|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. decembra 2010
Krajský súd zamietol ďalšie dve žaloby kvôli mýtnemu tendru
Krajský súd v Bratislave zamietol ďalšie dve žaloby vylúčených účastníkov z mýtneho tendra. Z celkových siedmich návrhov, ktoré podali traja neúspešní uchádzači na preskúmanie ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 13. decembra (WEBNOVINY) - Krajský súd v Bratislave zamietol ďalšie dve žaloby vylúčených účastníkov z mýtneho tendra. Z celkových siedmich návrhov, ktoré podali traja neúspešní uchádzači na preskúmanie zákonnosti rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), keďže nevyhovel ich námietkam proti vyradeniu zo súťaže, tak súd zamietol šesť žalôb. Najnovšie neuspeli združenia Slovakpass a Kapsch, pričom v oboch prípadoch súd preskúmal rozhodnutia úradu pre obstarávanie z 2. septembra a 29. septembra 2008 a potvrdil ich zákonnosť. Rozhodnutia súdu nie sú ešte právoplatné, obe združenia sa môžu odvolať do 15 dní od ich doručenia.
"Súd dospel k záveru, že neboli zistené žiadne skutočnosti, ktoré by odôvodňovali zmenu napadnutých rozhodnutí. Žalovaný postupoval v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní a rozhodnutie dostatočne odôvodnil," zdôvodnil v pondelok zamietnutie oboch žalôb pre agentúru SITA hovorca Krajského súdu v Bratislave Pavol Adamčiak. "Súd zo spisového materiálu nezistil skutočnosti, ktoré by nasvedčovali tomu, že v procese vyhodnocovania splnenia požiadaviek na predmet zákazky došlo k diskriminácii vylúčených uchádzačov," dodal.
O poslednej siedmej žalobe, ktorú podalo voči ÚVO tiež konzorcium Kapsch, súd ešte nerozhodol. V tomto prípade ide o preskúmanie rozhodnutia úradu z 25. júla 2008. ÚVO spolu zamietol všetkých dvanásť námietok od troch vylúčených účastníkov tendra Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na dodanie a prevádzku elektronického výberu mýta. Krajský súd v Bratislave od mája do októbra 2009 zamietol štyri žaloby od vyradených skupín uchádzačov - dve žaloby od ToSy a po jednej od Kapschu a Slovakpass. Štyri zamietnuté žaloby skončili na Najvyššom súde SR, ktorý na odvolacom pojednávaní 10. júna predmetnú vec odročil v prípadoch dvoch odvolaní od ToSy a Slovakpass. Na otázky o aktuálnej situácii s odvolaniami proti zamietnutým žalobám Najvyšší súd zatiaľ neodpovedal, doteraz sa nevyjadril ani ÚVO.
Kvôli výberu dodávateľa mýtneho systému vedie Slovensko spor s Európskou komisiou, na ktorú sa obrátil jeden z vyradených uchádzačov, konzorcium Slovapass. Slovensko pošle EK odpoveď na jej výhrady k spôsobu výberu dodávateľa nášho mýta do začiatku budúceho roka. Pôvodne sme mali na odôvodnené stanovisko Bruselu z konca septembra odpovedať v dvojmesačnej lehote do konca novembra, ale v stanovenom termíne sa tak nestalo. "Slovenská republika požiadala listom Európsku komisiu o predĺženie termínu na odpoveď na odôvodnené stanovisko. Európska komisia vyhovela žiadosti SR a súhlasila s predĺžením lehoty na vypracovanie stanoviska do 1. 1. 2011," informovalo 6. decembra ministerstvo dopravy agentúru SITA. "V súčasnosti prebiehajú technické rokovania medzi EK, zástupcami ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti," dodal rezort dopravy.
NDS v mýtnom tendri s jednou prijatou ponukou určila za víťaza konzorcium zložené z firiem SanToll, s.r.o. a Ibertax, a.s. Za vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému úspešný uchádzač navrhol najvyššiu zo štyroch ponúk, a to 852,1 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty. NDS a spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia vybraného konzorcia, uzatvorili 13. januára 2009 zmluvu o výstavbe a prevádzkovaní mýtneho systému na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov.
Ostatné tri lacnejšie ponuky diaľničná spoločnosť vyradila pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo medzinárodné konzorcium Slovakpass, vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade per l´Italia, S.p.A., a to 630,9 mil. eur vrátane dane. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk na čele s bratislavským Elektrovodom Holding, a.s. navrhlo za mýtny systém 651,3 mil. eur a konzorcium vedené rakúskou spoločnosťou Kapsch TrafficCom 749,35 mil. eur vrátane dane. Predpokladaná cena za dodanie mýtnej služby predstavovala 663,9 mil. eur bez dane.
Výber mýta pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony spustil SkyToll od začiatku tohto roka na diaľniciach, rýchlostných cestách a časti ciest 1. triedy v celkovej dĺžke okolo 2 400 kilometrov. Sprevádzkovanie mýtneho systému sprevádzala protestná akcia novozaloženej Únie autodopravcov Slovenska, nespokojnej s podmienkami výberu mýta. Podmienky platenia mýta sa za niekoľko mesiacov viackrát zmenili, dĺžka spoplatnených úsekov vrátane ciest 1. triedy však zostala rovnaká, aj keď sa jednotlivé úseky skrátili zvýšením ich počtu.
"Súd dospel k záveru, že neboli zistené žiadne skutočnosti, ktoré by odôvodňovali zmenu napadnutých rozhodnutí. Žalovaný postupoval v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní a rozhodnutie dostatočne odôvodnil," zdôvodnil v pondelok zamietnutie oboch žalôb pre agentúru SITA hovorca Krajského súdu v Bratislave Pavol Adamčiak. "Súd zo spisového materiálu nezistil skutočnosti, ktoré by nasvedčovali tomu, že v procese vyhodnocovania splnenia požiadaviek na predmet zákazky došlo k diskriminácii vylúčených uchádzačov," dodal.
O poslednej siedmej žalobe, ktorú podalo voči ÚVO tiež konzorcium Kapsch, súd ešte nerozhodol. V tomto prípade ide o preskúmanie rozhodnutia úradu z 25. júla 2008. ÚVO spolu zamietol všetkých dvanásť námietok od troch vylúčených účastníkov tendra Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na dodanie a prevádzku elektronického výberu mýta. Krajský súd v Bratislave od mája do októbra 2009 zamietol štyri žaloby od vyradených skupín uchádzačov - dve žaloby od ToSy a po jednej od Kapschu a Slovakpass. Štyri zamietnuté žaloby skončili na Najvyššom súde SR, ktorý na odvolacom pojednávaní 10. júna predmetnú vec odročil v prípadoch dvoch odvolaní od ToSy a Slovakpass. Na otázky o aktuálnej situácii s odvolaniami proti zamietnutým žalobám Najvyšší súd zatiaľ neodpovedal, doteraz sa nevyjadril ani ÚVO.
Kvôli výberu dodávateľa mýtneho systému vedie Slovensko spor s Európskou komisiou, na ktorú sa obrátil jeden z vyradených uchádzačov, konzorcium Slovapass. Slovensko pošle EK odpoveď na jej výhrady k spôsobu výberu dodávateľa nášho mýta do začiatku budúceho roka. Pôvodne sme mali na odôvodnené stanovisko Bruselu z konca septembra odpovedať v dvojmesačnej lehote do konca novembra, ale v stanovenom termíne sa tak nestalo. "Slovenská republika požiadala listom Európsku komisiu o predĺženie termínu na odpoveď na odôvodnené stanovisko. Európska komisia vyhovela žiadosti SR a súhlasila s predĺžením lehoty na vypracovanie stanoviska do 1. 1. 2011," informovalo 6. decembra ministerstvo dopravy agentúru SITA. "V súčasnosti prebiehajú technické rokovania medzi EK, zástupcami ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti," dodal rezort dopravy.
NDS v mýtnom tendri s jednou prijatou ponukou určila za víťaza konzorcium zložené z firiem SanToll, s.r.o. a Ibertax, a.s. Za vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému úspešný uchádzač navrhol najvyššiu zo štyroch ponúk, a to 852,1 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty. NDS a spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia vybraného konzorcia, uzatvorili 13. januára 2009 zmluvu o výstavbe a prevádzkovaní mýtneho systému na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov.
Ostatné tri lacnejšie ponuky diaľničná spoločnosť vyradila pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo medzinárodné konzorcium Slovakpass, vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade per l´Italia, S.p.A., a to 630,9 mil. eur vrátane dane. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk na čele s bratislavským Elektrovodom Holding, a.s. navrhlo za mýtny systém 651,3 mil. eur a konzorcium vedené rakúskou spoločnosťou Kapsch TrafficCom 749,35 mil. eur vrátane dane. Predpokladaná cena za dodanie mýtnej služby predstavovala 663,9 mil. eur bez dane.
Výber mýta pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony spustil SkyToll od začiatku tohto roka na diaľniciach, rýchlostných cestách a časti ciest 1. triedy v celkovej dĺžke okolo 2 400 kilometrov. Sprevádzkovanie mýtneho systému sprevádzala protestná akcia novozaloženej Únie autodopravcov Slovenska, nespokojnej s podmienkami výberu mýta. Podmienky platenia mýta sa za niekoľko mesiacov viackrát zmenili, dĺžka spoplatnených úsekov vrátane ciest 1. triedy však zostala rovnaká, aj keď sa jednotlivé úseky skrátili zvýšením ich počtu.