|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. augusta 2015
Kvôli mobilom môžeme mať digitálnu amnéziu. Ide o tzv. Google efekt
Takzvaný "Google efekt" alebo tiež tendencia nepamätať si informácie, ktoré sa dajú jednoducho vyhľadať cez internet, sa v súčasnosti vyskytuje u väčšiny používateľov ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 12. augusta (TASR) - Takzvaný "Google efekt" alebo tiež tendencia nepamätať si informácie, ktoré sa dajú jednoducho vyhľadať cez internet, sa v súčasnosti vyskytuje u väčšiny používateľov mobilných zariadení. Okrem informácií dostupných na internete si používatelia mobilných zariadení nepamätajú ani dôležité osobné informácie. Poukázala na to štúdia spoločnosti Kaspersky Lab, na ktorej sa zúčastnilo 6000 respondentov starších ako 16 rokov z ôsmich krajín EÚ.Štúdia odhalila, že väčšina európskych používateľov smartfónov si nepamätá kľúčové telefónne čísla, vrátane čísiel svojich detí (53 %), ich škôl (90 %) či vlastných pracovísk (51 %). Približne tretina respondentov si nespomenie ani na číslo svojho partnera, pričom si ale pamätajú telefónne číslo miesta, kde žili vo veku 10 - 15 rokov. Výsledky štúdie naznačujú, že neschopnosť zapamätať si dôležité informácie je spôsobená prenášaním zodpovednosti za ich zapamätanie na digitálne zariadenie, akým je napríklad smartfón. Necelá polovica respondentov (43 %) vo veku od 16 do 24 rokov uvádza, že ich smartfóny obsahujú všetko, čo potrebujú vedieť alebo si zapamätať.
Experti spoločnosti Kaspersky Lab tento fenomén nazvali digitálnou amnéziou. Ide o situáciu, keď používateľ zabudne informáciu hneď, ako jej uložením a zapamätaním poveril svoje digitálne zariadenie. Štúdia ďalej zistila, že digitálnou amnéziou trpia ľudia všetkých vekových skupín a vyskytuje sa v rovnakej miere u žien a mužov. Mnohých používateľov by strata alebo ohrozenie dát uložených na digitálnych zariadeniach skutočne zasiahlo. Štyri z desiatich žien a rovnaký počet mladých ľudí vo veku od 16 do 24 rokov uviedli, že by ich mrzela strata spomienok, ku ktorým by už nikdy nemali prístup, a 25 % žien a 38 % mladých by pri strate dát boli úplne zúfalí, keďže ich digitálne zariadenie je jediným miestom, na ktorom majú fotky a kontakty uložené.
Napriek narastajúcej závislosti od digitálnych zariadení ako strážcov spomienok a emocionálnemu dôsledku v prípade ich straty štúdia ukázala, že spotrebitelia svoje zariadenia adekvátne nechránia. Nedostatočne chránené sú najmä smartfóny a tablety. Iba tretina používateľov má na svojom smartfóne (a iba štvrtina na tablete) nainštalované dodatočné IT zabezpečenie a 21 % používateľov nechráni svoje zariadenie žiadnym dodatočným zabezpečením.
TASR informovala spoločnosť Kaspersky Lab.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR