|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. januára 2007
Krása je v očiach toho, kto sa pozerá
Krása je zrejme ukrytá v očiach toho, kto sa pozerá, pokiaľ ide o príťažlivosť medzi mužom a ženou.
Zdieľať
Avšak pri hodnotení "krásneho" v tomto prípade zaváži aj to, čo si myslia iní ľudia. Prišli na to britskí vedci, ktorí zistili, že ženy viac priťahuje muž, ktorý sa páči aj iným ženám.
"Máme tendenciu myslieť si, že veci ako krása odrážajú súkromné rozhodnutie alebo osobnú voľbu. Naša práca však ukazuje, že naše hodnotenie príťažlivosti druhého človeka môže ovplyvniť aj to, čo si o danom jednotlivcovi myslia aj ostatní," hovorí psychológ Ben Jones z University of Aberdeen.
Jeho tím skúmal vplyv názorov iných ľudí na naše vnímanie krásy druhého človeka. Skúmané ženy podstúpili test, v ktorom označovali najatraktívnejšie mužské tváre a hodnotili mieru ich príťažlivosti podľa stupnice.
Potom im ukázali video s tými istými tvárami, no s tým rozdielom, že na niektorú z nich sa na videu dívala žena s úsmevom, zatiaľ čo na iné pozerala žena znudená alebo s neutrálnym výrazom. Po zhliadnutí videa zopakovali hodnotenie mužov z prvého bodu testu.
Z výsledkov jasne vyplynulo, že ženy hodnotili ako príťažlivejších tých mužov, na ktorých sa na videu usmievala iná žena. Tí, na ktorých sa dívala znudená žena, bolo podľa ich hodnotenia menej atraktívni.
Test mal však presne opačný účinok na mužov. Keď požiadali mužov, aby po zhliadnutí videa opäť zhodnotili mužské tváre podľa svojich sympatií, muži dali najmenej bodov tým, na ktorých sa na videu usmievala iná žena. Vedci to pripísali klasickej mužskej súťaživosti alebo žiarlivosti na iných mužov.
Výsledky štúdie jasne ukazujú, že naše hodnotenie toho, či je niekto pekný alebo príťažlivý, závisí aj od postoja iných ľudí k tejto osobe. Názor iných ľudí formuje náš úsudok. Štúdiu zverejnil odborný časopis The Proceedings of The Royal Society B.
Jeho tím skúmal vplyv názorov iných ľudí na naše vnímanie krásy druhého človeka. Skúmané ženy podstúpili test, v ktorom označovali najatraktívnejšie mužské tváre a hodnotili mieru ich príťažlivosti podľa stupnice.
Potom im ukázali video s tými istými tvárami, no s tým rozdielom, že na niektorú z nich sa na videu dívala žena s úsmevom, zatiaľ čo na iné pozerala žena znudená alebo s neutrálnym výrazom. Po zhliadnutí videa zopakovali hodnotenie mužov z prvého bodu testu.
Z výsledkov jasne vyplynulo, že ženy hodnotili ako príťažlivejších tých mužov, na ktorých sa na videu usmievala iná žena. Tí, na ktorých sa dívala znudená žena, bolo podľa ich hodnotenia menej atraktívni.
Test mal však presne opačný účinok na mužov. Keď požiadali mužov, aby po zhliadnutí videa opäť zhodnotili mužské tváre podľa svojich sympatií, muži dali najmenej bodov tým, na ktorých sa na videu usmievala iná žena. Vedci to pripísali klasickej mužskej súťaživosti alebo žiarlivosti na iných mužov.
Výsledky štúdie jasne ukazujú, že naše hodnotenie toho, či je niekto pekný alebo príťažlivý, závisí aj od postoja iných ľudí k tejto osobe. Názor iných ľudí formuje náš úsudok. Štúdiu zverejnil odborný časopis The Proceedings of The Royal Society B.
(TASR)