|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. augusta 2009
Letná návštevnosť na Liptove je úspechom a kľúčom sú kvalitné služby
Obávaná, očakávaná, ale nakoniec vôbec nie zlá. Taká je letná turistická sezóna v Liptove. Po uplynutí prvej polovice letných prázdnin sa nesplnili očakávania o prázdnych parkoviskách pri ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. augusta (WN/PR) - Obávaná, očakávaná, ale nakoniec vôbec nie zlá. Taká je letná turistická sezóna v Liptove. Po uplynutí prvej polovice letných prázdnin sa nesplnili očakávania o prázdnych parkoviskách pri atrakciách a ubytovacích zariadeniach. Hostia prišli. Oproti minulým rokom sa zmenila ich štruktúra, no na jar avizovaný negatívny dopad silného výpadku v príjazdoch návštevníkov sa nekoná. Aspoň nie u tých poskytovateľov služieb, ktorí poskytujú kvalitu a osobný prístup.
„Keby bolo ešte lepšie počasie, určite sme spokojnejší“, hovorí marketingová manažérka strediska Jasná Nízke Tatry, Katarína Šarafínová. „Na lanovkách sme totiž závislí od veternosti či daždivých dní. Počas pekných dní je u nás v stredisku návštevnosť k našej spokojnosti. Športovcov priťahuje bike park, turistov krásne výhľady a sme radi, že veľmi úspešným produktom tohto leta je náučný chodník pre deti Karkulka,“ vysvetľuje. „Na rozdiel od minulého roka, sa leto rozbiehalo pomalšie a intenzívne sa začalo predávať až tesne pred začiatkom sezóny,“ hovorí prevádzkovateľ rodinného penziónu Mária v Bodiciach pri Demänovej, Michal Macko. „My sme s letnou sezónou spokojní, podarilo sa nám obsadiť dostatočnú kapacitu aj napriek kríze,“ konštatuje. Krízu pocítili najmä pri dôslednejšom strážení si nákladov. A aj kvôli tomu sa podnik stal skutočne „rodinným“. Do svojich ubytovacích balíkov však zahrnul Michal Macko aj regionálnu zľavovú kartu Liptov Region Card a ponúkol tak ku kvalitným službám penziónu pridanú hodnotu, ktorú iní, aj napriek rovnakej príležitosti, nevyužili. A aj to je za tajomstvom úspechu.
Zmenu oproti minuloročnej sezóne pocítili poskytovatelia služieb aj v jazyku, ktorým k hosťom hovoria. „Tohtoročná sezóna je jednoznačne pod taktovkou domácej a českej klientely“, hovorí M. Macko. Jeho slová potvrdzuje aj marketingový manažér strediska Skipark Ružomberok, Tomáš Gazdarica: „Z hľadiska celkovej štruktúry stále dominujú domáci dovolenkári, nasledujú ich Česi a Poliaci. Českí hostia sú v porovnaní s ich domácimi strediskami spokojní hlavne s cenou poskytovaných služieb. Najviac zatiaľ turisti využívajú vývoz kabínkovou lanovkou na uľahčenie si túry na Vlkolínec alebo hlavný hrebeň Veľkej Fatry. Záujem je tiež o jazdu horskou terénnou kolobežkou. Otvorenie nového „Specialized Bike Parku“ s dĺžkou trás viac ako 10 km sa stretlo s veľkým záujmom zo strany „bajkerov“, ktorí sa stali už pravidelnými návštevníkmi strediska.“ Výrazné posilnenie českej klientely na úkor poľskej potvrdzuje aj K. Šarafínová. Podľa jej slov tvoria títo návštevníci okolo 50% z celkového počtu návštevníkov. Ako hovorí, „v Jasnej sa v lete najviac darí pobytovým balíkom, kde okrem našich služieb pribaľujeme zdarma vstup do aquaparku, čím robíme pobyty skutočne letnými.“ Kúpou lístka na lanovku, získa návštevník nielen zdarma prístup k náučnému chodníku Karkulka, ale aj skipas na úvod zimnej sezóny zdarma.
A aký je kľúč k úspechu podľa slov ľudí z branže? „Základom pre získanie zákazníka je určite variabilita kvalitne poskytovaných služieb na prijateľnej cenovej úrovni s možnosťou získania ďalších bonusov a zliav,“ tvrdí T.Gazdarica. „Jednoznačne si zakladáme na kvalite služby“, potvrdzuje jeho slová K. Šarafínová. A v rovnakom tóne pokračuje aj zástupca menších podnikateľov v cestovnom ruchu M. Macko: „Naša teória je jednoduchá. Podnik s rodinnou atmosférou, osobný prístup k hosťom, odporúčania na celodenný program a kvalitné služby“.
Podľa čísiel ale aj slov ľudí v cestovnom ruchu je letná sezóna v Liptove s ohľadom na trhové podmienky úspechom. „Leto sa vyvíja sľubne. Liptov má skvelé predpoklady a sme radi, že sa nielen zahraniční návštevníci, ale aj Slováci rozhodli tráviť svoje dovolenkové dni práve u nás. Intenzívnou propagáciou regiónu, ponukou pestrej škály netradičných podujatí, inovatívnymi produktmi ako regionálna zľavová karta Liptov Region Card alebo centrálnym rezervačným systémom ubytovania, neustále pracujeme na tom, aby región Liptov bol ako celok stále atraktívnejší. Dovolenkujúcim poskytujeme zaujímavé podnety a pravidelne ich informujeme o tom, čo sa v Liptove deje a čo tu môžu zažiť. Vďaka podpore členov Klastra Liptov vieme návštevníkom ponúknuť komplexnú ponuku za región, čo je na Slovensku veľmi zákaznícky orientovaný prístup, ktorý prináša svoje ovocie,“ hovorí Iveta Niňajová, riaditeľka Klastra Liptov – združenia cestovného ruchu. „Už dnes, pri intenzívnej propagácii pestrého a bohatého leta v Liptove, ktoré má ešte pred sebou veľa pekných dní a jedno z najkrajších období v regióne – takzvané „babie leto“ – pripravujeme kroky na podporu zimnej sezóny v regióne,“ konštatuje I. Niňajová.
Viac info:
Mgr. Ľubomír Čech
PR coordinator destinácie Liptov
Klaster LIPTOV - združenie cestovného ruchu
web: www.visitliptov.sk; www.liptovcard.sk
„Keby bolo ešte lepšie počasie, určite sme spokojnejší“, hovorí marketingová manažérka strediska Jasná Nízke Tatry, Katarína Šarafínová. „Na lanovkách sme totiž závislí od veternosti či daždivých dní. Počas pekných dní je u nás v stredisku návštevnosť k našej spokojnosti. Športovcov priťahuje bike park, turistov krásne výhľady a sme radi, že veľmi úspešným produktom tohto leta je náučný chodník pre deti Karkulka,“ vysvetľuje. „Na rozdiel od minulého roka, sa leto rozbiehalo pomalšie a intenzívne sa začalo predávať až tesne pred začiatkom sezóny,“ hovorí prevádzkovateľ rodinného penziónu Mária v Bodiciach pri Demänovej, Michal Macko. „My sme s letnou sezónou spokojní, podarilo sa nám obsadiť dostatočnú kapacitu aj napriek kríze,“ konštatuje. Krízu pocítili najmä pri dôslednejšom strážení si nákladov. A aj kvôli tomu sa podnik stal skutočne „rodinným“. Do svojich ubytovacích balíkov však zahrnul Michal Macko aj regionálnu zľavovú kartu Liptov Region Card a ponúkol tak ku kvalitným službám penziónu pridanú hodnotu, ktorú iní, aj napriek rovnakej príležitosti, nevyužili. A aj to je za tajomstvom úspechu.
Zmenu oproti minuloročnej sezóne pocítili poskytovatelia služieb aj v jazyku, ktorým k hosťom hovoria. „Tohtoročná sezóna je jednoznačne pod taktovkou domácej a českej klientely“, hovorí M. Macko. Jeho slová potvrdzuje aj marketingový manažér strediska Skipark Ružomberok, Tomáš Gazdarica: „Z hľadiska celkovej štruktúry stále dominujú domáci dovolenkári, nasledujú ich Česi a Poliaci. Českí hostia sú v porovnaní s ich domácimi strediskami spokojní hlavne s cenou poskytovaných služieb. Najviac zatiaľ turisti využívajú vývoz kabínkovou lanovkou na uľahčenie si túry na Vlkolínec alebo hlavný hrebeň Veľkej Fatry. Záujem je tiež o jazdu horskou terénnou kolobežkou. Otvorenie nového „Specialized Bike Parku“ s dĺžkou trás viac ako 10 km sa stretlo s veľkým záujmom zo strany „bajkerov“, ktorí sa stali už pravidelnými návštevníkmi strediska.“ Výrazné posilnenie českej klientely na úkor poľskej potvrdzuje aj K. Šarafínová. Podľa jej slov tvoria títo návštevníci okolo 50% z celkového počtu návštevníkov. Ako hovorí, „v Jasnej sa v lete najviac darí pobytovým balíkom, kde okrem našich služieb pribaľujeme zdarma vstup do aquaparku, čím robíme pobyty skutočne letnými.“ Kúpou lístka na lanovku, získa návštevník nielen zdarma prístup k náučnému chodníku Karkulka, ale aj skipas na úvod zimnej sezóny zdarma.
A aký je kľúč k úspechu podľa slov ľudí z branže? „Základom pre získanie zákazníka je určite variabilita kvalitne poskytovaných služieb na prijateľnej cenovej úrovni s možnosťou získania ďalších bonusov a zliav,“ tvrdí T.Gazdarica. „Jednoznačne si zakladáme na kvalite služby“, potvrdzuje jeho slová K. Šarafínová. A v rovnakom tóne pokračuje aj zástupca menších podnikateľov v cestovnom ruchu M. Macko: „Naša teória je jednoduchá. Podnik s rodinnou atmosférou, osobný prístup k hosťom, odporúčania na celodenný program a kvalitné služby“.
Podľa čísiel ale aj slov ľudí v cestovnom ruchu je letná sezóna v Liptove s ohľadom na trhové podmienky úspechom. „Leto sa vyvíja sľubne. Liptov má skvelé predpoklady a sme radi, že sa nielen zahraniční návštevníci, ale aj Slováci rozhodli tráviť svoje dovolenkové dni práve u nás. Intenzívnou propagáciou regiónu, ponukou pestrej škály netradičných podujatí, inovatívnymi produktmi ako regionálna zľavová karta Liptov Region Card alebo centrálnym rezervačným systémom ubytovania, neustále pracujeme na tom, aby región Liptov bol ako celok stále atraktívnejší. Dovolenkujúcim poskytujeme zaujímavé podnety a pravidelne ich informujeme o tom, čo sa v Liptove deje a čo tu môžu zažiť. Vďaka podpore členov Klastra Liptov vieme návštevníkom ponúknuť komplexnú ponuku za región, čo je na Slovensku veľmi zákaznícky orientovaný prístup, ktorý prináša svoje ovocie,“ hovorí Iveta Niňajová, riaditeľka Klastra Liptov – združenia cestovného ruchu. „Už dnes, pri intenzívnej propagácii pestrého a bohatého leta v Liptove, ktoré má ešte pred sebou veľa pekných dní a jedno z najkrajších období v regióne – takzvané „babie leto“ – pripravujeme kroky na podporu zimnej sezóny v regióne,“ konštatuje I. Niňajová.
Viac info:
Mgr. Ľubomír Čech
PR coordinator destinácie Liptov
Klaster LIPTOV - združenie cestovného ruchu
web: www.visitliptov.sk; www.liptovcard.sk