|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. júna 2013
Kremničania si na rekonštrukciu barokového mosta počkajú
Rekonštrukcia barokového mosta z 18. storočia pri autobusovej stanici v centre Kremnice, ktorú Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) rozbehol na jar, sa zastavila a podľa pôvodnej projektovej ...
Zdieľať
BANSKÁ BYSTRICA 26. júna (WEBNOVINY) - Rekonštrukcia barokového mosta z 18. storočia pri autobusovej stanici v centre Kremnice, ktorú Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) rozbehol na jar, sa zastavila a podľa pôvodnej projektovej dokumentácie nemôže pokračovať.
Dôvodom sú zistenia z archeologického prieskumu, s ktorými projektová dokumentácia nepočítala. Ako sa to prejaví na nákladoch a dĺžke rekonštrukcie, bude podľa hovorkyne BBSK Moniky Pastuchovej upresnené až po vypracovaní nového projektu.
Župa ako investor má záujem na dodržaní pôvodného termínu ukončenia rekonštrukcie – teda do konca októbra tohto roka. Projektanta, zhotoviteľa ako aj zástupcov pamiatkového úradu o tom informovali na koordinačnom stretnutí v pondelok.
Ako Pastuchová spresnila, pôvodný barokový most z 18. storočia bol v 19. storočí na vtoku rozšírený. „Kým remeselná úroveň spracovania pôvodného mosta je na vysokej úrovni, taktiež kamenné murivo klenby je v dobrom stave, toto nemôžeme povedať o rozšírení z 19. storočia, kde remeselné spracovanie a murivo klenby ani zďaleka nedosahujú úroveň pôvodného barokového mosta, čo sa prejavilo kavernami v klenbe,“ uviedla Pastuchová s tým, že nové zistenia znamenajú nutnosť navrhnúť nové riešenie nosnej konštrukcie mosta a doplnenie návrhu na reštaurovanie, ktoré podlieha schváleniu krajským pamiatkovým úradom. Reštaurátorské práce však naďalej pokračujú.
Most na ceste II/578 pri autobusovej stanici je jedným zo vstupov do historického centra Kremnice a je technickou kultúrnou pamiatkou. Pre havarijný stav bola na ňom posledné dva roky obmedzená doprava. BBSK jeho rekonštrukciu financuje z úveru 10-miliónov eur, ktorý si vzal vlani na nevyhnutné opravy svojich ciest a mostov.
Podľa zmluvy s dodávateľom – firmou AVA-stav – má za rekonštrukciu zaplatiť takmer 401 600 eur. Počas rekonštrukcie je most úplne uzavretý a doprava presmerovaná cez Matunákovu ulicu. Zo stavebných prác sa na moste dosiaľ stihlo preložiť inžinierske siete, vybúrať konštrukcie vozovky a odstrániť zásyp klenby mosta.
Dôvodom sú zistenia z archeologického prieskumu, s ktorými projektová dokumentácia nepočítala. Ako sa to prejaví na nákladoch a dĺžke rekonštrukcie, bude podľa hovorkyne BBSK Moniky Pastuchovej upresnené až po vypracovaní nového projektu.
Župa ako investor má záujem na dodržaní pôvodného termínu ukončenia rekonštrukcie – teda do konca októbra tohto roka. Projektanta, zhotoviteľa ako aj zástupcov pamiatkového úradu o tom informovali na koordinačnom stretnutí v pondelok.
Ako Pastuchová spresnila, pôvodný barokový most z 18. storočia bol v 19. storočí na vtoku rozšírený. „Kým remeselná úroveň spracovania pôvodného mosta je na vysokej úrovni, taktiež kamenné murivo klenby je v dobrom stave, toto nemôžeme povedať o rozšírení z 19. storočia, kde remeselné spracovanie a murivo klenby ani zďaleka nedosahujú úroveň pôvodného barokového mosta, čo sa prejavilo kavernami v klenbe,“ uviedla Pastuchová s tým, že nové zistenia znamenajú nutnosť navrhnúť nové riešenie nosnej konštrukcie mosta a doplnenie návrhu na reštaurovanie, ktoré podlieha schváleniu krajským pamiatkovým úradom. Reštaurátorské práce však naďalej pokračujú.
Most na ceste II/578 pri autobusovej stanici je jedným zo vstupov do historického centra Kremnice a je technickou kultúrnou pamiatkou. Pre havarijný stav bola na ňom posledné dva roky obmedzená doprava. BBSK jeho rekonštrukciu financuje z úveru 10-miliónov eur, ktorý si vzal vlani na nevyhnutné opravy svojich ciest a mostov.
Podľa zmluvy s dodávateľom – firmou AVA-stav – má za rekonštrukciu zaplatiť takmer 401 600 eur. Počas rekonštrukcie je most úplne uzavretý a doprava presmerovaná cez Matunákovu ulicu. Zo stavebných prác sa na moste dosiaľ stihlo preložiť inžinierske siete, vybúrať konštrukcie vozovky a odstrániť zásyp klenby mosta.