|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. apríla 2006
Ku koncu marca sa v SR zaregistrovalo 16 482 áut do 3,5 tony
V prvom štvrťroku 2006 sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 16 482 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 16,66 %. V samotnom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. apríla (WN/SITA) - V prvom štvrťroku 2006 sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 16 482 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 16,66 %. V samotnom marci sa v spomínanej kategórii zaregistrovalo 6 667 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 18,21 %. Informovala o tom Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP).
Za prvé tri mesiace tohto roku mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda, ktorá si registráciou 4 089 vozidiel do 3,5 tony nadobudnutých z oficiálneho dovozu udržuje vedúcu pozíciu s trhovým podielom 24,81 %. Druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Volkswagen s 8,93-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Peugeot s trhovým podielom 6,93 %. O štvrté a piate miesto sa delia automobily značky Citroën a Renault s rovnakým 5,8-percentným podielom na trhu. "Ďalej nasledovali automobily Ford s 5,68-percentným podielom, Opel s podielom 5,01 %, Suzuki dosiahol podiel 4,53 %, Hyundai 3,72 % a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Fiat s 3,7-percentným podielom na trhu," dodala Nováková.
Od januára po koniec marca tohto roku sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton zaregistrovalo 146 vozidiel, čo je medziročne o 6,41 % menej. Najžiadanejšou značkou bolo Iveco s podielom trhu 36,3 %, za ním nasledovali automobily značky Renault s 16,44 % a Mercedes-Benz s 15,75-percentným podielom na trhu. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton dosiahol medziročný nárast o 61,76 %, keď sa do konca marca zaregistrovalo 715 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Volvo s trhovým podielom 18,8 %. Druhou v poradí je Scania s 17,62 % a za ňou nasleduje Iveco s 13,43-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 56 nových autobusov, čo je o 36,58 % viac ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Karosa, ktorá má 67,86 %, nasleduje Opel so 17,86 % a Irisbus s 5,36 percentami všetkých registrácií v danej kategórii.
FOTO : SITA
S adaptívnym tempomatom sa zvyšuje bezpečnosť jazdy počas zhoršenej viditeľnosti