 2008 a 2011. Hamilton však musí vymeniť prevodovku, za čo ha čaká tradičný trest - na štarte si oproti výsledku v kvalifikácii pohorší o päť miest.
"Šťastie sa neprikláňa na moju stranu, no raz sa tak stane. Predošlá sezóna ma naučila mnohému, napríklad hodnote vyrovnaných výkonov. Nemá zmysel naháňať sa za prvenstvom, ak ho nedokážete o týždeň potvrdiť. Nerobím si preto ťažkú hlavu z toho, že som zatiaľ v sezóne nezvíťazil, ešte je skoro na prognózy o favoritoch na titul. Sústredíme sa na zisk čo najväčšieho počtu bodov. Do Číny sa už veľmi tešíme," odkázal Hamilton.
Austrálčan Mark Webber sa zväčša pohybuje v tieni tímového kolegu Vettela, momentálne je však v hodnotení šampionátu pred ním so šesťbodovým náskokom.
Tridsaťpäťročný pilot bol zatiaľ dvakrát štvrtý a v Číne finišoval pred rokom na tretej priečke napriek tomu, že štartoval ako osemnásty. "Okruh v Šanghaji bol ku mne v minulosti vľúdny, ešte som tu síce nevyhral, ale viackrát som bol na pódiu. Už sa neviem dočkať prvých jázd a verím, že cestou za mojim úspechom bude kvalitná kvalifikácia," uviedol Weber.
Od držiteľa mnohých rekordov "efjednotky" Michaela Schumachera sa neočakáva žiadny svetoborný výsledok, no veterán v službách Mercedesu chce pri svojom 290. štarte (druhé miesto v historických tabuľkách, rekordérom je Rubens Barrichello s 322 štartmi) potešiť verných fanúšikov: "V prvom rade myslím na divákov, v Číne som mal dlhé roky lojálnych priaznivcov. Je veľmi dojemné vidieť ich oddanosť a ochotu prísť ma povzbudiť aj z veľkých diaľok. Robíme všetko pre to, aby sme im priniesli radosť."
Kvalifikácia je na programe v sobotu od 8.00 h SELČ, samotné preteky odštartujú v nedeľu od 9.00 h SELČ.
Veľká cena Číny
Dejisko: Šanghajský medzinárodný okruh, dĺžka okruhu 5 451 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (305,066 km)
Minuloročný víťaz: Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:32,238 min (2004)
Rekordér v počte víťazstiev - jazdec: Lewis Hamilton (V. Brit.) - 2 víťazstvá (2008 a 2011)
Rekordér v počte víťazstiev - tím: Ferrari a McLaren po 3
História:
Čínska vláda mala záujem zorganizovať Veľkú cenu Číny už v 90. rokoch minulého storočia. Prvým pokusom bola výstavba okruhu v meste Čuaj v provincii Kuang-tung, čo vyústilo k zaradeniu VC Číny do predbežného kalendára na sezónu 1999. No okruh nesplnil požadované štandardy pre F1. Najľudnatejšej krajine sveta sa vydaril až druhý pokus v roku 2002, keď sa s Berniem Ecclestonom dohodli na usporiadaní VC Číny od roku 2004 do roku 2011.
Prvýkrát si architekti a technickí experti prezreli lokalitu v močiaroch neďaleko Šanghaja v apríli 2003, po 18 mesiacoch bola trať hotová a 26. septembra 2004 sa nej išla prvá VC Číny. Autorom je nemecký architekt okruhov F1 Hermann Tilke. Sú na nej dve dlhé roviny a série ťažkých zákrut. Za jednu z najťažších v seriáli F1 je považovaná kombinácia prvých dvoch zákrut po štarte, ktorá vytvára pravotočivú prakticky 270° zákrutu.
Organizátori museli s Berniem Ecclestonom rokovať o znížení poplatkov za usporiadanie podujatia, ktoré boli najvyššie v seriáli MS. Obe strany našli kompromis a VC Číny má zabezpečenú účasť v seriáli MS až do roku 2017. Organizátori sa pokúšajú zdvihnúť návštevnosť výrazným znížením ceny vstupeniek, ako aj výstavbou novej linky metra až do areálu okruhu.
Kuriozity:
Výstavba Šanghajského medzinárodného okruhu stála 450 miliónov USD, až do výstavby okruhu v Abú Zabí to bola najdrahšia trať seriálu MS F1. V roku 2011 musela trať prejsť opätovnou inšpekciou a schválením FIA, keďže došlo k prepadu úsekov v okolí zákrut 1, 8 a 14 spôsobenému močaristým podkladom.
Predchádzajúci víťazi VC Číny:
2011 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2010 Jenson Button (V. Brit.) McLaren
2009 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2008 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2006 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
Poradie MS (po 2 pretekoch):
Jednotlivci: 1. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 35 bodov, 2. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 30, 3. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 25, 4. Mark Webber (Aus.) Red Bull 24, 5. Sergio Pérez (Mex.) Sauber 22, 6. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 18, 7. Kimi Räikkönen (Fín.) Lotus 16, 8. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber a Bruno Senna (Braz.) Williams po 8, 10. Paul di Resta (V. Brit.) Force India 7
Pohár konštruktérov: 1. McLaren 55, 2. Red Bull 42, 3. Ferrari 35, 4. Sauber 30, 5. Lotus 16, 6. Force India 9
Lídrom priebežného poradia je Fernando Alonso z Ferrari, ktorý v Austrálii finišoval piaty a v Malajzii triumfoval.
Španiel má na konte 35 bodov, o päť viac ako dvakrát tretí Lewis Hamilton z McLarenu. Zatiaľ tretí je víťaz úvodnej VC 2012 a Hamiltonov tímový kolega Jenson Button.
Prekvapením je až šiesta priečka dvojnásobného majstra sveta Sebastiana Vettela na Red Bulle, ktorý bol najprv druhý a následne jedenásty.
Práve po úspechu hladný Vettel je najväčším favoritom na víťazstvo, v roku 2009 sa práve v Číne premiérovo postavil na najvyšší stupienok vo farbách Red Bullu a anglickej stajni s rakúskou licenciou priniesol prvú takúto radosť. "Čaká nás unikátna trať, ktorej šírka poskytuje dostatočný priestor pre predbiehacie manévre. V Šanghaji sa nám zvykne dariť, a preto dúfame vo výborný výsledok a zisk veľkého počtu bodov," povedal Nemec.
Ak by "býci" skutočne uspeli, bolo by to ich 28. víťazstvo na Veľkej cene, čím by sa v historickej tabuľke osamostatnili na siedmej priečke.
Suverénnym lídrom je v tomto ohľade Ferrari s 217 prvenstvami pred McLarenom (176) a Williamsom (113). V Číne sa tradične darí tímom Ferrari a McLaren, oba majú na konte po tri vavríny.
Na okruhu v Šanghaji sa doteraz uskutočnilo celkovo osem Veľkých cien a jediným pilotom s dvoma víťazstvami je Lewis Hamilton.
Brit uspel v najľudnatejšej krajine na svete v sezónach 2008 a 2011. Hamilton však musí vymeniť prevodovku, za čo ha čaká tradičný trest - na štarte si oproti výsledku v kvalifikácii pohorší o päť miest.
"Šťastie sa neprikláňa na moju stranu, no raz sa tak stane. Predošlá sezóna ma naučila mnohému, napríklad hodnote vyrovnaných výkonov. Nemá zmysel naháňať sa za prvenstvom, ak ho nedokážete o týždeň potvrdiť. Nerobím si preto ťažkú hlavu z toho, že som zatiaľ v sezóne nezvíťazil, ešte je skoro na prognózy o favoritoch na titul. Sústredíme sa na zisk čo najväčšieho počtu bodov. Do Číny sa už veľmi tešíme," odkázal Hamilton.
Austrálčan Mark Webber sa zväčša pohybuje v tieni tímového kolegu Vettela, momentálne je však v hodnotení šampionátu pred ním so šesťbodovým náskokom.
Tridsaťpäťročný pilot bol zatiaľ dvakrát štvrtý a v Číne finišoval pred rokom na tretej priečke napriek tomu, že štartoval ako osemnásty. "Okruh v Šanghaji bol ku mne v minulosti vľúdny, ešte som tu síce nevyhral, ale viackrát som bol na pódiu. Už sa neviem dočkať prvých jázd a verím, že cestou za mojim úspechom bude kvalitná kvalifikácia," uviedol Weber.
Od držiteľa mnohých rekordov "efjednotky" Michaela Schumachera sa neočakáva žiadny svetoborný výsledok, no veterán v službách Mercedesu chce pri svojom 290. štarte (druhé miesto v historických tabuľkách, rekordérom je Rubens Barrichello s 322 štartmi) potešiť verných fanúšikov: "V prvom rade myslím na divákov, v Číne som mal dlhé roky lojálnych priaznivcov. Je veľmi dojemné vidieť ich oddanosť a ochotu prísť ma povzbudiť aj z veľkých diaľok. Robíme všetko pre to, aby sme im priniesli radosť."
Kvalifikácia je na programe v sobotu od 8.00 h SELČ, samotné preteky odštartujú v nedeľu od 9.00 h SELČ.
Veľká cena Číny
Dejisko: Šanghajský medzinárodný okruh, dĺžka okruhu 5 451 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (305,066 km)
Minuloročný víťaz: Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:32,238 min (2004)
Rekordér v počte víťazstiev - jazdec: Lewis Hamilton (V. Brit.) - 2 víťazstvá (2008 a 2011)
Rekordér v počte víťazstiev - tím: Ferrari a McLaren po 3
História:
Čínska vláda mala záujem zorganizovať Veľkú cenu Číny už v 90. rokoch minulého storočia. Prvým pokusom bola výstavba okruhu v meste Čuaj v provincii Kuang-tung, čo vyústilo k zaradeniu VC Číny do predbežného kalendára na sezónu 1999. No okruh nesplnil požadované štandardy pre F1. Najľudnatejšej krajine sveta sa vydaril až druhý pokus v roku 2002, keď sa s Berniem Ecclestonom dohodli na usporiadaní VC Číny od roku 2004 do roku 2011.
Prvýkrát si architekti a technickí experti prezreli lokalitu v močiaroch neďaleko Šanghaja v apríli 2003, po 18 mesiacoch bola trať hotová a 26. septembra 2004 sa nej išla prvá VC Číny. Autorom je nemecký architekt okruhov F1 Hermann Tilke. Sú na nej dve dlhé roviny a série ťažkých zákrut. Za jednu z najťažších v seriáli F1 je považovaná kombinácia prvých dvoch zákrut po štarte, ktorá vytvára pravotočivú prakticky 270° zákrutu.
Organizátori museli s Berniem Ecclestonom rokovať o znížení poplatkov za usporiadanie podujatia, ktoré boli najvyššie v seriáli MS. Obe strany našli kompromis a VC Číny má zabezpečenú účasť v seriáli MS až do roku 2017. Organizátori sa pokúšajú zdvihnúť návštevnosť výrazným znížením ceny vstupeniek, ako aj výstavbou novej linky metra až do areálu okruhu.
Kuriozity:
Výstavba Šanghajského medzinárodného okruhu stála 450 miliónov USD, až do výstavby okruhu v Abú Zabí to bola najdrahšia trať seriálu MS F1. V roku 2011 musela trať prejsť opätovnou inšpekciou a schválením FIA, keďže došlo k prepadu úsekov v okolí zákrut 1, 8 a 14 spôsobenému močaristým podkladom.
Predchádzajúci víťazi VC Číny:
2011 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2010 Jenson Button (V. Brit.) McLaren
2009 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2008 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2006 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
Poradie MS (po 2 pretekoch):
Jednotlivci: 1. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 35 bodov, 2. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 30, 3. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 25, 4. Mark Webber (Aus.) Red Bull 24, 5. Sergio Pérez (Mex.) Sauber 22, 6. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 18, 7. Kimi Räikkönen (Fín.) Lotus 16, 8. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber a Bruno Senna (Braz.) Williams po 8, 10. Paul di Resta (V. Brit.) Force India 7
Pohár konštruktérov: 1. McLaren 55, 2. Red Bull 42, 3. Ferrari 35, 4. Sauber 30, 5. Lotus 16, 6. Force India 9