|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. októbra 2005
Krátke ruky súkromníkov
Svet formuly jeden sa už pripravuje na bu-dúci rok, ktorý so sebou prinesie celý rad noviniek.
Zdieľať
Začína sa vyjasňovať aj v zložení jednotlivých tímov. Tohtoročnú zostavu si necháva Renault (Alonso, Fisichella), McLaren (Räikkönen, Montoya) i Toyota (R. Schumacher, Trulli). Naopak, vo Ferrari prichádza
k M. Schumacherovi Brazílčan Massa. Jeho krajan Barrichello zasadne za volant monopostu Honda, rovnako ako Angličan Button. Vo Williamse, ktorý bude využívať motory Cosworth a gumy Bridgestone, je voľné miesto po boku Austrálčana Webbera. Na pozíciu pilota Red Bullu vedľa Coultharda ašpiruje Švajčiar Jani, Rakúšan Klien, Talian Liuzzi a Američan Speed, dvaja z nich sa predstavia vo vozoch Torro Rosso. BMW ráta s nemecko-rakúskou dvojicou Heidfeld, Wurz a v Midlande by mali šancu dostať nováčikovia.
Milujú svojho šéfa
Včera mal „Mister Formula One“ Bernie Ecclestone veľký deň
a veľa gratulantov, vrátane Maxa Mosleyho, ktorého opätovne zvolili za prezidenta FIA. Ecclestone oslávil svoje 75. narodeniny. Meria síce iba 160 centimetrov, ale efjednotku vždy dostal tam, kde ju chcel mať. Jemu vďačia mnohí z automechanikov za to, že sa z nich stali milionári. Hoci je v pokročilom veku, ako dirigent efjednotky zostáva nenahraditeľný. Potvrdil to slovami aj búrlivák Paul Stoddart: „Všetci milujeme Bernieho. Jasne dokázal, že sa chce starať o budúcnosť F1 a že nezabúda na nikoho.“
Barrichellovi radil nadšený dedo
Brazílčan Rubens Barrichello po šiestich rokoch opúšťa Ferrari a súperiť v novom tíme Honda bude s Jensonom Buttonom. „Kto jazdil s Michaelom Schumacherom, nemôže mať strach z Buttona. Vo Ferrari sa všetko sústredilo na to, aby Michael vyhral. Vari teraz budem mať viac príležitosti nad ním vyhrať,“ vyhlásil Rubinho, ktorý pre svoj nový tím začne testovať až od januára. Vo Fiorane ešte Barrichello poslednýkrát zasadol do kokpitu monopostu Ferrari. V trosedadlovej formule previezol niekoľko členov rodiny. „Toto boli naozaj moje posledné kolá, počas ktorých som cítil nepríjemný tlak v žalúdku. Prišli aj neuveriteľné emócie. Chcelo sa mi dokonca plakať, no keď som videl iskrenie v očiach svojho otca a deda, zbadal som v nich celú svoju kariéru. Išli spolu so mňou a veľmi rýchlo. Dokonca som sa dostal na rýchlosť 290 km/h a dedo kričal: „To je úžasné, zaber a zrýchli.“
Kalendár F1 2006
12. marca: VC Bahrajnu (Manáma)
19. marca: VC Malajzie
(Kuala Lumpur)
2. apríla: VC Austrálie (Melbourne)
23. apríla: VC San Marína (Imola)
7. mája: VC Európy (Nürnburgring)
14. mája: VC Španielska (Barcelona)
28. mája: VC Monaka
(Monte Carlo)
11. júna: VC Anglicka (Silverstone)
25. júna: VC Kanady (Montreal)
2. júla: VC USA
(Indianapolis)
16. júla: VC Francúzska (Magny Cours)
30. júla: VC Nemecka (Hockenheim)
6. augusta: VC Maďarska (Budapešť)
27. augusta: VC Turecka (Istanbul)
10. septembra: VC Talianska (Monza)
17. septembra: VC Belgicka (Spa)
1. októbra: VC Japonska (Suzuka)
8. septembra: VC Číny (Šanghaj)
22. septembra: VC Brazílie (Sao Paulo)
Toyota: Sme tu pre víťazstvá
Veľmi dobrú sezónu má za sebou Toyota. Zaznamenala výrazný pokrok a vybojovala si
v pohári konštruktérov štvrté miesto. Jarno Trulli a Ralf Schumacher celkom päťkrát stáli na stupňoch víťazov a dvakrát odštartovali
z pole position. Ale víťazstva sa zatiaľ v Toyote nedočkali a chceli by to zmeniť v roku 2006.
„V budúcej sezóne potrebujeme vyhrať. To je dôvod, prečo sme tu. Tu neplatia žiadne výhovorky, musíme stále tvrdo pracovať, aby sa nám to podarilo... netajil ambície japonského tímu prezident Toyoty pre motoršport John Howett. Súhlasí s ním aj Ralf Schumacher, ktorý si však neodpustil pripomenúť chyby, ktorých sa dopustili. „Keď nás niekto kritizuje, má pravdu v tom, že pokiaľ by sme v niektorých pretekoch použili inú stratégiu, výsledok mohol byť lepší. Ale na druhej strane sme absolvovali rad výborných pretekov. Stále sa učíme. A to platí nielen pre nás, ale pre všetky tímy F1,“ povedal. Jarno Trulli si často neberie obrúsok pred ústa, ale pri pohľade do budúcnosti to nebolo ani potrebné: „Musíme reagovať rýchlejšie. Je dôležité dosiahnuť to, aby sme počas sezóny stále zrýchľovali. Pokiaľ chceme vyhrávať, potom rozhoduje, ako dokážeme počas roku monopost vyvíjať.“
Z roboty priamo do roboty
Rozhovor s novým pilotom Ferrari Felipem Massom
Sadnúť si do monopostu Ferrari nie je pre Brazílčana Felipe Massu nič nové, veď pred štyrmi rokmi tu pôsobil ako stály testovací jazdec. No jazdiť
v červených farbách spolu
s Michealom Schumacherom je preňho veľmi prestížna záležitosť.
Neznepokojuje vás, že sa Ferrari počas tohto roku nepodarilo udržať na špici?
- Fakt, že má krízu, ma neznepokojuje. Prichádzam z malého tímu (Sauber) a pre mňa je to v každom prípade krok dopredu. Okrem toho
v budúcej sezóne bude veľa nového
a Ferrari má na to, aby na novinky správne regovalo.
Vôbec nepremýšľate o tom, aké to bude?
- Často rozmýšľam, či dostanem vozidlo, o akom snívam. A či s ním dokážem vyhrať aj preteky? V každom prípade sa však musím udržať pri zemi, veď potrebujem najskôr nabrať skúsenosti a možnosti monopostu poznám, až keď bude hotový.
A čo vaša pozícia v tíme, kde má mimoriadne postavenie Michael Schumacher?
- Myslím si, že to bude najlepšie porovnanie, aké môže vôbec pilot F1 dostať. Budem presne vedieť, či dokážem obstáť v porovnaní s kým-koľvek.
Z pozície tímovej dvojky nemáte žiadny strach?
- Nie, nemám.
Už ste sa zapojil do testovania nového motoru vo Vallelunze. Nechcete si po sezóne dlhšie oddýchnuť?
- Som rád za všetky testy, pretože sa toho musím veľa naučiť. Čím viac skúseností získam, tým lepšie na tom budem v pretekoch. Ale v novembri odletím na pár dní domov, do Brazílie
a trochu si tam oddýchnem.
(Autosport-Atlas)
Ako v roku 2006
Motor
Namiesto desaťvalcových motorov sa budú môcť použiť iba osemvalcové.
Pneumatiky
Každý pilot bude môcť počas víkendu použiť sedem súprav pneumatík do suchého počasia. Výmeny pneumatík budú povolené v ľubo-voľnom okamihu pretekov.
Palivo
Môže sa do áut natankovať hocikedy počas prvých 40 minút kvalitikácie a autá, ktoré vypadnú v prvých dvoch častiach, môžu byť dotankované pred štartom pretekov. Tímy, ktoré sa prebojujú do poslednej dvadsaťminútovky, budú musieť do pretekov vyraziť s tým istým množstvom paliva, s akým vstúpia do poslednej časti kvalifikácie.
Kvalifikácia
Po skončení prvej pätnásťminútovky bude päť najpomalších áut vyradených. Tie obsadia posledných päť miest na štarte. Časy zvyšných pätnástich áut budú vynulované. Po ďalších pätnástich minútach bude opäť vyradených päť najpomalších monopostov. Časy zvyšných desiatich áut budú vynulované. Posledná časť kvalifikácie potrvá dvadsať minút a rozhodne
o štartových pozíciách jeden až desať.
Chystá sa
Od roku 2007 si F1 vyberie jedného dodávateľa jediného dodávateľa pneumatík a chystá aj revulučnú zmenu zadného prítlačného krídla, ktoré má umožniť viac predbiehania.