![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
02. apríla 2013
Lekcie o udržateľnosti na školách po celom svete
Divízia Pracie a čistiace prostriedky v rámci spoločnosti Henkel založila program s názvom „Ambasádori udržateľnosti“, aby zvýšila povedomie zamestnancov spoločnosti o udržateľnosti a zároveň ...
Zdieľať

Cieľom programu „Ambasádori udržateľnosti“ nie je len pomôcť zamestnancom získať detailnejšie vedomosti o téme udržateľnosti, ale zároveň im aj umožniť, aby sprostredkovali tieto poznatky svojim spolupracovníkom, dodávateľom, zákazníkom a spotrebiteľom – a teraz navyše aj školákom. V rámci pilotnej série vyučovacích hodín na školách v Nemecku, Českej republike a Spojených arabských emirátoch si svoje vedomosti prehĺbilo už 400 detí, ktoré sa v rámci programu naučili, ako môžu každý deň prispieť k spoločnej myšlienke trvalo udržateľného sveta. Na základe skúseností získaných počas týchto vyučovacích hodín spustila spoločnosť Henkel svoj program udržateľnosti v globálnom meradle. Od začiatku roka preto 2013 Ambasádori udržateľnosti navštevujú základné školy po celom svete, aby pomohli deťom rozvíjať nápady týkajúce sa konkrétnych krokov k naplneniu udržateľnosti v ich každodennom živote.
„Pre Henkel sú ľudia tým najdôležitejším faktorom úspechu vo vzťahu k implementácii myšlienky udržateľnosti. Program ambasádorov, ktorý spustila divízia Pracie a čistiace prostriedky, v skutočnosti umožňuje zamestnancom vyskúšať si udržateľnosť na vlastnej koži, pochopiť ju o čosi viac, ale hlavne ju zapracovať do svojich každodenných aktivít,“ hovorí Bruno Piacenza, výkonný viceprezident divízie Pracie a čistiace prostriedky spoločnosti Henkel. „Tieto zdieľané skúsenosti sú základom rozvoja nášho obchodu smerom k zodpovednejším a úspešnejším praktikám v budúcnosti.“
Cieľom týchto vyučovacích hodín je vysvetliť deťom, čo vlastne udržateľnosť znamená a čím môže prispieť k tejto myšlienke každý z nás. Vďaka interaktívnemu, špeciálne štruktúrovanému a zábavnému programu sa žiaci napríklad naučia, ako môžu šetriť vodu a energiu v kúpeľni alebo pri praní. Až 70 percent environmentálneho dopadu pracích a čistiacich prostriedkov totiž vznikne práve vo chvíli, keď sa používajú, teda napríklad vo fáze, keď práčka zohrieva vodu na pranie. Preto je dôležité začať pestovať vzťah k myšlienke udržateľnosti u budúcich spotrebiteľov už v ranom veku. Diskusie so študentmi navyše prinesú cenné poznatky aj pre samotných zamestnancov, ktorí vďaka týmto stretnutiam objavia nové spôsoby, ako prispôsobiť svoje správanie spotrebiteľom.
Detailnejšie informácie o stratégii udržateľnosti spoločnosti Henkel nájdete na webovej stránke: www.henkel.com/sustainability.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov. V roku 2012 dosiahol tržby vo výške 16,510 miliónov eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,335 miliónov eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2012 spoločnosť zamestnávala 1 000 pracovníkov.