|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. januára 2014
Kuba zrušila obmedzenia pre kúpu áut, Kubánci však nemajú peniaze
Kubánci majú od dnešného dňa prvý raz od roku 1959 možnosť kúpiť si nové či použité auto od štátneho predajcu bez špeciálneho povolenia, ich nádeje však rýchlo zmarili vysoké ceny áut.
Zdieľať
Havana 3. januára (TASR) - Kubánci majú od dnešného dňa prvý raz od roku 1959 možnosť kúpiť si nové či použité auto od štátneho predajcu bez špeciálneho povolenia, ich nádeje však rýchlo zmarili vysoké ceny áut.
Podľa agentúry Reuters sa v Havane dnes predávali autá za oveľa vyššiu cenu než je bežné v západnej Európe. Európsky diplomat to okomentoval, že s takýmito cenami sa z kubánskych ulíc staré americké autá nestratia.
Reforma pred dvoma rokmi umožnila Kubáncom, aby si medzi sebou kupovali a predávali ojazdené autá vyrobené pred revolúciou roku 1959. Až doteraz však museli záujemcovia o kúpu auta od štátneho predajcu žiadať o povolenie vládu. Práve preto jazdí po uliciach Kuby toľko amerických veteránov, ale aj starých áut sovietskej výroby z čias, keby bol Sovietsky zväz najväčším spojencom Kuby.
Novšie modely áut sú zväčša v rukách štátu, ktorý ich ako ojazdené predával za relatívne dobrú cenu vybraným jednotlivcom, napríklad doktorom či učiteľom.
Kubánsky štát má monopol na predaj áut, v dôsledku čoho je deväť z desiatich domácností odkázaných na verejnú dopravu. Terajšiu liberalizáciu predaja áut využila vláda prezidenta Raúla Castra na získanie financií, ktoré podľa nej pôjdu na modernizáciu verejnej dopravy.
Predajné ceny áut s daňou z luxusu sa totiž vyšplhali za hranice kúpyschopnosti veľkej väčšiny Kubáncov, dokonca aj ak ich podporujú príbuzní v zahraničí. Agentúra Reuters uviedla ako príklad model auta Renault z roku 2005, ktorý sa na Kube predáva za 25.000 dolárov, pričom mimo Kubu je na internete dostupný za 3000 dolárov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Na snímke modré auto prechádza okolo vládnej budovy s kubánskoua vlajkou Foto: TASR/AP
Podľa agentúry Reuters sa v Havane dnes predávali autá za oveľa vyššiu cenu než je bežné v západnej Európe. Európsky diplomat to okomentoval, že s takýmito cenami sa z kubánskych ulíc staré americké autá nestratia.
Reforma pred dvoma rokmi umožnila Kubáncom, aby si medzi sebou kupovali a predávali ojazdené autá vyrobené pred revolúciou roku 1959. Až doteraz však museli záujemcovia o kúpu auta od štátneho predajcu žiadať o povolenie vládu. Práve preto jazdí po uliciach Kuby toľko amerických veteránov, ale aj starých áut sovietskej výroby z čias, keby bol Sovietsky zväz najväčším spojencom Kuby.
Novšie modely áut sú zväčša v rukách štátu, ktorý ich ako ojazdené predával za relatívne dobrú cenu vybraným jednotlivcom, napríklad doktorom či učiteľom.
Kubánsky štát má monopol na predaj áut, v dôsledku čoho je deväť z desiatich domácností odkázaných na verejnú dopravu. Terajšiu liberalizáciu predaja áut využila vláda prezidenta Raúla Castra na získanie financií, ktoré podľa nej pôjdu na modernizáciu verejnej dopravy.
Predajné ceny áut s daňou z luxusu sa totiž vyšplhali za hranice kúpyschopnosti veľkej väčšiny Kubáncov, dokonca aj ak ich podporujú príbuzní v zahraničí. Agentúra Reuters uviedla ako príklad model auta Renault z roku 2005, ktorý sa na Kube predáva za 25.000 dolárov, pričom mimo Kubu je na internete dostupný za 3000 dolárov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR