|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. septembra 2011
Letecká spoločnosť spadnutého Jak-42 prišla o licenciu
Ruská federálna agentúra pre leteckú dopravu Rosaviacija zrušila licenciu leteckej spoločnosti Jak-Servis, ktorej patril havarovaný stroj Jak-42 na palube s hokejistami klubu KHL Lokomotiv Jaroslavľ ...
Zdieľať
MOSKVA 21. septembra (WEBNOVINY) - Ruská federálna agentúra pre leteckú dopravu Rosaviacija zrušila licenciu leteckej spoločnosti Jak-Servis, ktorej patril havarovaný stroj Jak-42 na palube s hokejistami klubu KHL Lokomotiv Jaroslavľ vrátane bývalého kapitána slovenskej reprezentácie Pavla Demitru.
Informoval o tom v stredu spravodajský portál NEWSru.com.
Agentúra sa rozhodla prijať takéto riešenie na základe výsledkov neplánovej kontroly Jak-Servisu, ktorú vykonala práve v súvislosti so spomenutou leteckou tragédiou.
"Rozhodli o tom výsledky kontroly leteckej spoločnosti, ale aj samotná nehoda Jak-42," vysvetlil hovorca Rosaviacije Sergej Izvoľskij.
Letecká spoločnosť Jak-Servis vznikla v roku 1993. Špecializovala sa na VIP dopravu, pričom jej letku tvorili štyri stroje Jak-42 a tri Jak-40. Lietadlo, ktoré spadlo pri Jaroslavli, bolo najnovším strojom spoločnosti. Firma nemala v Rusku dobré meno. Už v júli 2009 jej tamojšie úrady zakázali lietať pre závažné bezpečnostné nedostatky.
V októbri toho istého roku zákaz zrušili po tom, ako aerolínie zaviedli nevyhnutné bezpečnostné opatrenia. Európska agentúra pre leteckú bezpečnosť (EASA) navyše označila spoločnosť v rokoch 2008 a 2009 za najmenej bezpečné ruské aerolínie, ktoré poskytujú charterové lety do Európy.
Jak-42 s tímom KHL Lokomotiv Jaroslavľ havaroval v stredu 7. septembra neďaleko letiska Tunošna. Pri nehode zahynulo 44 osôb, 43 na mieste a hokejista Alexander Galimov podľahol zraneniam v nemocnici, prežil jediný človek - palubný inžinier Alexander Sizov.
Informoval o tom v stredu spravodajský portál NEWSru.com.
Agentúra sa rozhodla prijať takéto riešenie na základe výsledkov neplánovej kontroly Jak-Servisu, ktorú vykonala práve v súvislosti so spomenutou leteckou tragédiou.
"Rozhodli o tom výsledky kontroly leteckej spoločnosti, ale aj samotná nehoda Jak-42," vysvetlil hovorca Rosaviacije Sergej Izvoľskij.
Letecká spoločnosť Jak-Servis vznikla v roku 1993. Špecializovala sa na VIP dopravu, pričom jej letku tvorili štyri stroje Jak-42 a tri Jak-40. Lietadlo, ktoré spadlo pri Jaroslavli, bolo najnovším strojom spoločnosti. Firma nemala v Rusku dobré meno. Už v júli 2009 jej tamojšie úrady zakázali lietať pre závažné bezpečnostné nedostatky.
V októbri toho istého roku zákaz zrušili po tom, ako aerolínie zaviedli nevyhnutné bezpečnostné opatrenia. Európska agentúra pre leteckú bezpečnosť (EASA) navyše označila spoločnosť v rokoch 2008 a 2009 za najmenej bezpečné ruské aerolínie, ktoré poskytujú charterové lety do Európy.
Jak-42 s tímom KHL Lokomotiv Jaroslavľ havaroval v stredu 7. septembra neďaleko letiska Tunošna. Pri nehode zahynulo 44 osôb, 43 na mieste a hokejista Alexander Galimov podľahol zraneniam v nemocnici, prežil jediný človek - palubný inžinier Alexander Sizov.
Súvisiace články:
Video: Plný štadión zatlieskal Pavlovi Demitrovi naposledy (15. 9. 2011)
Príbuzní obetí navštívili miesto tragédie v Jaroslavli (15. 9. 2011)
OBRAZOM: Posledná rozlúčka s Pavlom Demitrom (15. 9. 2011)
Tisícky ľudí sa prišli rozlúčiť s Pavlom Demitrom (15. 9. 2011)
Experti spochybnili verziu o zatiahnutej parkovacej brzde (14. 9. 2011)
Leteckú tragédiu pri Jaroslavli mohla spôsobiť brzda (13. 9. 2011)
Lietadlo, ktoré spadlo pri Jaroslavli, bolo v poriadku (12. 9. 2011)
V Česku pre tragédiu odložili štart hokejovej extraligy (12. 9. 2011)
Hokejista Galimov v nemocnici zomrel (12. 9. 2011)
Príčinou leteckej tragédie nebolo nekvalitné palivo (11. 9. 2011)