|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. marca 2009
Kríza znižuje dopyt po spotrebiteľskom financovaní v SR, potvrdil Tač
Zhoršená nálada spotrebiteľov vplyvom finančnej krízy sa prejavuje aj na dopyte po spotrebiteľskom financovaní na Slovensku. Pripustil to aj šéf spoločnosti Cetelem Slovensko Peter Tač, ktorá sa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. marca (WEBNOVINY) - Zhoršená nálada spotrebiteľov vplyvom finančnej krízy sa prejavuje aj na dopyte po spotrebiteľskom financovaní na Slovensku. Pripustil to aj šéf spoločnosti Cetelem Slovensko Peter Tač, ktorá sa spotrebiteľským financovaním na Slovensku zaoberá. "Je pravda, že v súčasnosti pociťujeme nižšie objemy úverov ako v minulom roku, avšak do konca minulého roka sme tento vplyv nejako nepociťovali," povedal Tač na utorňajšej tlačovej konferencii. Ako dodal, znížený dopyt po spotrebných pôžičkách možno zrejme sčasti pripísať aj konverzii na spoločnú európsku menu, svoju úlohu však podľa neho určite zohráva aj hospodárska a finančná kríza. Cetelem Slovensko pritom vlani zaznamenal medziročný nárast objemu pôžičiek o 68 % na 24,8 mil. eur, objemu nákupov na splátky o 7 % na 56,9 mil. eur a objemu úverov čerpaných cez kreditné karty o 7 % na 35,5 mil. eur.
Vplyv krízy na objem poskytnutých úverov už pred dvoma týždňami naznačil aj šéf konkurenčnej spoločnosti Home Credit Slovakia Erich Čomor. Firma si podľa neho síce vlani pripísala rekordné objemy poskytnutých úverov v sume 149 mil. eur, nebyť krízy, mohlo by to však byť aj lepšie. "Máme za sebou najúspešnejší rok v histórii spoločnosti. Pokiaľ by spotrebitelia neboli ovplyvnení obavami z diania na finančných trhoch, pokorili by sme 150-miliónovú hranicu," uviedol na margo dosiahnutých výsledkov predseda predstavenstva spoločnosti Čomor. Čísla potvrdzujúce znižovanie záujmu spotrebiteľov utrácať prináša aj Štatistický úrad SR. Podľa jeho údajov totiž maloobchodné tržby v januári po niekoľkých rokoch sústavného rastu v tomto roku prvýkrát medziročne klesli, a to o 3,3 %. Ešte v decembri pritom vykázali tržby v maloobchode medziročný nárast o 3,2 %.
Zhoršenie spotrebiteľskej atmosféry na Slovensku ako aj v Európe potvrdil aj aktuálny prieskum spoločnosti Cetelem. Ako v utorok uviedol manažér štúdie Cetelem Barometer 2009, do ktorej získavali údaje v decembri minulého roka, a zároveň šéf oddelenia korporátnej komunikácie skupiny Cetelem Pascal Roussarie, nálada Európanov v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi viditeľne poklesla na najnižšiu úroveň od roku 1999, kedy Cetelem prieskum začal robiť. Je to podľa neho logickým vyústením krízy. Slováci pritom podľa výsledkov štúdie, v ktorej sa monitoruje 13 krajín Európy, reagujú na zníženú kúpyschopnosť a zhoršené spotrebiteľské očakávania hlavne poklesom záujmu sporiť peniaze, v spotrebe sa však príliš obmedzovať nechcú. Kým pre rok 2008 plánovalo zvyšovať úspory 31 % opýtaných Slovákov, v roku 2009 má takéto plány už len 13 %. Na druhej strane so zvyšovaním výdavkov v tomto roku počíta 67 % respondentov, kým pre rok 2008 to bolo 72 % Slovákov.
Prieskum Cetelemu, ktorého sa spolu zúčastnilo 10 tis. ľudí a v každej krajine minimálne 500 respondentov, skúmal aj preferencie spotrebiteľov v jednotlivých krajinách v prípade nevyhnutnosti škrtania výdavkov alebo naopak ich zvyšovania v jednotlivých oblastiach. Slováci by podľa prieskumu v prípade zníženia svojej kúpnej sily znižovali svoje výdavky najmä na alkoholické nápoje a tabak (34 %), hotely, kaviarne a reštaurácie (15 %) a do tretice na komunikácie, teda telefóny, internet či televíziu (7 %). Ak by sa naopak ich príjmy zvýšili, 27 % oslovených Slovákov by viac investovalo do zdravia, 16 % do voľného času, kultúry a cestovania a 14 % do vzdelávania. V Európe pritom pri nevyhnutnosti šetrenia dominujú škrty v alkohole a tabaku, hoteloch, kaviarňach a reštauráciách a voľnom čase a cestovaní. Naopak, vyššie výdavky by v Európe smerovali najmä na potraviny, zdravie a voľný čas, kultúru a cestovanie.
Štúdia Cetelem Barometer vychádza z prieskumu európskeho trhu, ktorý zisťuje náladu a postoje Európanov. Prieskum bol realizovaný v decembri 2008 a zúčastnilo sa ho viac ako 10 tis. Európanov so vzorkou minimálne 500 osôb na krajinu. Prieskum pritom zhŕňa 13 európskych krajín, a to Belgicko, Českú republiku, Francúzsko, Taliansko, Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Portugalsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, Španielsko a Veľkú Britániu. Cetelem Slovensko, a.s., člen skupiny BNP Paribas Group, poskytuje služby spotrebiteľských úverov. Materská spoločnosť Cetelem pôsobí na trhu od roku 1953, pričom doteraz poskytla služby pre viac ako 30 mil. zákazníkov, v dvadsiatich siedmych krajinách. BNP Paribas vznikla v roku 2000 spojením Banque Nationale de Paris a Paribas a pôsobí v 85 krajinách sveta, pričom zamestnáva približne 155 tis. pracovníkov.
SITA
Vplyv krízy na objem poskytnutých úverov už pred dvoma týždňami naznačil aj šéf konkurenčnej spoločnosti Home Credit Slovakia Erich Čomor. Firma si podľa neho síce vlani pripísala rekordné objemy poskytnutých úverov v sume 149 mil. eur, nebyť krízy, mohlo by to však byť aj lepšie. "Máme za sebou najúspešnejší rok v histórii spoločnosti. Pokiaľ by spotrebitelia neboli ovplyvnení obavami z diania na finančných trhoch, pokorili by sme 150-miliónovú hranicu," uviedol na margo dosiahnutých výsledkov predseda predstavenstva spoločnosti Čomor. Čísla potvrdzujúce znižovanie záujmu spotrebiteľov utrácať prináša aj Štatistický úrad SR. Podľa jeho údajov totiž maloobchodné tržby v januári po niekoľkých rokoch sústavného rastu v tomto roku prvýkrát medziročne klesli, a to o 3,3 %. Ešte v decembri pritom vykázali tržby v maloobchode medziročný nárast o 3,2 %.
Zhoršenie spotrebiteľskej atmosféry na Slovensku ako aj v Európe potvrdil aj aktuálny prieskum spoločnosti Cetelem. Ako v utorok uviedol manažér štúdie Cetelem Barometer 2009, do ktorej získavali údaje v decembri minulého roka, a zároveň šéf oddelenia korporátnej komunikácie skupiny Cetelem Pascal Roussarie, nálada Európanov v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi viditeľne poklesla na najnižšiu úroveň od roku 1999, kedy Cetelem prieskum začal robiť. Je to podľa neho logickým vyústením krízy. Slováci pritom podľa výsledkov štúdie, v ktorej sa monitoruje 13 krajín Európy, reagujú na zníženú kúpyschopnosť a zhoršené spotrebiteľské očakávania hlavne poklesom záujmu sporiť peniaze, v spotrebe sa však príliš obmedzovať nechcú. Kým pre rok 2008 plánovalo zvyšovať úspory 31 % opýtaných Slovákov, v roku 2009 má takéto plány už len 13 %. Na druhej strane so zvyšovaním výdavkov v tomto roku počíta 67 % respondentov, kým pre rok 2008 to bolo 72 % Slovákov.
Prieskum Cetelemu, ktorého sa spolu zúčastnilo 10 tis. ľudí a v každej krajine minimálne 500 respondentov, skúmal aj preferencie spotrebiteľov v jednotlivých krajinách v prípade nevyhnutnosti škrtania výdavkov alebo naopak ich zvyšovania v jednotlivých oblastiach. Slováci by podľa prieskumu v prípade zníženia svojej kúpnej sily znižovali svoje výdavky najmä na alkoholické nápoje a tabak (34 %), hotely, kaviarne a reštaurácie (15 %) a do tretice na komunikácie, teda telefóny, internet či televíziu (7 %). Ak by sa naopak ich príjmy zvýšili, 27 % oslovených Slovákov by viac investovalo do zdravia, 16 % do voľného času, kultúry a cestovania a 14 % do vzdelávania. V Európe pritom pri nevyhnutnosti šetrenia dominujú škrty v alkohole a tabaku, hoteloch, kaviarňach a reštauráciách a voľnom čase a cestovaní. Naopak, vyššie výdavky by v Európe smerovali najmä na potraviny, zdravie a voľný čas, kultúru a cestovanie.
Štúdia Cetelem Barometer vychádza z prieskumu európskeho trhu, ktorý zisťuje náladu a postoje Európanov. Prieskum bol realizovaný v decembri 2008 a zúčastnilo sa ho viac ako 10 tis. Európanov so vzorkou minimálne 500 osôb na krajinu. Prieskum pritom zhŕňa 13 európskych krajín, a to Belgicko, Českú republiku, Francúzsko, Taliansko, Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Portugalsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, Španielsko a Veľkú Britániu. Cetelem Slovensko, a.s., člen skupiny BNP Paribas Group, poskytuje služby spotrebiteľských úverov. Materská spoločnosť Cetelem pôsobí na trhu od roku 1953, pričom doteraz poskytla služby pre viac ako 30 mil. zákazníkov, v dvadsiatich siedmych krajinách. BNP Paribas vznikla v roku 2000 spojením Banque Nationale de Paris a Paribas a pôsobí v 85 krajinách sveta, pričom zamestnáva približne 155 tis. pracovníkov.
SITA