Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

07. marca 2013

Kúpa automobilu sa pomaly stáva dominantou žien



Nákup automobilov prekvapivo ovplyvňuje z väčšej časti žena. Popri vlastnostiach vozidla tretina žien uprednostňuje jeho praktickosť pred komfortom a až tretia je bezpečnosť. Naopak, pri dostupnej výbave ...



Zdieľať
bez nazvu BRATISLAVA 7. marca (WBN/PR) - Nákup automobilov prekvapivo ovplyvňuje z väčšej časti žena. Popri vlastnostiach vozidla tretina žien uprednostňuje jeho praktickosť pred komfortom a až tretia je bezpečnosť. Naopak, pri dostupnej výbave automobilu považuje nežné pohlavie bezpečnosť za najdôležitejšiu. Tri zo štyroch žien v prípade defektu pneumatiky zavolajú asistenčnú službu či počkajú na pomoc okoloidúcich vodičov a len 5 % je schopných si koleso opraviť svojpomocne. Vyplýva to z bleskovej ankety autobazára AAA AUTO.


V prípade nákupu automobilu manželských či partnerských dvojíc má na výsledok väčší vplyv žena. „Pomer žien, ktoré si kupujú vlastné vozidlo alebo sa do výberu automobilu pre rodinu zapájajú, sa v ostatných rokoch výrazne zvýšil. Pri kúpe vlastného automobilu je to už viac než štvrtina, zatiaľ čo pri spoločnom používaní auta ide dokonca o 62 %. Ženy si v súčasnosti nekupujú len druhé vozidlo do rodiny, ale zaobstarávajú si aj napríklad manažérske automobily šité na mieru pre podnikanie,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.

Zatiaľ čo pre mužov predstavuje automobil skôr srdcovú záležitosť, ženy v ňom vidia praktického pomocníka pre bežný deň. Rozhodnutie pre kúpu nového alebo ojazdeného vozidla súvisí s finančnou čiastkou a preferovanou triedou obstarávaného vozidla. Okrem toho však majú ženy a muži na automobil úplne iný pohľad. Pri nákupe auta dávajú ženy prednosť najmä jeho praktickej stránke a preferujú menšie kompaktné vozidlá s ladným a moderným vzhľadom. Zaujímajú sa o priemernú spotrebu, veľkosť kufra a užitočné funkcie. Z ďalších vlastností, na ktoré ženy pri voľbe auta pozerajú, tesne predstihli komfort a bezpečnostné opatrenia vozidla dlhodobo vedúce vzhľad a značku, ktoré sa zhodne umiestnili až na štvrtom, resp. piatom mieste s 15 %. Klišé o tom, že ženy na autách zaujíma len farba a dizajn, už jednoducho neplatí.

Z bohatej výbavy, ktorú dnešné automobily ponúkajú, si ženy jednoznačne potrpia na bezpečnosť vozidla. Kedysi komfortné vybavenie áut sa postupom času stáva štandardom. Preto si viac než na príjemné zvezenie, ktoré dnes ponúka stále viac nových či zánovných vozidiel, ženy všímajú v prvom rade pasívne (airbagy, isofix), ale aj aktívne bezpečnostné prvky (ABS, ESP). Ako ukázala anketa AAA AUTO, oba varianty tvoria viac než polovicu (53 %) ženami preferovaného vybavenia. Viac-menej zhodne ocení nežné pohlavie klimatizáciu a parkovacie senzory, ktoré im značne uľahčia parkovací manéver.

V požadované výbave vozidla jasne dominuje bezpečnosť


Dlhodobým strašiakom je pre ženy defekt pneumatiky. Viac než tri štvrtiny zo sto by v tomto prípade siahli po mobile a zavolali asistenčnú službu. Takmer pätina respondentiek uviedla, že by sa spoľahla na pomoc okoloidúcich vodičov a len 5 % žien je schopných vymeniť koleso bez asistencie.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
ŠKODA chce byť ešte zelenšia
<< predchádzajúci článok
Megan Fox sa mi nepáči, sťažuje sa tvorca ninja korytnačiek