|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. augusta 2006
Letná škola ekonómie 2006
Dve z najväčších globálnych korporácií, ktoré pôsobia i v Slovenskej republike – Citigroup a Proctor and Gamble, divízia Gillette – sa spojili za účelom zlepšenia slovenského ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. augusta (WN/PR) - Dve z najväčších globálnych korporácií, ktoré pôsobia i v Slovenskej republike – Citigroup a Proctor and Gamble, divízia Gillette – sa spojili za účelom zlepšenia slovenského ekonomického vzdelávania. Príspevky oboch spoločností podporili zorganizovanie programu „Letná škola ekonómie“ pre tridsať nadpriemerných slovenských stredoškolských študentov, a tridsať stredoškolských učiteľov ekonomických predmetov.
Týždňový vzdelávací program na Slovensku už po jedenásty raz zorganizovala Nadácia F. A. Hayeka Bratislava, na základe know-how a spolupráce s americkou vzdelávacou organizáciou Foundation for Teaching Economics. Semináru, ktorý sa uskutočnil v dňoch 13. – 19. augusta v hoteli Šachtička pri Banskej Bystrici, sa zúčastnili učitelia a študenti zo všetkých regiónov Slovenska.
Hlavným cieľom projektu letných škôl ekonómie pre budúcich manažérov a ich učiteľov je prispieť k zvýšeniu kvality vyučovania ekonómie na slovenských stredných školách. Seminár je starostlivo pripravený tak, aby učiteľom pomohol získať najnovšie poznatky z ekonómie, upevniť si základné vedomosti, diskutovať s prítomnými odborníkmi, ale najmä naučiť sa najnovším spôsobom výučby ekonómie prostredníctvom ekonomických hier. Program pre študentov je zameraný na rozšírenie vedomostí z ekonómie netradičnou a príťažlivou formou. Poobedňajšie aktivity sú zamerané na všestranný rozvoj osobnosti študentov a najmä na vytvorenie silného kolektívu, zároveň však posilňovanie manažérskych zručností každého študenta.
Unikátnou črtou projektu letnej školy, ktorá ju odlišuje od iných vzdelávacích programov, je, že spoločná časť programu so študentmi dáva učiteľom možnosť priamo sledovať reakcie žiakov na nové metódy výučby a priamo spoznať, ako sa jednoducho dajú študenti motivovať, aby učenie sa ekonómie bolo pre nich potešením a zároveň súťažou. Na programe prednášajú domáci a zahraniční odborníci, vrátane bankárov a amerických univerzitných profesorov.
“Spoločnosť Gillette považuje vzdelávanie za jednu zo svojich najdôležitejších priorít, pretože práve kvalita vzdelávania do veľkej miery ovplyvňuje budúcnosť každej krajiny. Je pre nás potešením vidieť, že tento program, ktorý naša spoločnosť podporuje na Slovensku, v Bulharsku, Maďarsku, Rumunsku a v Českej republike, vniesol do našej filantropickej a komunitnej činnosti novú dimenziu,“ povedala Cathy Chizauskas, viceprezidentka spoločnosti Proctor and Gamble, Gillette Business Unit.
Letné školy ekonómie pripravuje Nadácia F. A. Hayeka v licencii americkej Foundation for Teaching Economics a s podporou partnerov od roku 1996. Vyhodnotenie programu dokazuje, že študenti i učitelia vďaka nemu získavajú lepší prehľad a pochopenie trhovej ekonomiky. Počas deviatich predchádzajúcich ročníkov histórie letnej školy sa jej zúčastnilo už viac než 550 študentov a učiteľov z celého Slovenska.
“Citigroup verí, že kvalitné programy finančného a ekonomického vzdelávania zlepšujú kvalitu života jednotlivcov, rodín a inštitúcií, a posilňujú komunity na celom svete. V apríli minulého roka vyhlásila Citigroup Foundation celosvetový záväzok venovať počas nasledujúcich 10 rokov na finančné a ekonomické vzdelávanie 200 miliónov amerických dolárov. Vďaka tomu, že tento program presne zapadá do našej stratégie, a vďaka jeho opakovaným úspechom v minulosti, sme sa rozhodli pokračovať v jeho podpore v Maďarsku, Bulharsku, Českej republike, Rumunsku, a samozrejme i na Slovensku. Letná škola ekonómie je pre študentov i učiteľov vynikajúcou príležitosťou načerpať nové poznatky a obľúbiť si ekonómiu. Prostredníctvom spojenia ekonómie a manažérskeho tréningu získavajú v rámci tohto programu študenti schopnosti, ktoré budúci slovenskí lídri potrebujú,“ hovorí Branislav Cehlárik, PR manažér spoločnosti Citigroup (Slovakia) a.s. Zástupca Citigroup - Vladimír Strauch, vedúci Treasury Sales a Derivatives Marketing - sa do programu Letnej školy ekonómie zapojil aj ako prednášajúci, s interaktívnou prednáškou o fungovaní finančných trhov.
Program Letnej školy ekonómie pozostáva z dvoch častí pre študentov:
1) Ekonomické prednášky o princípoch fungovania trhovej ekonomiky. Prednášky sú vedené interaktívnou a modernou formou, študenti sa učia kriticky premýšľať a diskutovať o aktuálnych spoločenských problémoch.
2) Manažérsky tréning, v rámci ktorého študenti rozoberajú a riešia skupinové problémy, a učia sa tak napríklad riešiť konfliktné situácie, zlepšovať svoje komunikačné schopnosti, ako aj rôzne manažérske prístupy.
Výučba učiteľov je tiež dôležitým cieľom programu:
1) Učitelia sledujú ekonomické prednášky a na vlastné oči sa presviedčajú o výhodách výučby prostredníctvom nových, interaktívnych a experimentálnych techník.
2) Počas workshopov učitelia ďalej rozvíjajú svoje schopnosti prostredníctvom ekonomických simulácií a vymieňajú si skúsenosti a materiály pre výučbu ekonómie.
Programu sa zúčastnili aj dvaja americkí lektori - profesor výučby ekonómie, Roger Butters, a viceprezident Foundation for Teaching Economics, Jim Klauder. Dr. Butters publikoval množstvo prác a vo svojich analýzach sa zaoberá najmä úlohou hodnôt pri formovaní ekonomickej politiky. Dr. Butters spolupracuje s Foundation for Teaching Economics od roku 1991.
S cieľom zhodnotiť dopad Letnej školy ekonómie sa účastníci programu zúčastňujú vstupných a výstupných testov. Po skončení programu účastníci odovzdávajú hodnotenia kvality programu, a navyše po šiestich mesiacoch od ukončenia programu sú učitelia požiadaní, aby zhodnotili dopad seminára na kvalitu ich každodennej práce.
Proctor and Gamble, Gilette Business Unit
Značka Gillette je lídrom na celosvetovom trhu v približne dvanástich kategóriách spotrebných tovarov, a to najmä v oblasti starostlivosti o výzor, batériových monočlánkov a ústnej hygieny.
Počas svojej viac ako storočnej histórie posilňovala spoločnosť Gillette svoje postavenie prostredníctvom firemnej stratégie riadenia podnikania z dlhodobého a globálneho hľadiska.
Preukázaná schopnosť spoločnosti Gillette udržať si dlhodobý rast v meniacom sa svetovom trhovom prostredí je založená na niekoľkých základných princípoch. Medzi ne patrí neustále sa zvyšujúce zbieranie vedeckých znalostí v príslušných podnikateľských oboroch, inovatívne produkty, ktoré sú súčasťou výrazného technologického zlepšovania, a nezmerné výrobné schopnosti, vďaka ktorým je možné vyrábať neposčítateľné množstvo tovarov každý rok – spoľahlivo, efektívne a šetrne.
V roku 2005 bola spoločnosť Gillette kúpená globálnou spoločnosťou The Proctor and Gamble Company.
Citigroup, the Citigroup Foundation a programe finančného vzdelávania Citigroup
Citigroup (označenie newyorskej burzy NYSE: C) je globálna finančná skupina, poskytujúca viac ako 200 miliónom súkromných osôb, právnických osôb, štátnych orgánov a inštitúcií vo viac ako 100 krajinách sveta široký sortiment finančných služieb a produktov, zahŕňajúci retailové bankovníctvo, korporátne a investičné bankovníctvo, poisťovníctvo a asset manažment. Obchodná značka skupiny Citigroup zastrešuje značky ako Citibank, CitiFinancial, Primerica, Smith Barney, Banamex a Travelers Life nad Annuity. Ďalšie informácie nájdete na www.citigroup.com.
Na Slovensku ponúka Citigroup prostredníctvom Citibank (Slovakia) a.s. širokú ponuku inovatívnych bankových produktov a služieb pre gobálne i slovenské spoločnosti, malých a stredne veľkých podnikateľov, finančné inštitúcie, verejný sektor, a od novembra 2002 aj pre fyzické osoby.
Nadácia the Citigroup Foundation zameriava svoju činnosť a finančnú podporu najmä na finančné vzdelávanie a komunitný rozvoj, spolu s podporou umenia, kultúry, zdravotníctva a životného prostredia. Bližšie informácie môžete získať na: www.citigroup.com
Vychádzajúc z presvedčenia že vedomosti sú najcennejšími aktívami, sa Program finančného vzdelávania Citigroup snaží na celom svete identifikovať, podporovať a uskutočňovať iniciatívy, ktoré pomáhajú jednotlivcom, rodinám a komunitám získať schopnosti potrebné pre správne finančné rozhodovanie sa. V apríli tohto roku vyhlásila Citigroup Foundation celosvetový záväzok venovať počas nasledujúcich 10 rokov na finančné a ekonomické vzdelávanie 200 miliónov amerických dolárov, a to do troch základných oblastí: finančné vzdelávanie osôb, finančné vzdelávanie malých podnikov a finančné vzdelávanie inštitúcií. Ďalšie informácie o Programe finančného vzdelávania Citigroup, vrátane programových dokumentov, odkazov a ďalších informácií, je možné získať na http://financialeducation.citigroup.com.
Foundation for Teaching Economics
Poslaním FTE (Nadácie pre ekonomické vzdelávanie) je vzdelávať mladé osobnosti, vybrané vďaka ich vodcovským schopnostiam, v ekonomickom štýle myslenia o národných a medzinárodných otázkach, a podporovať kvalitu ekonomického vzdelávania napomáhaním rozvoju schopností učiteľom ekonomických predmetov.
FTE sa snaží zdôrazňovať dôležitú úlohu jednotlivcov ako produktívnych a zodpovedných občanov v slobodnej spoločnosti. Vzdelávací program FTE je založený na výučbe v malých skupinách, s podporou diskusií s cieľom lepšie pochopiť fungovanie trhovej ekonomiky.
Počas posledných dvanástich rokov Foundation for Teaching Economics pomáha organizovať Letné školy ekonómie pre stredoškolských študentov a učiteľov. Tieto programy v súčasnosti fungujú v Bulharsku, v Českej republike, v Maďarsku, v Rumunsku a na Slovensku. Stredoeurópske letné školy ekonómie sú založené na podobnom programe, aký FTE každoročne organizuje naprieč celými Spojenými štátmi americkými.
Počas programov Foundation for Teaching Economics, učitelia získavajú nové vedomosti, schopnosti a materiály, a majú možnosť takpovediac „z prvej ruky“ sledovať využitie nových spôsob výučby ekonómie na študentoch. Prednášajúci kladú dôraz na nové, experimentálne techniky výučby ekonómie, vrátane využitia ekonomických hier a simulácií, do ktorých sa študenti zapájajú a získavajú tak i praktické skúsenosti z fungovania trhovej ekonomiky. Príslovie: „Počujem a zabudnem; vidím a zapamätám si; robím to a pochopím“ je najlepším opisom stratégie, ktorú prednášajúci využívajú, aby študentom pomohli pochopiť základné ekonomické koncepty.
Získaním ekonomického spôsobu myslenia mladí lídri začínajú chápať, prečo je kapitalizmus taký úspešný. Učia sa o význame podnetov, motivácie, a analýzy nákladov a prínosov. Najdôležitejšie však snáď je, že začínajú rozlišovať medzi hodnotovými súdmi podfarbenými „ekonomickými“ výrokmi, a výrokmi, ktoré sú empiricky overiteľné. Študenti zároveň získavajú skúsenosti o vzťahoch medzi ekonómiou a vedením ľudí prostredníctvom aplikácie ekonomických princípov do manažérskeho tréningu s použitím ďalších hier a prípadových štúdií.
V prípade záujmu môžete ďalšie informácie o Foundation for Teaching Economics nájsť na internetovej stránke www.fte.org.
Nadácia F. A. Hayeka Bratislava
Nadácia F. A. Hayeka Bratislava je nezávislá a apolitická nezisková organizácia, založená v roku 1991 v Bratislave skupinou liberálne orientovaných slovenských ekonómov. Cieľom nadácie pri jej vzniku bolo najmä založiť novú, v tom čase ešte neexistujúcu, tradíciu liberálneho myslenia v SR, ponúkať praktické reformné návrhy trhových riešení ekonomických a sociálnych problémov šíriť a propagovať myšlienky klasického liberalizmu v Slovenskej republike, byť platformou pre výmenu názorov odborníkov i širšej verejnosti, a rozvíjať základné liberálne myšlienky a hodnoty.
Základnými liberálnymi myšlienkami, ktoré sa Nadácia F. A. Hayeka snaží presadzovať, sú najmä slobodná voľba jednotlivca a jeho osobná zodpovednosť, trhová ekonomika, minimalizácia štátnych zásahov, znižovanie daní, vláda práva, neporušiteľnosť zmluvných záväzkov, dohôd a sľubov a neodcudziteľnosť práva každého jednotlivca na jeho vlastný život, slobodu a majetok.
V minulom roku získala Nadácia F. A. Hayeka prestížnu Templetonovu cenu (Templeton Freedom Award for Institute Excellance) za svoj príspevok k šíreniu slobody vo svojom regióne.
Nadácia F. A. Hayeka sa za viac ako desať rokov svojej existencie stala jedným z navýznamnejších think-tankov v Slovenskej republike a vybudovala si i veľmi vysoký medzinárodný kredit, ktorého dôkazom je spolupráca s mnohými renomovanými inštitúciami z celého sveta. Na pozvanie nadácie navštívilo Slovensko už mnoho osobností, okrem iných napr. nositeľ Nobelovej ceny za ekonómiu Gary Becker. Schopnosť iniciovať odbornú diskusiu preukázala nadácia organizovaním celej série atraktívnych medzinárodných konferencií a seminárov o liberalizácii energetiky, reforme dôchodkového systému, či reforme daňového systému.
Nadácia F. A. Hayeka sa snaží presadzovať konkrétne a praktické trhovo orientované reformy na Slovensku, ku ktorým patria reforma daňového a dôchodkového systému či reforma školstva. Neodmysliteľnou súčasťou aktivít nadácie sú aj jej úspešné vzdelávacie programy, do ktorých sa už zapojilo niekoľko tisíc účastníkov.
K najúspešnejším projektom nadácie patrí založenie Združenia daňových poplatníkov Slovenska, ktoré bojuje proti nadmernému finančnému zaťaženiu občanov a podnikov a zasahovaniu štátu do súkromnej sféry, presadzuje zníženie daní a verejných výdavkov a zvyšuje informovanosť širokej verejnosti o ich skutočnom daňovom zaťažení prostredníctvom publikovania tzv. dňa daňovej slobody.
Vo všetkých oblastiach svojej činnosti má Nadácia F. A. Hayeka bohaté skúsenosti. Všetky činnosti Nadácie sú pokryté mediálnymi aktivitami, pričom práve na výbornej spolupráci s médiami sa zakladajú mnohé z úspechov našej organizácie.
Pre ďalšie informácie o našej činnosti navštívte prosím stránku www.hayek.sk.
Pre ďalšie informácie o programe Letných škôl ekonómie sa prosím obráťte na Martina Chrena, riaditeľa Nadácie F. A. Hayeka Bratislava (+421 2 48 291 585 alebo + 421 905 305 466).
Nadácia F. A. Hayeka