|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. februára 2014
Krajské cesty najviac zaťažené kamiónmi sa možno vrátia do rúk štátu
Niektoré regionálne cesty II. a III. triedy, ktoré dnes spadajú pod samosprávne kraje, sa možno vrátia do rúk štátu. Ministerstvo dopravy zvažuje takéto ...
Zdieľať
Ján Počiatek Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 4. februára (TASR) – Niektoré regionálne cesty II. a III. triedy, ktoré dnes spadajú pod samosprávne kraje, sa možno vrátia do rúk štátu. Ministerstvo dopravy zvažuje takéto opatrenie v prípade ciest, ktoré sú neúmerne zaťažované tranzitnou nákladnou dopravou. O ktoré by mohlo ísť, to má ukázať práve monitoring týchto komunikácií, ktorý štát spustil od januára tohto roku. "Pokiaľ sa ukáže, že niektoré cesty sú extrémne zaťažované tranzitnou dopravou, lebo to nahrádza nedostatočnú infraštruktúru, tak si radšej budeme tieto cesty preberať a budeme sa o ne starať sami," vyhlásil na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček. Aj o téme nákladnej dopravy na cestách II. a III. triedy dnes rokovalo ministerstvo s predstaviteľmi samosprávnych krajov.
S návrhom, aby si štát vzal na seba niektoré nosné cesty v krajoch, ako cesty I. triedy a následne ich spravoval, súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa. Uviedol príklad z vlastného kraja, ktorý má 1955 kilometrov (km) ciest II. a III. triedy a len 314 km ciest I. triedy a 14 km rýchlostnej cesty R4, ktorá vedie z Košíc po hranicu s Maďarskom. "To znamená, že celý systém prepravy sa u nás deje po 'dvojkách a trojkách'," opísal Trebuľa. Tie však podľa jeho slov nie sú na takúto záťaž konštruované, a preto má do budúcnosti obavy z financovania opráv a údržby týchto ciest.
Monitoring na krajské cesty zavádzal rezort dopravy od januára tohto roku, aby sledoval intenzity nákladných áut na týchto cestách. S tým, že v budúcnosti by sa mohli najvyťaženejšie úseky spoplatniť mýtom. Kraje chcú ale cesty monitorovať minimálne pol roka a až potom prehodnotia možné opatrenia. O prípadnom spoplatnení niektorých úsekov podľa Stromčeka žiaden kraj zatiaľ neuvažuje.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR