|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. marca 2010
Kríza výrazne narušila dôveru ľudí v banky
Globálna finančná kríza výrazne narušila dôveru ľudí v banky a ich celkový názor na bankový sektor. Podľa medzinárodnej spoločnosti pre prieskum trhu Synovate však napriek ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA BRATISLAVA 19. marca (WEBNOVINY) - Globálna finančná kríza výrazne narušila dôveru ľudí v banky a ich celkový názor na bankový sektor. Podľa medzinárodnej spoločnosti pre prieskum trhu Synovate však napriek tomu zákazníci v celej strednej a východnej Európe a na Blízkom východe vykazujú relatívne silnú úroveň lojality k svojim finančným inštitúciám.
Prieskum sa vzťahoval na 29 medzinárodných a 211 miestnych bánk v 13 krajinách. Jeho výsledky odhalili, že na väčšine trhov sa ľudia radia ohľadom finančných otázok v prvom rade s členmi rodiny, a až potom sa obrátia na banky alebo finančné inštitúcie. Iba v Poľsku preferujú banku ako svoj hlavný zdroj informácií ohľadom finančného poradenstva.
Väčšina zákazníkov z týchto trhov pritom nemá dobrú mienku o medzinárodných či miestnych bankách. Medzinárodné banky majú najnižšiu dôveru v Maďarsku a v Grécku, kde ich pozitívne hodnotilo iba 16, respektíve 17 % spotrebiteľov. Miestne banky boli zase najhoršie hodnotené v Rumunsku a na Ukrajine (18 a 24 % pozitívnych hodnotení).
Naopak, viac ako 80 % Saudských Arabov sa o svojich miestnych bankách vyjadrilo kladne. Medzinárodným bankám sa najlepšie darilo v Spojených arabských emirátoch a Saudskej Arábii.
Napriek relatívne nízkej mienke v celom regióne je ale celková lojalita zákazníkov v bankovom sektore podľa zistení Synovate pomerne vysoká. Takmer 60 % zákazníkov v Saudskej Arábii, 58 % v Spojených arabských emirátoch a 54 % v Rusku má k svojim bankám vzťah, ktorý by mohol byť popisovaný ako zanietený. Na Slovensku je podľa prieskumu zanietených iba 18 % spotrebiteľov.
Vyhliadky do budúcnosti sa podľa respondentov značne líšia na všetkých skúmaných trhoch. Zatiaľ čo 62 % spotrebiteľov bánk v Saudskej Arábii verí, že ich osobná finančná situácia sa v nasledujúcich 6 až 12 mesiacoch zlepší, perspektívy spotrebiteľov v Českej republike a v Maďarsku boli omnoho horšie. Štvrtina spotrebiteľov v Čechách a 28 % v Maďarsku očakáva, že sa ich finančná situácia zhorší.
Na otázku, ako by respondenti investovali milión eur, opýtaní naprieč celým regiónom odpovedali, že by ich s najväčšou pravdepodobnosťou minuli na bývanie. Výnimkou boli Spojené arabské emiráty, kde by ich najviac respondentov použilo na vlastné podnikanie. Výdavky súvisiace so životným štýlom figurovali medzi preferovanými možnosťami u Grékov a Čechov, ktorí by sa rozhodli peniaze použiť na rodinnú dovolenku snov. Úspory by zvažovalo iba najviac Slovákov a Poliakov.
Prieskum bol realizovaný od októbra do decembra minulého roku na reprezentatívnej vzorke 1 000 zákazníkov bánk v každej z týchto 13 krajín: Rusko, Poľsko, Ukrajina, Slovenská republika, Maďarsko, Česká republika, Grécko, Srbsko, Bulharsko, Rumunsko, Turecko, Spojené Arabské emiráty a Saudská Arábia.
SITA
Prieskum sa vzťahoval na 29 medzinárodných a 211 miestnych bánk v 13 krajinách. Jeho výsledky odhalili, že na väčšine trhov sa ľudia radia ohľadom finančných otázok v prvom rade s členmi rodiny, a až potom sa obrátia na banky alebo finančné inštitúcie. Iba v Poľsku preferujú banku ako svoj hlavný zdroj informácií ohľadom finančného poradenstva.
Väčšina zákazníkov z týchto trhov pritom nemá dobrú mienku o medzinárodných či miestnych bankách. Medzinárodné banky majú najnižšiu dôveru v Maďarsku a v Grécku, kde ich pozitívne hodnotilo iba 16, respektíve 17 % spotrebiteľov. Miestne banky boli zase najhoršie hodnotené v Rumunsku a na Ukrajine (18 a 24 % pozitívnych hodnotení).
Naopak, viac ako 80 % Saudských Arabov sa o svojich miestnych bankách vyjadrilo kladne. Medzinárodným bankám sa najlepšie darilo v Spojených arabských emirátoch a Saudskej Arábii.
Napriek relatívne nízkej mienke v celom regióne je ale celková lojalita zákazníkov v bankovom sektore podľa zistení Synovate pomerne vysoká. Takmer 60 % zákazníkov v Saudskej Arábii, 58 % v Spojených arabských emirátoch a 54 % v Rusku má k svojim bankám vzťah, ktorý by mohol byť popisovaný ako zanietený. Na Slovensku je podľa prieskumu zanietených iba 18 % spotrebiteľov.
Vyhliadky do budúcnosti sa podľa respondentov značne líšia na všetkých skúmaných trhoch. Zatiaľ čo 62 % spotrebiteľov bánk v Saudskej Arábii verí, že ich osobná finančná situácia sa v nasledujúcich 6 až 12 mesiacoch zlepší, perspektívy spotrebiteľov v Českej republike a v Maďarsku boli omnoho horšie. Štvrtina spotrebiteľov v Čechách a 28 % v Maďarsku očakáva, že sa ich finančná situácia zhorší.
Na otázku, ako by respondenti investovali milión eur, opýtaní naprieč celým regiónom odpovedali, že by ich s najväčšou pravdepodobnosťou minuli na bývanie. Výnimkou boli Spojené arabské emiráty, kde by ich najviac respondentov použilo na vlastné podnikanie. Výdavky súvisiace so životným štýlom figurovali medzi preferovanými možnosťami u Grékov a Čechov, ktorí by sa rozhodli peniaze použiť na rodinnú dovolenku snov. Úspory by zvažovalo iba najviac Slovákov a Poliakov.
Prieskum bol realizovaný od októbra do decembra minulého roku na reprezentatívnej vzorke 1 000 zákazníkov bánk v každej z týchto 13 krajín: Rusko, Poľsko, Ukrajina, Slovenská republika, Maďarsko, Česká republika, Grécko, Srbsko, Bulharsko, Rumunsko, Turecko, Spojené Arabské emiráty a Saudská Arábia.
SITA