|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Bratislava 1. októbra (TASR) - Meškajúce platby od zákazníkov, prípadne aj nedobytné pohľadávky, ktoré automaticky vyúsťujú do straty zisku spoločností a následne do obáv z bankrotu. Takýto kolobeh je bežnou súčasťou života podnikateľských subjektov na Slovensku. Podľa štúdie European Payment Practices 2017 až 23 % zákazníkov na Slovensku platí za tovary či služby neskoro a 4 % nezaplatia vôbec. Dôsledkom meškajúcich či neuhradených faktúr je tak hrozba straty zisku spoločností. Podľa prieskumu skupiny EOS viac ako polovica slovenských podnikateľských subjektov stráca kvôli nedisciplinovaným zákazníkom svoje príjmy a až 11 % sa bojí o svoje prežitie. A tak vďaka službám inkasných spoločností (40 % spoločností si podľa prieskumu najíma firmy, ktoré sa venujú inkasu pohľadávok) dochádza k návratu likvidity. Podľa štúdie sa časť obratu spoločností ročne vracia prostredníctvom inkasa pohľadávok.
"Každá spoločnosť sa zameriava na likviditu a platí to v celej Európe. Dôsledky meškajúcich a nevykonaných platieb môžu byť pre firmy vážny problém. Preto je pre ne dôležité využívať služby inkasa pohľadávok," uviedol Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko, ktorá sa sústreďuje na správu a inkaso pohľadávok a za svoju 20-ročnú históriu spracovala viac ako 2,4 milióna pohľadávok a zinkasovala od dlžníkov viac ako 412,3 milióna eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR