![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Cena litra benzínu super klesla od roku 2010 o 12 %, super plus je lacnejší o 16 % a liter nafty o 21 %.
Natankovanie pohonných látok do áut nebolo už dávno také výhodné ako teraz. Je to dobré pre pokles výdavkov domácností. Podľa údajov nemeckej spolkovej vlády tie v roku 2010 vynaložili na tekuté palivá 10,1 miliardy eur, vlani iba 6,6 miliardy.
Lacná nafta znižuje náklady aj celej výrobnej sfére. Nemecko v rokoch 2010 až 2015 jej dovážalo 91,8 až 95,8 milióna ton. V roku 2012 stál Nemecko jej import 60 miliárd eur, vlani len 33 miliárd.
Spolková vláda v dokumente o vplyve lacnej ropy na hospodárstvo konštatovala, že sa negatívny vplyv zrejme prejaví v sektore výroby elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Nízka cena ropy znižuje ich konkurencieschopnosť. Nepriaznivý vplyv sa prejaví aj v predaji áut s elektrickým pohonom.
Spolková vláda si na začiatku tohto desaťročia stanovila cieľ do roku 2020 dostať na nemecké cesty jeden milión E-áut. Namiesto toho rastie predaj veľkých osobných vozidiel v kategóriách SUV a „tereňákov“. Predaj E-áut sa dostal do úzadia. Po cestách krajiny ich jazdí len 25.500. Dobehnúť schodok v ich predaji za posledných päť rokov tohto desaťročia je, samozrejme, ilúzia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR