|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. októbra 2011
Legendárnu viedenskú električku opravia a vystavia
Z Rakúska do Bratislavy sa dnes po 70 rokoch vrátila lokomotíva GANZ Eg 6 legendárnej viedenskej električky. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. októbra (WEBNOVINY) - Z Rakúska do Bratislavy sa dnes po 70 rokoch vrátila lokomotíva GANZ Eg 6 legendárnej viedenskej električky.
Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Iveta Tyšlerová, podarilo sa to vďaka finančnej podpore Bratislavského samosprávneho kraja, Bratislavského okrášľovacieho spolku, občianskeho združenia Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy a Fondu Táne Rosovej.
Ako Tyšlerová uviedla, kúpna cena lokomotívy bola 9 500 eur, jej preprava do Bratislavy stála 3 000 eur a cena za rekonštrukciu lokomotívy do vystavovateľnej podoby bude zhruba 10 000 eur.
Roman Delikát z Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy uviedol, že časť peňazí sa podarilo vyzbierať aj vďaka verejnej zbierke. Podľa Delikáta sa električku, ktorá je historickou pamiatkou, podarilo zachrániť pred zošrotovaním. "Technická pamiatka, ktorá po 98 rokoch vlastne išla do výslužby, neskončila na smetisku dejín, ale bude zrekonštruovaná do historickej podoby a bude môcť slúžiť aj naďalej," dodal.
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo považuje historickú električku za symbol toho, že koľajová doprava v Bratislave má svoju tradíciu a chce, aby sa aj vďaka pomoci z eurofondov stala nosným dopravným systémom v rámci Bratislavy a celého kraja.
"Vieme o tom, že moderná koľajová doprava je ekologická, je pre ľudí ďaleko pohodlnejšia a každý, kto sa ráno prejde po tých radiálach, po tých hlavných cestách, ktoré vedú do Bratislavy a samozrejme poobede z Bratislavy a sú preplnené...musí pochopiť, že koľajová doprava je alternatívou," uviedol Frešo. Dodal, že električku považuje za istý symbol Bratislavy ako mesta na koľajniciach.
Podľa výkonného riaditeľa Bratislavského okrášľovacieho spolku Maroša Mačuhu je električka ikonou všetkých Bratislavčanov, preto chce, aby bola umiestnená v centre mesta, nie aby bola súčasťou múzea "schovaná verejnosti".
Podľa jeho slov okrášľovací spolok hľadá riešenie toho, kde by bolo možné električku vystaviť po tom, ako bude zrekonštruovaná do podoby, akú mala v roku 1914, keď začala premávať.
Starostku mestskej časti Staré Mesto Táňu Rosovú projekt záchrany električky oslovil. "Som jedna z tých, ktorí počúvali svojich starých a prastarých rodičov a ich spomienky na to, ako jazdili do Viedne električkou, ale predovšetkým ako starostka Starého Mesta som mnohokrát deklarovala, že potrebujeme prinavrátiť históriu Bratislavy a vlastne pozíciu Bratislavy v strednej Európe do myslí Bratislavčanov, ale aj celého Slovenska," uviedla Rosová. Ako dodala, aj ona vidí význam v umiestnení električky na území Starého Mesta.
Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Iveta Tyšlerová, podarilo sa to vďaka finančnej podpore Bratislavského samosprávneho kraja, Bratislavského okrášľovacieho spolku, občianskeho združenia Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy a Fondu Táne Rosovej.
Ako Tyšlerová uviedla, kúpna cena lokomotívy bola 9 500 eur, jej preprava do Bratislavy stála 3 000 eur a cena za rekonštrukciu lokomotívy do vystavovateľnej podoby bude zhruba 10 000 eur.
Roman Delikát z Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy uviedol, že časť peňazí sa podarilo vyzbierať aj vďaka verejnej zbierke. Podľa Delikáta sa električku, ktorá je historickou pamiatkou, podarilo zachrániť pred zošrotovaním. "Technická pamiatka, ktorá po 98 rokoch vlastne išla do výslužby, neskončila na smetisku dejín, ale bude zrekonštruovaná do historickej podoby a bude môcť slúžiť aj naďalej," dodal.
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo považuje historickú električku za symbol toho, že koľajová doprava v Bratislave má svoju tradíciu a chce, aby sa aj vďaka pomoci z eurofondov stala nosným dopravným systémom v rámci Bratislavy a celého kraja.
"Vieme o tom, že moderná koľajová doprava je ekologická, je pre ľudí ďaleko pohodlnejšia a každý, kto sa ráno prejde po tých radiálach, po tých hlavných cestách, ktoré vedú do Bratislavy a samozrejme poobede z Bratislavy a sú preplnené...musí pochopiť, že koľajová doprava je alternatívou," uviedol Frešo. Dodal, že električku považuje za istý symbol Bratislavy ako mesta na koľajniciach.
Podľa výkonného riaditeľa Bratislavského okrášľovacieho spolku Maroša Mačuhu je električka ikonou všetkých Bratislavčanov, preto chce, aby bola umiestnená v centre mesta, nie aby bola súčasťou múzea "schovaná verejnosti".
Podľa jeho slov okrášľovací spolok hľadá riešenie toho, kde by bolo možné električku vystaviť po tom, ako bude zrekonštruovaná do podoby, akú mala v roku 1914, keď začala premávať.
Starostku mestskej časti Staré Mesto Táňu Rosovú projekt záchrany električky oslovil. "Som jedna z tých, ktorí počúvali svojich starých a prastarých rodičov a ich spomienky na to, ako jazdili do Viedne električkou, ale predovšetkým ako starostka Starého Mesta som mnohokrát deklarovala, že potrebujeme prinavrátiť históriu Bratislavy a vlastne pozíciu Bratislavy v strednej Európe do myslí Bratislavčanov, ale aj celého Slovenska," uviedla Rosová. Ako dodala, aj ona vidí význam v umiestnení električky na území Starého Mesta.