|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. marca 2011
Krvné skupiny na Facebooku majú čoraz viac fanúšikov
Už viac ako 10-tisíc fanúšikov si získal unikátny projekt Moja krvná skupina, ktorý zachraňuje životy na sociálnej sieti Facebook. Internetoví užívatelia sa prihlásením k ...
Zdieľať
Foto: SITA/APBRATISLAVA 26. marca (WEBNOVINY) - Už viac ako 10-tisíc fanúšikov si získal unikátny projekt Moja krvná skupina, ktorý zachraňuje životy na sociálnej sieti Facebook.
Internetoví užívatelia sa prihlásením k svojej krvnej skupine na Facebooku môžu okamžite dostať k informáciám o tom, kde je práve ich krvná skupina potrebná, prípadne kto aktuálne krv potrebuje. Touto cestou môžu včas pomôcť zachraňovať ľudské životy ľudí, ktorí napríklad čakajú na dôležitú operáciu alebo trpia rakovinou.
Projekt zastrešuje stránka www.mojakrvnaskupina.sk, odkiaľ sa možno pridať ku svojej krvnej skupine na Facebooku. Okrem iných to tak urobili aj humoristi René Štúr a Sveťo Malachovský, ktorí sú tvárami projektu.
Na Facebooku sú okrem akútnych výziev a darcovských kampaní zverejnené aj zaujímavé informácie o každej krvnej skupine – čím je výnimočná, aká strava jej vyhovuje, aké črty a vlastnosti majú jej nositelia. V rámci skupín možno klásť aj otázky týkajúce sa zdravia a darovania krvi, odpovedá na ne hematologička a Slovenský Červený kríž.
Facebook pomáha
Fanúšikovia môžu na nástenku v každej jednej krvnej skupine pridať aj výzvu na pomoc konkrétnemu pacientovi, ktorý potrebuje krv. Každú takúto informáciu správcovia skupiny preveria, aby sa potvrdila jej pravdivosť. Týmto spôsobom sa už podarilo zverejniť výzvu a darovať krv pre dvojročné dievčatko hospitalizované v Univerzitnej nemocnici v Bratislave.
Ako priznal jej otec, aj vďaka aktivite na Facebooku prišlo pre jeho dcérku darovať krv dostatočný počet darcov. Vďaka podobnej rýchlej reakcii sa podarilo uskutočniť aj operáciu osemročného chlapca, ktorému už dvakrát preložili termín zákroku práve kvôli nedostatku krvi.
Spoluorganizátorom je Slovenský Červený kríž
Nápad na projekt Moja krvná skupina vzišiel od copywriterky agentúry Zaraguza Digital Mirky Kasanickej. „Od viacerých svojich známych som sa pri téme darovania krvi dozvedela, že im niekedy z transfúznych centier zavolajú, keď potrebujú práve ich krvnú skupinu. Napadlo mi, že ak by do tohto procesu zahrnuli Facebook, mohli by naraz a efektívne osloviť oveľa viac ľudí,“ povedala Kasanická. Neziskový projekt prináša zdravotná poisťovňa Dôvera a jeho spoluorganizátorom je Slovenský Červený kríž.
Tvárami kampane sa stali herci René Štúr a Sveťo Malachovský. Obaja majú za sebou niekoľko darovaní krvi a možnosť komunikácie darovania na Facebooku ich oboch zaujala. „Je to úžasne jednoduché. Stačí poznať svoju krvnú skupinu, kliknúť sa k nej a potom len sledovať, či ju práve niekto nepotrebuje. Už sa tešíme, keď budeme môcť niekomu pomôcť,“ hovorí za dvojicu René Štúr. Viac informácií o projekte je na stránke www.mojakrvnaskupina.sk, odkiaľ sa možno prekliknúť priamo na stránku konkrétnej krvnej skupiny na Facebooku. Agentúru SITA informovala Saša Poliaková zo Zaraguza Digital.
Internetoví užívatelia sa prihlásením k svojej krvnej skupine na Facebooku môžu okamžite dostať k informáciám o tom, kde je práve ich krvná skupina potrebná, prípadne kto aktuálne krv potrebuje. Touto cestou môžu včas pomôcť zachraňovať ľudské životy ľudí, ktorí napríklad čakajú na dôležitú operáciu alebo trpia rakovinou.
Projekt zastrešuje stránka www.mojakrvnaskupina.sk, odkiaľ sa možno pridať ku svojej krvnej skupine na Facebooku. Okrem iných to tak urobili aj humoristi René Štúr a Sveťo Malachovský, ktorí sú tvárami projektu.
Na Facebooku sú okrem akútnych výziev a darcovských kampaní zverejnené aj zaujímavé informácie o každej krvnej skupine – čím je výnimočná, aká strava jej vyhovuje, aké črty a vlastnosti majú jej nositelia. V rámci skupín možno klásť aj otázky týkajúce sa zdravia a darovania krvi, odpovedá na ne hematologička a Slovenský Červený kríž.
Facebook pomáha
Fanúšikovia môžu na nástenku v každej jednej krvnej skupine pridať aj výzvu na pomoc konkrétnemu pacientovi, ktorý potrebuje krv. Každú takúto informáciu správcovia skupiny preveria, aby sa potvrdila jej pravdivosť. Týmto spôsobom sa už podarilo zverejniť výzvu a darovať krv pre dvojročné dievčatko hospitalizované v Univerzitnej nemocnici v Bratislave.
Ako priznal jej otec, aj vďaka aktivite na Facebooku prišlo pre jeho dcérku darovať krv dostatočný počet darcov. Vďaka podobnej rýchlej reakcii sa podarilo uskutočniť aj operáciu osemročného chlapca, ktorému už dvakrát preložili termín zákroku práve kvôli nedostatku krvi.
Spoluorganizátorom je Slovenský Červený kríž
Nápad na projekt Moja krvná skupina vzišiel od copywriterky agentúry Zaraguza Digital Mirky Kasanickej. „Od viacerých svojich známych som sa pri téme darovania krvi dozvedela, že im niekedy z transfúznych centier zavolajú, keď potrebujú práve ich krvnú skupinu. Napadlo mi, že ak by do tohto procesu zahrnuli Facebook, mohli by naraz a efektívne osloviť oveľa viac ľudí,“ povedala Kasanická. Neziskový projekt prináša zdravotná poisťovňa Dôvera a jeho spoluorganizátorom je Slovenský Červený kríž.
Tvárami kampane sa stali herci René Štúr a Sveťo Malachovský. Obaja majú za sebou niekoľko darovaní krvi a možnosť komunikácie darovania na Facebooku ich oboch zaujala. „Je to úžasne jednoduché. Stačí poznať svoju krvnú skupinu, kliknúť sa k nej a potom len sledovať, či ju práve niekto nepotrebuje. Už sa tešíme, keď budeme môcť niekomu pomôcť,“ hovorí za dvojicu René Štúr. Viac informácií o projekte je na stránke www.mojakrvnaskupina.sk, odkiaľ sa možno prekliknúť priamo na stránku konkrétnej krvnej skupiny na Facebooku. Agentúru SITA informovala Saša Poliaková zo Zaraguza Digital.