Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

12. apríla 2011

Križovatku pri Stupave plánuje NDS odovzdať v júli



Diaľničnú križovatku Stupava - juh, ktorá prepojí terajšiu diaľnicu D2 s budúcim obchvatom Bratislavy na D4, plánuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. ...



Zdieľať
dialnica Foto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 12. apríla (WEBNOVINY) - Diaľničnú križovatku Stupava - juh, ktorá prepojí terajšiu diaľnicu D2 s budúcim obchvatom Bratislavy na D4, plánuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. odovzdať motoristom do predčasného užívania v júli tohto roka. Celkové ukončenie stavby križovatky sa predpokladá v decembri 2011, informoval v utorok agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík. Stavba križovatky mala byť pôvodne hotová po necelých dvoch rokoch prác v marci tohto roka. Zmluvná cena prác 20,41 mil. eur vzrástla o 2,7 mil. eur na 23,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. S postupom výstavby vyše tri kilometre dlhej diaľničnej križovatky pri Stupave sa prišli v utorok oboznámiť minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) i generálny riaditeľ NDS Alan Sitár.


Stavba križovatky Stupava - juh trvá od mája 2009. Predĺženie prác a zvýšenie ceny si vynútila zmena tendrovej dokumentácie, pretože nezohľadňovala reálne vlastnosti podložia a vysokú hladinu spodnej vody. Podľa diaľničiarov za to nemôže zhotoviteľ stavby, združenie spoločností Strabag, s.r.o. a Doprastav, a.s. "Podložie je spevnené geodoskou, v súčasnosti sa dokončuje meranie sadania mostov a vyhodnocuje sa sadanie násypov," uviedol ďalej Jánošík. Stavbu križovatky projektovala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. NDS uzavrela so zhotoviteľom stavby jeden dodatok k zmluve, týkajúci sa práce zmeny tendrovej dokumentácie.

Podložie stavby bolo neúnosné takmer po celej dĺžke budovaného úseku. Po odkrytí základovej škáry násypov bola zistená vysoká hladina spodnej vody, ktorá podmáča podložie. Preto bolo nutné pod budúcimi násypmi vybudovať roznášaciu geodosku a v niektorých miestach aj odvodňovacie rebrá. Takisto bolo nutné upraviť založenie mostných objektov. Na zvýšenie ceny majú vplyv aj väčšie dĺžky prekládok sietí, a to dotknutých vodovodov pre ich inú polohu oproti údajom poskytnutým ich správcom.

Trasa stavby sa začína v križovatke Záhorská Bystrica, asi 700 metrov od hraníc intravilánu Stupavy a Záhorskej Bystrice. Nad cestou križuje D2, pokračuje asi 150 metrov južne od areálu jazdeckého klubu Karpatia a končí napojením na ceste druhej triedy v križovatke Devínska Nová Ves.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Priestor na znižovanie daní je podľa Mikloša obmedzený
<< predchádzajúci článok
Štát očakáva z firiem JAVYS a SEPS dividendy 11,2 mil.eur