|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. júna 2014
Ľ. BELFI: Nové trolejbusy jazdia v predstihu, dolaďujeme detaily
Na snímke nový trolejbus.
Zdieľať
Na snímke nový trolejbus. Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 9. júna (TASR) – Nové trolejbusy v premávke sú hmatateľným výsledkom úsilia smerujúceho k tomu, aby ľudia v Bratislave jazdili vo vozidlách poskytujúcich väčší komfort. Na dnešnom improvizovanom brífingu, ktorý bol súčasťou predstavenia jazdných vlastností a funkcií nových trolejbusov Škoda 30 Tr v bratislavskej MHD to uviedol generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava (DPB) Ľubomír Belfi.Šéf DPB priznal, že zavedenie nových trolejbusov do prevádzky je poznačené technickými problémami a dolaďovaním informačného systému, ide napríklad o problémy pri označovaní lístkov. "Intenzívne na tomto probléme s dodávateľom softvéru pracujeme a myslím si, že je to každým dňom lepšie," uviedol Belfi. Poukázal na to, že trolejbusy boli dodané vo veľkom predstihu a informačný systém, ktorý poskytujú, je oveľa zložitejší ako v predchádzajúcom type vozidiel. "Je aj trochu prirodzené, že niektoré veci sa technicky musia dolaďovať až po uvedení vozidiel do prevádzky," povedal Belfi a zároveň cestujúcu verejnosť požiadal o trpezlivosť.
Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik zdôraznil, že 15 nových trolejbusov, ktoré má DPB k dispozícii, sú dôležitým krokom k zatraktívneniu MHD a podpore verejnej dopravy v meste. "Ďalšie vozidlá potvrdia, že sme na správnej ceste k udržateľnej mestskej doprave," povedal Ftáčnik.
Predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler pripomenul, že nové nízkopodlažné vozidlá poskytujú väčší komfort pre imobilných cestujúcich, rovnako pamätajú aj na nevidomých či slabozrakých cestujúcich. "Súčasťou akustického systému je vonkajší hlásnik, ktorý takýchto cestujúcich upozorní na to, o akú linku ide," vysvetlil Uhler. Užitočnou pomôckou bude podľa neho aj schopnosť informačného systému vozidla spočítať cestujúcich. "Na základe takýchto informácií budeme môcť v budúcnosti upravovať intervaly liniek podľa ich časového vyťaženia," uviedol.
Nové trolejbusy od víťaza tendra, spoločnosti Škoda Electric, a. s., boli prednostne zaradené na trasy, ktoré vedú k zdravotníckym zariadeniam a prechádzajú cez centrum mesta. Jeden z nových trolejbusov bol nasadený aj na linku č. 64 a s novými vozidlami sa po predĺžení trolejbusovej trate počíta tiež v prípade liniek č. 207 a 209, ktoré premávajú na Trenčiansku ulicu.
V priebehu tohto mesiaca by malo k 15 novým trolejbusom pribudnúť dlhé, kĺbové vozidlo. V ďalších mesiacoch by sa mali na cestách objaviť ďalšie trolejbusy, v júli by ich malo byť približne desať. Súčasťou vozového parku DPB by do konca roku 2015 malo byť podľa generálnej riaditeľky Sekcie Operačného programu Doprava Ministerstva dopravy, výstavy a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Denisy Žilákovej 120 nových trolejbusov a 60 nových električiek.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR