|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Andrej Galica
Kodaň 4. septembra (TASR) - Predaj dinosaurov a športového auta Bugatti pomohli dánskemu výrobcovi známej stavebnice Lego stabilizovať tržby v prvej polovici roka 2018 po tom, ako vlani zaznamenal ich pokles, prvý za viac ako desať rokov.Dánska spoločnosť minulý rok stlačila tlačidlo "reset" a uznala, že jej podniky sú príliš komplikované. Snahu Lega o zotavenie však brzdil bankrot najväčšej americkej siete hračkárstiev Toys "R" Us. No dopyt po nových produktoch, napríklad po dinosauroch z radu Jurassic World, pomohol výrobcovi obľúbenej stavebnice dosiahnuť stabilné tržby v prvých šiestich mesiacoch 2018.
"Som spokojný, pretože sme sa usilovali o stabilizáciu rastu v tomto roku a dosiahli sme to už v prvej polovici," povedal generálny riaditeľ Niels B. Christiansen.
Celkovo predaj v prvom polroku vzrástol o percento, zatiaľ čo tržby v konštantných menách stagnovali a v dánskych korunách klesli o päť percent na 14,3 miliardy DKK (1,92 miliardy eur). To je ďaleko od ich nárastu o 25 % v roku 2015.
Tržby v západnej Európe stúpli o nižšie jednociferné číslo pri konštantných kurzoch, zatiaľ čo v Severnej Amerike mierne klesli. Čína zostala "jasným bodom" s dvojciferným nárastom tržieb, hoci sa podieľa menej ako desiatimi percentami na celkovom obrate spoločnosti.
Lego plánuje otvoriť dva vlajkové obchody v Šanghaji a Pekingu a pokračovať v spolupráci s čínskym internetovým gigantom Tencent. Spolupracuje s miestnymi vzdelávacími inštitúciami, štátnymi aj súkromnými školami v Číne, aby naučilo deti hrať sa s Legom v rámci zlepšovania motorických zručností, kreativity a pozornosti. "Číňania oceňujú, že sa deti niečo učia, keď sa hrajú," povedal Christiansen.
Lego, ktorému konkurujú výrobca bábiky Barbie, firma Mattel, a Hasbro (výrobca My Little Pony), stavilo tiež na hračky, ktoré kombinujú fyzické dieliky stavebnice s on-line svetom.
Jedným úspešným príkladom je podľa Christiansena aplikácia, prostredníctvom ktorej deti môžu napísať jednoduchý kód na ovládanie vlaku postaveného z kociek DUPLO alebo Batmobilu.
(1 EUR = 7,4536 DKK)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR