|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. septembra 2011
Leteckú tragédiu pri Jaroslavli mohla spôsobiť brzda
Lietadlo s hokejistami Lokomotivu Jaroslavľ, ktoré sa zrútilo minulý týždeň v stredu a na jeho palube zahynulo 44 osôb vrátane Pavla Demitru, možno štartovalo so zatiahnutou brzdou. V utorok o tom ...
Zdieľať
MOSKVA 14. septembra (WEBNOVINY) - Lietadlo s hokejistami Lokomotivu Jaroslavľ, ktoré sa zrútilo minulý týždeň v stredu a na jeho palube zahynulo 44 osôb vrátane Pavla Demitru, možno štartovalo so zatiahnutou brzdou. V utorok o tom informoval ruský internetový portál mk.ru s odvolaním sa na zdroj blízky k tímu vyšetrovateľov. "Pravdepodobne zabudli uvoľniť brzdu podvozku. Ukazuje to aj priebeh štartu," povedal nemenovaný expert.
Po rozbore čiernych skriniek, ktorý nepoukázal na poruchu motorov, nekvalitné palivo ani poškodenú karosériu, sa vyšetrovatelia zamerali na postup posádky - kapitána Andreja Solomencova a druhého pilota Igora Ževelova. Ukázalo sa dokonca, že s lietadlom typu Jak-42 mali málo skúseností.
Fotogaléria z miesta nešťastia
Experti to spochybňujú
Záznam čiernych skriniek lietadla Jak-42 však nepotvrdili teóriu o zatiahnutej brzde kolies podvozku, ktorá sa objavila v ruských médiách.
"Žiadne záznamy parametrov štartovacieho manévru nepotvrdzujú túto teóriu a toto tvrdenie nie je ničím podložené. Ak by k takej situácii došlo, teda keby piloti brzdu neuvoľnili, lietadlo by sa pravdepodobne odtrhlo od podvozku a nemohlo by odštartovať," skonštatoval pre ruskú agentúru Interfax zdroj blízky vyšetrovateľom leteckého nešťastia.
Potvrdili to aj skúšobní piloti Sergej Knyšov a Magomed Tolbojev. Podľa Knyšova sa pokus odštartovať s lietadlom, ktoré ma zabrzdené kolesá podvozku, podobá snahe jazdiť autom so zatiahnutou ručnou brzdou. "Niečomu takému sa dá len ťažko uveriť. Navyše ak pilot vidí, že sa mu pri štarte nedarí zvýšiť rýchlosť stroja, musí lietadlo jednoducho zastaviť," vysvetľoval Kryšov.
Podľa Tolbojeva by pokus o štart so zabrzdeným lietadlom Jak-42 musel zanechať jednoznačné stopy na štartovacej dráhe. "Predstavte si, že máte zabrzdené kolesá, tri motory pracujú na plný výkon a lietadlo váži približne 40 ton. Ak by kolesá boli zabrzdené, museli zostať stopy na štartovacej dráhe," poznamenal Tolbojev.
ODPORÚČAME:
Napíšte svoj odkaz Paľovi Demitrovi
Hokejista Pavol Demitra zahynul pri páde lietadla v Rusku
Posledné zbohom dajú fanúšikovia Demitrovi vo štvrtok
V Trenčíne pristál vrtuľník s pozostatkami Pavla Demitru
Reprezentačný dres s číslom 38 bude navždy patriť Demitrovi
Poprad plakal, lúčil sa s Pavlom Demitrom
.
Po rozbore čiernych skriniek, ktorý nepoukázal na poruchu motorov, nekvalitné palivo ani poškodenú karosériu, sa vyšetrovatelia zamerali na postup posádky - kapitána Andreja Solomencova a druhého pilota Igora Ževelova. Ukázalo sa dokonca, že s lietadlom typu Jak-42 mali málo skúseností.
Fotogaléria z miesta nešťastia
Experti to spochybňujú
Záznam čiernych skriniek lietadla Jak-42 však nepotvrdili teóriu o zatiahnutej brzde kolies podvozku, ktorá sa objavila v ruských médiách.
"Žiadne záznamy parametrov štartovacieho manévru nepotvrdzujú túto teóriu a toto tvrdenie nie je ničím podložené. Ak by k takej situácii došlo, teda keby piloti brzdu neuvoľnili, lietadlo by sa pravdepodobne odtrhlo od podvozku a nemohlo by odštartovať," skonštatoval pre ruskú agentúru Interfax zdroj blízky vyšetrovateľom leteckého nešťastia.
Potvrdili to aj skúšobní piloti Sergej Knyšov a Magomed Tolbojev. Podľa Knyšova sa pokus odštartovať s lietadlom, ktoré ma zabrzdené kolesá podvozku, podobá snahe jazdiť autom so zatiahnutou ručnou brzdou. "Niečomu takému sa dá len ťažko uveriť. Navyše ak pilot vidí, že sa mu pri štarte nedarí zvýšiť rýchlosť stroja, musí lietadlo jednoducho zastaviť," vysvetľoval Kryšov.
Podľa Tolbojeva by pokus o štart so zabrzdeným lietadlom Jak-42 musel zanechať jednoznačné stopy na štartovacej dráhe. "Predstavte si, že máte zabrzdené kolesá, tri motory pracujú na plný výkon a lietadlo váži približne 40 ton. Ak by kolesá boli zabrzdené, museli zostať stopy na štartovacej dráhe," poznamenal Tolbojev.
ODPORÚČAME:
Napíšte svoj odkaz Paľovi Demitrovi
Hokejista Pavol Demitra zahynul pri páde lietadla v Rusku
Posledné zbohom dajú fanúšikovia Demitrovi vo štvrtok
V Trenčíne pristál vrtuľník s pozostatkami Pavla Demitru
Reprezentačný dres s číslom 38 bude navždy patriť Demitrovi
Poprad plakal, lúčil sa s Pavlom Demitrom
.