![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
27. februára 2019
Lego sa minulý rok vrátilo k rastu
Regionálny turnaj medzinárodnej robotickej súťaže pre deti a mládež FIRST LEGO League v priestoroch Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach 11. januára 2017. Súťaží 18 tímov, spolu 138 detí vo veku 9 - 16 rokov, aby predviedli ...
Zdieľať

Spoločnosť v stredu uviedla, že jej tržby sa v roku 2018 zvýšili o 4 % na 36,4 miliardy dánskych korún (4,88 miliardy eur). Čistý zisk vzrástol o 3,5 % na 8,1 miliardy DKK a prevádzkový zisk stúpol o 4 % na 10,8 miliardy DKK. Prispel k tomu silný dvojciferný rast predaja v Číne a "nižší jednociferný" v Spojených štátoch a západnej Európe.
Generálny riaditeľ Niels B. Christiansen uviedol, že spoločnosť sa zotavuje z poklesu predaja v roku 2017, prvého po desiatich rokoch. Dodal, že Lego dosiahlo svoj cieľ, ktorým bolo "stabilizovať podnikanie".
Lego verzia vesmírnej lode Star Wars Millennium Falcon šla vlani najviac na odbyt a aj stavebnice s tematikou Harryho Pottera patrili medzi desať najpredávanejších typov.
"Snažili sme sa stabilizovať podnikanie v roku 2018, ale v skutočnosti sme sa vrátili k miernemu rastu vo všetkých parametroch vo veľmi ťažkom prostredí," povedal Christiansen.
Snaha skombinovať plastové dielce stavebnice s digitálnym svetom vrátane programovania stavebníc sa tiež vyplatila, dodal Christiansen.
Tržby spoločnosti Lego sa zvýšili na všetkých kľúčových trhoch, no najviac v Číne. V tejto krajine, ktorá sa zatiaľ podieľa menej ako 10 % na predaji firmy, plánuje Lego viac ako zdvojnásobiť počet obchodov v tomto roku na 140.
On-line predaj, a to tak vlastný, ako aj cez ďalších internetových predajcov, vlani výrazne vrástol aj na úkor tzv. kamenných obchodov. Christiansen však uviedol, že kamenné predajne zostávajú kľúčovými, aby firme pomohli pri expanzii a ukotvení značky na nových trhoch a poskytli deťom "magickú skúsenosť".
(1 EUR = 7,4616 DKK)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR