|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Len 11,4 % zamestnancov firiem v Európe má pocit, že sú produktívni
Európske firmy nevyužívajú potenciál svojich zamestnancov, ktorí sa tak necítia dosť produktívni a nie sú pre svojich zamestnávateľov pridanou hodnotou, ako odhalil prieskum spoločnosti ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. marca 2018 (WBN/PR) - Európske firmy nevyužívajú potenciál svojich zamestnancov, ktorí sa tak necítia dosť produktívni a nie sú pre svojich zamestnávateľov pridanou hodnotou, ako odhalil prieskum spoločnosti Microsoft. Počty výkonných a angažovaných zamestnancov pritom výrazne rastú vo firmách, ktoré im nielen že zabezpečia moderné technológie, ale predovšetkým začnú digitálne uvažovať.
Prieskum spoločnosti Microsoft „Prečo technológie nestačia: Digitálna kultúra ako konkurenčná výhoda“* zisťoval, ako nové technológie ovplyvňujú výkonnosť a inovatívnosť zamestnancov a ich schopnosť dať zo seba to najlepšie. Prieskum medzi 20 tisíc zamestnancami v 21 európskych krajinách skúmal úroveň kvality firemnej kultúry, využívanie moderných technológií ako aj vplyv nových technológií na produktivitu, pričom sa ukázalo, že aj napriek zavádzaniu nových technológií, produktivita v podnikoch stagnuje. Iba 11,4 % Európanov cíti, že sú plne produktívni. Len 17 % zamestnancov verí, že sú veľmi inovatívni a 18,5 % má priestor na to, aby svojmu zamestnávateľovi prinášali skutočnú hodnotu.
„Bez technológií už nedokážete byť dlhodobo úspešní,“ hovorí Rudolf Urbánek, generálny riaditeľ Microsoft Česko a Slovensko. „No samotný nákup technológií nestačí. Musíte „nakúpiť“ najmä svojich zamestnancov, pretože digitálna transformácia je o ľuďoch.“
Viac technológií neznamená automaticky aj zvýšenie výkonnosti firmy. Prieskum totiž odhalil priepastný rozdiel medzi firmami, ktoré technológie iba „majú“, a tými, ktoré pomocou nich zavádzajú moderný štýl práce – čiže digitálnu pracovnú kultúru, ktorá zahŕňa aj rozvíjanie digitálnych zručností zamestnancov a podporu manažérov v ich využívaní. Digitálna kultúra je totiž kľúčovým predpokladom pre to, aby technológie firme naozaj pomohli zvýšiť produktivitu, kreativitu, zapojenie a prínos zamestnancov. Európske firmy, ktoré cielene budujú svoju digitálnu kultúru majú v porovnaní s firmami, ktoré digitálnu kultúru zanedbávajú, dokázateľne:
Digitálna kultúra však produktivitu firmy pozitívne ovplyvní len vtedy, ak je postavená na kvalitnej firemnej kultúre. Podľa prieskumu sú úspešnejšie práve tie firmy, ktoré sa sústredia na vytvorenie prostredia dôvery a zameriavajú sa na:
V otázke adopcie technológií prieskum odhalil, že častým problémom nie je to, či podniky majú technológie, ale že ich napriek tomu nevyužívajú. Práve tu zohráva úlohu jasná vízia a odhodlanie vedenia zmeniť zavedené postupy a návyky, aby ľudia dokázali pracovať efektívnejšie.
Hlavnou praktickou prekážkou pre to, aby technológie priniesli firmám požadovaný úžitok, je nedostatočná technická podpora používateľov. „Ľudia musia chápať, prečo a ako majú moderné technológie používať. A musia mať dostatočnú podporu – či už zo strany vedenia, ktoré im ide príkladom, tak aj v školeniach a technickej pomoci,“ vysvetľuje Petr Váša, šéf divízie Office, Microsoft Česko a Slovensko.
S využívaním technológií súvisí aj konkurencieschopnosť firiem z pohľadu hľadania či udržania si talentov. V spoločnostiach, kde spolu pracuje päť generácií, sú očakávania, zvyky či postoje k technológiám iné, preto tu digitálna kultúra zohráva oveľa významnejšiu úlohu. Zamestnanci, ktorí majú k dispozícii technológie a dokážu ich využívať, majú v práci oveľa väčší pocit užitočnosti, a dokážu sa oveľa viac sústrediť na každú úlohu, čo zvyšuje ak ich produktivitu. To všetko je kľúčové pre udržanie či pritiahnutie talentovaných ľudí. Napriek tomu pracuje iba 17, 1 % zamestnancov v Európe v prostredí so silnou digitálnou kultúrou a ešte menej, iba 16,4 % v práci intenzívne využíva technológie.
*Prieskum Prečo technológie nestačia alebo digitálna kultúra ako konkurenčná výhoda, realizovala spoločnosť Microsoft medzi 20 tisíc zamestnancami v 21 európskych krajinách. Európske výsledky nájdete tu.
Zdroj: Webnoviny.sk - Len 11,4 % zamestnancov firiem v Európe má pocit, že sú produktívni © SITA Všetky práva vyhradené.
Prieskum spoločnosti Microsoft „Prečo technológie nestačia: Digitálna kultúra ako konkurenčná výhoda“* zisťoval, ako nové technológie ovplyvňujú výkonnosť a inovatívnosť zamestnancov a ich schopnosť dať zo seba to najlepšie. Prieskum medzi 20 tisíc zamestnancami v 21 európskych krajinách skúmal úroveň kvality firemnej kultúry, využívanie moderných technológií ako aj vplyv nových technológií na produktivitu, pričom sa ukázalo, že aj napriek zavádzaniu nových technológií, produktivita v podnikoch stagnuje. Iba 11,4 % Európanov cíti, že sú plne produktívni. Len 17 % zamestnancov verí, že sú veľmi inovatívni a 18,5 % má priestor na to, aby svojmu zamestnávateľovi prinášali skutočnú hodnotu.
„Bez technológií už nedokážete byť dlhodobo úspešní,“ hovorí Rudolf Urbánek, generálny riaditeľ Microsoft Česko a Slovensko. „No samotný nákup technológií nestačí. Musíte „nakúpiť“ najmä svojich zamestnancov, pretože digitálna transformácia je o ľuďoch.“
Technológie nestačia, kľúčová je kultúrna zmena
Viac technológií neznamená automaticky aj zvýšenie výkonnosti firmy. Prieskum totiž odhalil priepastný rozdiel medzi firmami, ktoré technológie iba „majú“, a tými, ktoré pomocou nich zavádzajú moderný štýl práce – čiže digitálnu pracovnú kultúru, ktorá zahŕňa aj rozvíjanie digitálnych zručností zamestnancov a podporu manažérov v ich využívaní. Digitálna kultúra je totiž kľúčovým predpokladom pre to, aby technológie firme naozaj pomohli zvýšiť produktivitu, kreativitu, zapojenie a prínos zamestnancov. Európske firmy, ktoré cielene budujú svoju digitálnu kultúru majú v porovnaní s firmami, ktoré digitálnu kultúru zanedbávajú, dokázateľne:
- 2 x viac zamestnancov, ktorí sa cítia produktívne, t. j. pracujú efektívnejšie, nie viac.
- 4 x viac zamestnancov, ktorí sa v práci dokážu plne sústrediť na úlohy, vďaka čomu firme prinášajú pridanú hodnotu.
- 3x viac zamestnancov, ktorí dokážu inovovat
- 5 x viac zamestancov, ktorí cítia, že ze seba mohou dát to nejlepší
Digitálna kultúra však produktivitu firmy pozitívne ovplyvní len vtedy, ak je postavená na kvalitnej firemnej kultúre. Podľa prieskumu sú úspešnejšie práve tie firmy, ktoré sa sústredia na vytvorenie prostredia dôvery a zameriavajú sa na:
- samostatnosť pri práci – skôr ako čakanie na presné zadanie a formálne spracovanie
- vysokú prepojenosť tímov a schopnosť pracovať spoločne – neriešiť iba čiastočné ciele a potreby
- starostlivosť a férový prístup k zamestnancom
- podporu od nadriadených, flexibilitu, angažovanosť zamestnancov, jasne stanovené ciele a vysokú kvalitu práce pri zavádzaní nových technológií či zvyšovaní intenzity ich využívania.
Využívanie moderných technológií
V otázke adopcie technológií prieskum odhalil, že častým problémom nie je to, či podniky majú technológie, ale že ich napriek tomu nevyužívajú. Práve tu zohráva úlohu jasná vízia a odhodlanie vedenia zmeniť zavedené postupy a návyky, aby ľudia dokázali pracovať efektívnejšie.
Hlavnou praktickou prekážkou pre to, aby technológie priniesli firmám požadovaný úžitok, je nedostatočná technická podpora používateľov. „Ľudia musia chápať, prečo a ako majú moderné technológie používať. A musia mať dostatočnú podporu – či už zo strany vedenia, ktoré im ide príkladom, tak aj v školeniach a technickej pomoci,“ vysvetľuje Petr Váša, šéf divízie Office, Microsoft Česko a Slovensko.
Päť generácií na jednom pracovisku
S využívaním technológií súvisí aj konkurencieschopnosť firiem z pohľadu hľadania či udržania si talentov. V spoločnostiach, kde spolu pracuje päť generácií, sú očakávania, zvyky či postoje k technológiám iné, preto tu digitálna kultúra zohráva oveľa významnejšiu úlohu. Zamestnanci, ktorí majú k dispozícii technológie a dokážu ich využívať, majú v práci oveľa väčší pocit užitočnosti, a dokážu sa oveľa viac sústrediť na každú úlohu, čo zvyšuje ak ich produktivitu. To všetko je kľúčové pre udržanie či pritiahnutie talentovaných ľudí. Napriek tomu pracuje iba 17, 1 % zamestnancov v Európe v prostredí so silnou digitálnou kultúrou a ešte menej, iba 16,4 % v práci intenzívne využíva technológie.
*Prieskum Prečo technológie nestačia alebo digitálna kultúra ako konkurenčná výhoda, realizovala spoločnosť Microsoft medzi 20 tisíc zamestnancami v 21 európskych krajinách. Európske výsledky nájdete tu.
Zdroj: Webnoviny.sk - Len 11,4 % zamestnancov firiem v Európe má pocit, že sú produktívni © SITA Všetky práva vyhradené.