![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
31. januára 2017
Krajiny V4 musia podľa Á. Érseka spojiť sily v podpore vodnej dopravy
Na archívne snímke minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek.
Zdieľať

"Je dôležité, aby došlo k zhusteniu vodných spojení, aby vodná doprava postupne mohla konkurovať nákladnej doprave na našich cestách, zvlášť pri preprave tovarov na veľké vzdialenosti," opísal šéf rezortu dopravy. Preto sa podľa jeho slov musia spojiť sily v rámci krajín V4, posilniť spolupráca a pustiť sa do realizácie cezhraničných projektov.
Do roku 2030 by tak podľa ministerstva malo byť viac ako 30 % transportu na cestách v Európskej únii diverzifikovaných na alternatívne možnosti prepravy, medzi nimi aj vodné cesty. "Posilnenie pozície vnútrozemskej vodnej dopravy prináša ekonomické benefity, posilňuje vzájomný obchod, spája kľúčové prístavy a podporuje cestovný ruch," doplnila hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.
Slovensko sa podľa jej slov v oblasti vodnej dopravy v rokoch 2016 až 2020 sústreďuje na rozvoj infraštruktúry vodnej dopravy, predovšetkým na Dunaji a jeho splavných prítokoch, ako súčasti európskej dopravnej siete (TEN-T). "Konkrétne ide o dosiahnutie dostatočných plavebných parametrov na Dunaji, zabezpečenie garantovanej možnosti plavby minimálne 300 dní v roku."
"Pripravuje sa tiež modernizácia slovenských verejných prístavov na Dunaji," dodala. Slovensko podľa nej aj vďaka fondom EÚ v tomto roku začne s modernizáciou plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo, čo umožní plynulejšiu plavbu bez prekážok na tejto medzinárodnej trase.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR