|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. januára 2014
Len tretina Slovákov má voči napodobeninám odmietavý postoj
Len zhruba tretina Slovákov a Čechov má voči napodobeninám značkových výrobkov výrazne odmietavý postoj. Imitácie, či už ide o oblečenie, alebo doplnky, akceptuje ...
Zdieľať
Ilustračné foto FOTO TASR/AP
Bratislava 20. januára (TASR) - Len zhruba tretina Slovákov a Čechov má voči napodobeninám značkových výrobkov výrazne odmietavý postoj. Imitácie, či už ide o oblečenie, alebo doplnky, akceptuje väčšina ľudí a neprekážalo by im mať na sebe niečo „nepravé“ za predpokladu, že by o tom okolie nevedelo. Medzi "fejkami" sú najpopulárnejšie značky športového oblečenia a výrobky od známych svetových návrhárov. Hoci ľudia prevažne hodnotia kvalitu nepravých tovarov ako priemernú až nízku, necelá polovica z nich uvažuje v budúcnosti o kúpe týchto falošných tovarov. Zistenia vyplynuli z novembrového prieskumu agentúry GfK, ktorý sa realizoval na vzorke 1300 respondentov na Slovensku a v Českej republike.
Výsledky prieskumu potvrdili, že šaty naozaj robia človeka, a preto spotrebitelia, ktorí si nemôžu dovoliť drahé značkové oblečenie, radi siahajú aj po jeho imitáciách. Značka oblečenia a doplnkov totiž často odzrkadľuje spoločenský status ich majiteľa a vylepšiť si svoje spoločenské postavenie pomocou napodobeniny drahého výrobku by boli ochotní traja zo štyroch Slovákov, ale za predpokladu, že by o tom ich okolie nevedelo.
„Každý druhý Slovák a vyše tretina Čechov pozná niekoho zo svojho okolia, kto má napodobeninu značkového tovaru. U svojich známych sa ľudia najčastejšie stretávajú s napodobeninami športových značiek a výrobkov kopírujúcich známe dizajnérske značky. Čo sa týka konkrétneho sortimentu, v kurze sú najčastejšie „falošné“ tričká a pulóvre a s odstupom nasledujú imitácie kabeliek, džínsov a tenisiek,“ spresnila Barbora Hrapková Šlosárová zo spoločnosti GfK.
Ľudia očakávajú rastúci trend nákupov napodobenín značkových výrobkov na Slovensku aj v ČR.
„Podľa výsledkov prieskumu by sa obchodu s napodobeninami na Slovensku a v Česku mohlo dariť aj v budúcnosti, nakoľko polovica Slovákov a Čechov očakáva zvyšujúci sa trend nákupov napodobenín značkových výrobkov,“ uzavrela Barbora Hrapková Šlosárová.
TASR informovala Lucia Burianová z GfK Slovakia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR