|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. októbra 2012
Legislatívna rada bude mať opäť pracovné komisie
Legislatívna rada vlády by mala mať opäť stále pracovné komisie, ktoré prestali existovať za vlády Ivety Radičovej. „Aplikačná prax však ukázala, že existencia stálych pracovných komisií je ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. októbra (WEBNOVINY) - Legislatívna rada vlády by mala mať opäť stále pracovné komisie, ktoré prestali existovať za vlády Ivety Radičovej. „Aplikačná prax však ukázala, že existencia stálych pracovných komisií je žiaduca,“ uvádza sa v dôvodovej správe návrhu.
V medzirezortnom pripomienkovom konaní je už návrh štatútu rady, ktorý obnovenie komisií umožní. Oproti minulosti však plánujú zriadiť len tri stále pracovné komisie – Stála pracovná komisia pre finančné právo (pri ministerstve financií), Stála pracovná komisia pre správne právo (pri ministerstve vnútra) a Stála pracovná komisia pre technické právne predpisy (pri Úrade pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky).
Zodpovedným predkladateľom materiálu je minister spravodlivosti Tomáš Borec, zodpovednou inštitúciou Úrad vlády SR.
So štatútom budú súvisieť aj iné zmeny
S návrhom štatútu úzko súvisí aj návrh na zmeny a doplnenia legislatívnych pravidiel vlády. Majú sa upraviť ustanovenia, ktoré sa týkajú úloh a činnosti stálych pracovných komisií legislatívnej rady vlády.
Povinnosť prikladať vyhodnotenie pripomienkového konania k žiadosti o vyhlásenie vyhlášky, výnosu a opatrenia v Zbierke zákonov by sa mala vypustiť. Namiesto toho sa k takejto žiadosti má prikladať stanovisko stálej pracovnej komisie alebo stanovisko predsedu legislatívnej rady.
Platí to pre prípady, keď predkladateľ nesúhlasí s tou časťou stanoviska komisie, v ktorej sa namieta prekročenie zákonného splnomocnenia na vydanie vyhlášky alebo iný rozpor navrhovanej vyhlášky s právnym predpisom vyššej právnej sily, nezrozumiteľnosť či vnútornú rozpornosť navrhovaného textu vyhlášky, alebo závažné nedodržanie legislatívno-technických pokynov.
Bývalá vláda chcel zvýrazniť zodpovednosti ministerstiev
Legislatívna rada vlády má oproti súčasným úlohám dostať ešte jednu - vypracovávanie stanovísk v prípade nesúhlasu predkladateľa návrhu vyhlášky, výnosu alebo opatrenia so stanoviskom stálej pracovnej komisie legislatívnej rady. Táto úprava priamo súvisí so znovuzavedením stálych pracovných komisií. Opätovne má platiť aj bývalé pravidlo, že funkciu podpredsedu legislatívnej rady patrí štátnemu tajomníkovi ministerstva spravodlivosti.
Bývalá vláda zrušila stále pracovné komisie legislatívnej rady 13. októbra 2010. Cieľom tejto zmeny bolo zvýraznenie zodpovednosti jednotlivých ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy alebo iných orgánov verejnej moci za obsah vyhlášok, výnos a opatrení, ktoré sú splnomocnené vydávať. Zmena pritom nebránila ministerstvám a iným orgánom verejnej moci zriaďovať si vlastné poradné orgány pre oblasť legislatívy.
Súčasne so štatútom legislatívnej rady sa zmenili aj legislatívne pravidlá vlády. Okrem zohľadnenia zrušenia stálych pracovných komisií legislatívnej rady z pravidiel vypustili aj možnosť prerokovania návrhu právneho predpisu vládou bez predchádzajúceho pripomienkového konania.
V medzirezortnom pripomienkovom konaní je už návrh štatútu rady, ktorý obnovenie komisií umožní. Oproti minulosti však plánujú zriadiť len tri stále pracovné komisie – Stála pracovná komisia pre finančné právo (pri ministerstve financií), Stála pracovná komisia pre správne právo (pri ministerstve vnútra) a Stála pracovná komisia pre technické právne predpisy (pri Úrade pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky).
Zodpovedným predkladateľom materiálu je minister spravodlivosti Tomáš Borec, zodpovednou inštitúciou Úrad vlády SR.
So štatútom budú súvisieť aj iné zmeny
S návrhom štatútu úzko súvisí aj návrh na zmeny a doplnenia legislatívnych pravidiel vlády. Majú sa upraviť ustanovenia, ktoré sa týkajú úloh a činnosti stálych pracovných komisií legislatívnej rady vlády.
Povinnosť prikladať vyhodnotenie pripomienkového konania k žiadosti o vyhlásenie vyhlášky, výnosu a opatrenia v Zbierke zákonov by sa mala vypustiť. Namiesto toho sa k takejto žiadosti má prikladať stanovisko stálej pracovnej komisie alebo stanovisko predsedu legislatívnej rady.
Platí to pre prípady, keď predkladateľ nesúhlasí s tou časťou stanoviska komisie, v ktorej sa namieta prekročenie zákonného splnomocnenia na vydanie vyhlášky alebo iný rozpor navrhovanej vyhlášky s právnym predpisom vyššej právnej sily, nezrozumiteľnosť či vnútornú rozpornosť navrhovaného textu vyhlášky, alebo závažné nedodržanie legislatívno-technických pokynov.
Bývalá vláda chcel zvýrazniť zodpovednosti ministerstiev
Legislatívna rada vlády má oproti súčasným úlohám dostať ešte jednu - vypracovávanie stanovísk v prípade nesúhlasu predkladateľa návrhu vyhlášky, výnosu alebo opatrenia so stanoviskom stálej pracovnej komisie legislatívnej rady. Táto úprava priamo súvisí so znovuzavedením stálych pracovných komisií. Opätovne má platiť aj bývalé pravidlo, že funkciu podpredsedu legislatívnej rady patrí štátnemu tajomníkovi ministerstva spravodlivosti.
Bývalá vláda zrušila stále pracovné komisie legislatívnej rady 13. októbra 2010. Cieľom tejto zmeny bolo zvýraznenie zodpovednosti jednotlivých ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy alebo iných orgánov verejnej moci za obsah vyhlášok, výnos a opatrení, ktoré sú splnomocnené vydávať. Zmena pritom nebránila ministerstvám a iným orgánom verejnej moci zriaďovať si vlastné poradné orgány pre oblasť legislatívy.
Súčasne so štatútom legislatívnej rady sa zmenili aj legislatívne pravidlá vlády. Okrem zohľadnenia zrušenia stálych pracovných komisií legislatívnej rady z pravidiel vypustili aj možnosť prerokovania návrhu právneho predpisu vládou bez predchádzajúceho pripomienkového konania.