|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. septembra 2010
KSK opravuje cesty poškodené povodňami
Košický samosprávny kraj pokračuje v opravách ciest vážne poškodených povodňami. „Termíny ukončenia prác na opravovaných úsekoch zatiaľ nie sú ohrozené,“ ...
Zdieľať
Foto: SITA/Marián AngelovičKOŠICE 24. októbra (WEBNOVINY) – Košický samosprávny kraj pokračuje v opravách ciest vážne poškodených povodňami. „Termíny ukončenia prác na opravovaných úsekoch zatiaľ nie sú ohrozené,“ uviedla v pre agentúru SITA hovorkyňa kraja Zuzana Bobríková.
Na úseku cesty Richnava – Krompachy došlo počas povodní k opakovanému zosuvu, pri druhom v auguste sa svah zosunul až na železničnú trať Košice – Žilina. Práce na špeciálnom zakladaní sa robia počas úplnej uzávierky cesty II/547. Vyžiadali si ju práce s ťažkými súpravami, ktoré pracovali po celej šírke cesty. Bolo nainštalovaných 263 betónových pilót v troch radoch do hĺbky 7 až 11 metrov v závislosti od podložia. Na tieto pilóty bude nainštalovaná stužujúca doska. Do konca tohto týždňa bude pokračovať rozoberanie vozovky, uloženie podkladového betónu a príprava pre armovanú železobetónovú dosku. „Práce pokračujú podľa časového harmonogramu tak, aby cesta mohla byť aspoň čiastočne sprejazdnená v čo najskoršom termíne. Termín ukončenia úplnej uzávierky cesty do 6. októbra zatiaľ nie je ohrozený,“ povedala Bobríková.
Zhotoviteľ prác Eurovia SK ukončil zakladanie oporného múru na ceste II/552 v smere Košice – Nižná Hutka – Nižná Myšľa. V tomto úseku došlo po povodniach k rozsiahlemu zosuvu celej cesty. Do zeme bolo inštalovaných 156 pilót v hĺbke 11 až 14 metrov, ktoré sa postupne spriahali. Celková dĺžka je 1 943 metrov. „Na založenie cestného telesa je nevyhnutné, aby bol svah odvodnený, pretože sa stále hýbe a vyteká z neho množstvo vody. Pohyb bol zaznamenávaný hlavne v minulom týždni pri pretrvávajúcich dažďoch. Sťažené poveternostné podmienky a technická náročnosť stále aktívneho zosuvu spôsobili, že zhotoviteľ nemohol rozvinúť potrebné stavebné práce na odvodňovaní svahu,“ povedala Bobríková.
Dodávateľ prác Eurovia SK ukončil stavbu obchádzkovej trasy z panelov na ceste do Novoveskej Huty. V súčasnosti robí práce na vybudovaní svahu. Po jeho spevnení zavážaním a zhutnením začne so špeciálnym zakladaní pilótovej steny a následne vybuduje spodnú a vrchnú časť vozovky. Ukončenie a sprejazdnenie úseku je pri priaznivom počasí plánované do novembra 2010.
Ako uviedla Bobríková, najviac poškodených úsekov je v pôsobnosti Správy a údržby ciest Spišská Nová Ves, ktorá eviduje: päť veľkých zosuvov - predpokladané náklady na opravu spolu 5 366 000 eur, 25 menších zosuvov a poškodení - predpokladané náklady sú spolu 3 393 000 eur, 14 poškodených mostov - predpokladané náklady spolu 2 462 000 eur. Spolu je to 11 221 000 eur
„Paradoxne práve okresy Spišská Nová Ves a Gelnica nemajú ani kilometer cesty I. triedy a starostlivosť o dopravnú infraštruktúru je výlučne na pleciach regionálnej samosprávy. Štát nemusí na údržbu a rekonštrukcie v týchto okresoch vynakladať žiadne prostriedky. Z rezervy premiérky Ivety Radičovej bola uvoľnená čiastka 900-tisíc eur na opravu mosta pri Spišskej Novej Vsi, ktorý musel byť dočasne nahradený pontónovým,“ uviedla Bobríková.
Košický kraj patrí medzi regióny najviac postihnuté dlhotrvajúcimi dažďami v máji a júni a povodne spôsobili na majetku Košického samosprávneho kraja (KSK) škody za viac ako 20 miliónov eur. „Najväčšie sú na cestách II. a III. triedy a mostoch, ktoré sú majetkom regionálnej samosprávy. Ich poškodenie je nielen dôsledkom dlhotrvajúcich dažďov, ale aj neúmerného zaťažovania ťažkou nákladnou dopravou. Na tento problém upozorňuje kraj už dlho. Komunikácie neboli dimenzované na súčasnú premávku a štát do ich komplexných opráv celé desaťročia neinvestoval,“ povedala Bobríková.
SITA
Na úseku cesty Richnava – Krompachy došlo počas povodní k opakovanému zosuvu, pri druhom v auguste sa svah zosunul až na železničnú trať Košice – Žilina. Práce na špeciálnom zakladaní sa robia počas úplnej uzávierky cesty II/547. Vyžiadali si ju práce s ťažkými súpravami, ktoré pracovali po celej šírke cesty. Bolo nainštalovaných 263 betónových pilót v troch radoch do hĺbky 7 až 11 metrov v závislosti od podložia. Na tieto pilóty bude nainštalovaná stužujúca doska. Do konca tohto týždňa bude pokračovať rozoberanie vozovky, uloženie podkladového betónu a príprava pre armovanú železobetónovú dosku. „Práce pokračujú podľa časového harmonogramu tak, aby cesta mohla byť aspoň čiastočne sprejazdnená v čo najskoršom termíne. Termín ukončenia úplnej uzávierky cesty do 6. októbra zatiaľ nie je ohrozený,“ povedala Bobríková.
Zhotoviteľ prác Eurovia SK ukončil zakladanie oporného múru na ceste II/552 v smere Košice – Nižná Hutka – Nižná Myšľa. V tomto úseku došlo po povodniach k rozsiahlemu zosuvu celej cesty. Do zeme bolo inštalovaných 156 pilót v hĺbke 11 až 14 metrov, ktoré sa postupne spriahali. Celková dĺžka je 1 943 metrov. „Na založenie cestného telesa je nevyhnutné, aby bol svah odvodnený, pretože sa stále hýbe a vyteká z neho množstvo vody. Pohyb bol zaznamenávaný hlavne v minulom týždni pri pretrvávajúcich dažďoch. Sťažené poveternostné podmienky a technická náročnosť stále aktívneho zosuvu spôsobili, že zhotoviteľ nemohol rozvinúť potrebné stavebné práce na odvodňovaní svahu,“ povedala Bobríková.
Dodávateľ prác Eurovia SK ukončil stavbu obchádzkovej trasy z panelov na ceste do Novoveskej Huty. V súčasnosti robí práce na vybudovaní svahu. Po jeho spevnení zavážaním a zhutnením začne so špeciálnym zakladaní pilótovej steny a následne vybuduje spodnú a vrchnú časť vozovky. Ukončenie a sprejazdnenie úseku je pri priaznivom počasí plánované do novembra 2010.
Ako uviedla Bobríková, najviac poškodených úsekov je v pôsobnosti Správy a údržby ciest Spišská Nová Ves, ktorá eviduje: päť veľkých zosuvov - predpokladané náklady na opravu spolu 5 366 000 eur, 25 menších zosuvov a poškodení - predpokladané náklady sú spolu 3 393 000 eur, 14 poškodených mostov - predpokladané náklady spolu 2 462 000 eur. Spolu je to 11 221 000 eur
„Paradoxne práve okresy Spišská Nová Ves a Gelnica nemajú ani kilometer cesty I. triedy a starostlivosť o dopravnú infraštruktúru je výlučne na pleciach regionálnej samosprávy. Štát nemusí na údržbu a rekonštrukcie v týchto okresoch vynakladať žiadne prostriedky. Z rezervy premiérky Ivety Radičovej bola uvoľnená čiastka 900-tisíc eur na opravu mosta pri Spišskej Novej Vsi, ktorý musel byť dočasne nahradený pontónovým,“ uviedla Bobríková.
Košický kraj patrí medzi regióny najviac postihnuté dlhotrvajúcimi dažďami v máji a júni a povodne spôsobili na majetku Košického samosprávneho kraja (KSK) škody za viac ako 20 miliónov eur. „Najväčšie sú na cestách II. a III. triedy a mostoch, ktoré sú majetkom regionálnej samosprávy. Ich poškodenie je nielen dôsledkom dlhotrvajúcich dažďov, ale aj neúmerného zaťažovania ťažkou nákladnou dopravou. Na tento problém upozorňuje kraj už dlho. Komunikácie neboli dimenzované na súčasnú premávku a štát do ich komplexných opráv celé desaťročia neinvestoval,“ povedala Bobríková.
SITA