|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. marca 2015
Legendárna žuvačka Pedro pripomína štyridsiatnikom detstvo
Značka Pedro je pre mnohých dnešných tridsiatnikov a štyridsiatnikov synonymom pre sladké chvíle detstva, veľké bubliny a veselé obrázky. Po niekoľkoročnej odmlke sa ...
Zdieľať
Žuvačka Pedro Foto: candyplus.cz
Bratislava 21. marca (TASR) – Značka Pedro je pre mnohých dnešných tridsiatnikov a štyridsiatnikov synonymom pre sladké chvíle detstva, veľké bubliny a veselé obrázky. Po niekoľkoročnej odmlke sa žuvačka pred štyrmi rokmi na trh vrátila v retro podobe."Mnohým utkvela v pamäti práve tradičná značka žuvačiek Pedro, keďže výber z ďalších druhov bol minimálny a dovozové značky, ktoré valcujú trh v súčasnosti, neboli bežne dostupné," povedala TASR Barbora Krátká, marketingová manažérka firmy Candy Plus, ktorá dnes produkt v Česku vyrába. Ako dodala, pôvod jej názvu nepoznajú.
História tejto ružovej žuvacej gumy v červenom obale, na ktorom je vyobrazený chlapec s typickým sombrerom, siaha do roku 1968, keď sa začala jej výroba v českej obci Velim. Podnik ročne vyrobil aj viac ako 800 ton žuvačiek. Prevažná časť produkcie sa spotrebovala na domácom trhu a len zlomok sa vyvážal do zahraničia.
V roku 1992 podnik sprivatizovala firma Nestlé a v roku 2001 predala ochrannú známku Pedro spoločnosti Candy Plus. Tá pokračovala vo výrobe žuvačiek v tradičnej podobe do roku 2002 a následne značku využívala aj pre ďalšie druhy cukroviniek. "V roku 2011 sme pod značkou Pedro znovu uviedli na trh retro podobu žuvačky," pripomenula Krátká.
Sortiment s logom Pedro, ktorý sa predáva aj na Slovensku, dnes netvorí len notoricky známa ovocná žuvačka s typickou vôňou a priloženou tetovačkou, ale tiež komprimátové cukrovinky. "Žuvačky Pedro sa neustále tešia veľkej obľube u staršej i mladšej generácie spotrebiteľov," zdôraznila Krátká. Podľa výskumu agentúry NMS v Česku v roku 2014 poznalo túto značku až 91 % opýtaných.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR