20. apríla 2015
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan PuškášParíž 20. apríla (TASR) - Francúzsky výrobca kozmetiky L'Oréal dosiahol v 1. kvartáli 2015 medziročný nárast tržieb o 14,1 % na 6,44 miliardy eur. Vďačí za to oslabeniu eura, ktoré zvýšilo príjmy firmy zo zahraničia, aj stále solídnemu odbytu luxusných produktov, ako je napríklad parfum Black Opium Yvesa Saint Laurenta. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Najväčší svetový výrobca kozmetiky, ktorému patria aj značky ako Garnier či Maybelline, zároveň oznámil, že dopyt po masovo vyrábaných produktoch v západnej Európe v prvých troch mesiacoch roka mierne klesol, ale v Severnej Amerike naopak mierne vzrástol.
Za dvojciferný nárast celkových tržieb v 1. kvartáli tohto roka vďačí francúzsky koncern 20,1-% zvýšeniu predaja divízie luxusných produktov L'Oréal Luxe, ktorá vyrába kozmetiku značky Lancôme, Kiehl a ďalšie drahšie pleťové prípravky a líčidlá.
L'Oréal nezverejňuje odhad vývoja tržieb v danom roku, ale vlani sa napríklad jeho obrat zvýšil o 1,8 % na 22,5 miliardy eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR