|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. júna 2014
Leták banky s Bambuľkou porušil kódex Rady pre reklamu
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na svojom šiestom tohtoročnom zasadnutí sťažnosti na osem reklám, v jednom prípade zistila porušenie etického kódexu. Komisia ako orgán etickej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. júna (WEBNOVINY) - Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na svojom šiestom tohtoročnom zasadnutí sťažnosti na osem reklám, v jednom prípade zistila porušenie etického kódexu. Komisia ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy zisťovala, či bol porušený Etický kódex reklamnej praxe platný na území SR. Agentúru SITA informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.
Podľa Rady porušil kódex reklamný leták pred pobočkou Raiffeisen banky v Skalici. Sťažovateľ namietal reklamný text: "Dievčatká – Bambuľky!!! Prídite si pre Bambuľkyne nové šaty k nám do banky". Bol toho názoru, že reklama láka deti na využitie služieb, za ktoré musia rodičia platiť. Komisia dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená.
Reklamný leták bol umiestnený na reklamnom stojane pobočky a nebol oficiálnym reklamným materiálom zadávateľa pripraveným k súťaži spoločnosti, ale vznikol z iniciatívy pobočky v Skalici, čo vníma zadávateľ ako zlyhanie ľudského faktora. Leták bezodkladne odstránili. "Napriek tomu má Arbitrážna komisia Rady pre reklamu za to, že zadávateľ, v tomto prípade zamestnanec pobočky banky v Skalici, nepostupoval pri tvorbe reklamy s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi," uvádza Rada. Text totiž mohol vyvolať v spotrebiteľovi dojem, že podmienkou získania šiat je otvorenie si účtu v banke, čo nie je pravda. "Použitie maloletých v reklame, prípadne cielenie komunikácie na maloletých, si vyžaduje osobitú pozornosť," uviedla Rada.
Rada pre reklamu
Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama.
Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý, v súčasnosti 12-členný orgán rady - Arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Komisia je výhradne oprávnená vydávať nálezy o prípadnom porušení alebo neporušení etiky reklamy.
Od roku 1995 je RPR členom EASA - The European Advertising Standards Alliance, európskej aliancie samoregulačných orgánov v oblasti reklamy so sídlom v Bruseli. Viac informácií možno nájsť na webstránke rady.
Podľa Rady porušil kódex reklamný leták pred pobočkou Raiffeisen banky v Skalici. Sťažovateľ namietal reklamný text: "Dievčatká – Bambuľky!!! Prídite si pre Bambuľkyne nové šaty k nám do banky". Bol toho názoru, že reklama láka deti na využitie služieb, za ktoré musia rodičia platiť. Komisia dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená.
Reklamný leták bol umiestnený na reklamnom stojane pobočky a nebol oficiálnym reklamným materiálom zadávateľa pripraveným k súťaži spoločnosti, ale vznikol z iniciatívy pobočky v Skalici, čo vníma zadávateľ ako zlyhanie ľudského faktora. Leták bezodkladne odstránili. "Napriek tomu má Arbitrážna komisia Rady pre reklamu za to, že zadávateľ, v tomto prípade zamestnanec pobočky banky v Skalici, nepostupoval pri tvorbe reklamy s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi," uvádza Rada. Text totiž mohol vyvolať v spotrebiteľovi dojem, že podmienkou získania šiat je otvorenie si účtu v banke, čo nie je pravda. "Použitie maloletých v reklame, prípadne cielenie komunikácie na maloletých, si vyžaduje osobitú pozornosť," uviedla Rada.
Rada pre reklamu
Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama.
Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý, v súčasnosti 12-členný orgán rady - Arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Komisia je výhradne oprávnená vydávať nálezy o prípadnom porušení alebo neporušení etiky reklamy.
Od roku 1995 je RPR členom EASA - The European Advertising Standards Alliance, európskej aliancie samoregulačných orgánov v oblasti reklamy so sídlom v Bruseli. Viac informácií možno nájsť na webstránke rady.