|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. decembra 2011
Letecké spoločnosti budú platiť za emisie, potvrdil súd únie
Súdny dvor Európskej únie v Luxemburgu potvrdil platnosť európskej smernice, ktorá do systému obchodovania s emisnými kvótami začleňuje činnosti leteckej dopravy. Jednotné ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. decembra (WEBNOVINY) - Súdny dvor Európskej únie v Luxemburgu potvrdil platnosť európskej smernice, ktorá do systému obchodovania s emisnými kvótami začleňuje činnosti leteckej dopravy.
Jednotné uplatňovanie tohto systému na všetky lety s pristátím na európskom letisku a na lety z takéhoto letiska je podľa stredajšieho rozhodnutia súdu v súlade s ustanoveniami dohody Otvorené nebo.
Tie zavádzajú zákaz diskriminačného zaobchádzania s americkými a európskymi hospodárskymi subjektmi. Na smernicu sa sťažovali americké letecké spoločnosti na Najvyššom súde Anglicka a Walesu a ten sa súdneho dvora spýtal, či je smernica z hľadiska ustanovení medzinárodného práva platná.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady Európskeho spoločenstva z 19. novembra 2008 určila, že činnosti leteckej dopravy budú do systému obchodovania s emisnými kvótami začlenené od 1. januára 2012. Všetky letecké spoločnosti vrátane spoločností z tretích krajín preto musia od začiatku budúceho roka získavať a odovzdávať emisné kvóty na lety z európskych letísk a na lety s pristátím na týchto letiskách.
"Niekoľko amerických leteckých spoločností a združení leteckých spoločností napadlo v Spojenom kráľovstve opatrenia na prebratie tejto smernice. Uviedli, že Európska únia prijatím smernice porušila niekoľko zásad medzinárodného obyčajového práva a rôzne medzinárodné dohovory," informoval ďalej Súdny dvor Európskej únie.
Smernica podľa amerických aerolínií porušuje Chicagský dohovor o medzinárodnom civilnom letectve uzavretý 7. decembra 1944, ako aj Kjótsky protokol k Rámcovému dohovoru OSN o zmene klímy z 11. decembra 1997. Letecké spoločnosti tvrdili, že smernica je v rozpore aj s dohodou Otvorené nebo. Táto Dohoda o leteckej doprave medzi Európskym spoločenstvom a jeho členskými štátmi na jednej strane a Spojenými štátmi americkými na strane druhej bola uzatvorená 25. a 30. apríla 2007.
Súdny dvor najskôr konštatoval, že na účely preskúmania platnosti smernice sa možno odvolávať len na niektoré ustanovenia dohody Otvorené nebo a tri zásady medzinárodného obyčajového práva. Tieto zásady sa týkajú zvrchovanosti štátov nad ich vzdušným priestorom, neoprávnenosti nárokov na podrobenie šíreho mora svojej zvrchovanosti a slobody preletu nad šírym morom. Zo zásad a ustanovení, uvedených Najvyšším súdom Anglicka a Walesu, totiž spĺňajú kritériá stanovené judikatúrou Súdneho dvora iba tieto zásady a ustanovenia.
Jednotné uplatňovanie tohto systému na všetky lety s pristátím na európskom letisku a na lety z takéhoto letiska je podľa stredajšieho rozhodnutia súdu v súlade s ustanoveniami dohody Otvorené nebo.
Tie zavádzajú zákaz diskriminačného zaobchádzania s americkými a európskymi hospodárskymi subjektmi. Na smernicu sa sťažovali americké letecké spoločnosti na Najvyššom súde Anglicka a Walesu a ten sa súdneho dvora spýtal, či je smernica z hľadiska ustanovení medzinárodného práva platná.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady Európskeho spoločenstva z 19. novembra 2008 určila, že činnosti leteckej dopravy budú do systému obchodovania s emisnými kvótami začlenené od 1. januára 2012. Všetky letecké spoločnosti vrátane spoločností z tretích krajín preto musia od začiatku budúceho roka získavať a odovzdávať emisné kvóty na lety z európskych letísk a na lety s pristátím na týchto letiskách.
"Niekoľko amerických leteckých spoločností a združení leteckých spoločností napadlo v Spojenom kráľovstve opatrenia na prebratie tejto smernice. Uviedli, že Európska únia prijatím smernice porušila niekoľko zásad medzinárodného obyčajového práva a rôzne medzinárodné dohovory," informoval ďalej Súdny dvor Európskej únie.
Smernica podľa amerických aerolínií porušuje Chicagský dohovor o medzinárodnom civilnom letectve uzavretý 7. decembra 1944, ako aj Kjótsky protokol k Rámcovému dohovoru OSN o zmene klímy z 11. decembra 1997. Letecké spoločnosti tvrdili, že smernica je v rozpore aj s dohodou Otvorené nebo. Táto Dohoda o leteckej doprave medzi Európskym spoločenstvom a jeho členskými štátmi na jednej strane a Spojenými štátmi americkými na strane druhej bola uzatvorená 25. a 30. apríla 2007.
Súdny dvor najskôr konštatoval, že na účely preskúmania platnosti smernice sa možno odvolávať len na niektoré ustanovenia dohody Otvorené nebo a tri zásady medzinárodného obyčajového práva. Tieto zásady sa týkajú zvrchovanosti štátov nad ich vzdušným priestorom, neoprávnenosti nárokov na podrobenie šíreho mora svojej zvrchovanosti a slobody preletu nad šírym morom. Zo zásad a ustanovení, uvedených Najvyšším súdom Anglicka a Walesu, totiž spĺňajú kritériá stanovené judikatúrou Súdneho dvora iba tieto zásady a ustanovenia.