|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2015
Krajiny V4 chcú prilákať do regiónu viac turistov z exotických štátov
Na snímke štátni tajomníci krajín Višehradskej štvorky pózujú pre médiá zľava Tomasz Jędrzejczak, Ministerstvo športu a cestovného ruchu Poľskej republiky, František Palko, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja ...
Zdieľať
Na snímke štátni tajomníci krajín Višehradskej štvorky pózujú pre médiá zľava Tomasz Jędrzejczak, Ministerstvo športu a cestovného ruchu Poľskej republiky, František Palko, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Klára Dostálová, Ministerstvo pre miestny rozvoj Českej republiky a Béla Glattfelder, Ministerstvo národného hospodárstva Maďarskej republiky počas stretnutia štátnych tajomníkov krajín V4 na Štrbskom Plese vo Vysokých Tatrách, 18. februára 2015. Foto: TASR/Oliver Ondráš
Štrbské Pleso 18. februára (TASR) – Štátni tajomníci rezortov krajín Vyšehradskej štvorky (V4), ktorí majú v kompetencii rozvoj cestovného ruchu, dnes na stretnutí na Štrbskom Plese podpísali protokol o spolupráci. Ich cieľom je prekonať nepriaznivú situáciu v cestovnom ruchu, užšie spolupracovať a pritiahnuť do strednej Európy čo najviac turistov aj zo zámoria a z exotických destinácií vrátane USA, Číny, Indie, Južnej Kórey či Singapuru. Okrem spoločných krokov pri marketingu a propagácii na týchto trhoch, sa štyria predstavitelia štátu zaoberali aj dosahom rusko-ukrajinského konfliktu na krajiny strednej Európy. "Dopad konfliktu má negatívny efekt z hľadiska čísla príjazdového cestovného ruchu z Ruska i Ukrajiny. Svoje aktivity však chceme prezentovať aj v týchto štátoch a vyvíjať marketingové úsilie, aby sa počet turistov z týchto krajín zvýšil," uviedol na tlačovej konferencii štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR František Palko. V roku 2013 na Slovensku zaznamenali nárast počtu rusky hovoriacich turistov o 33 %, čísla z minulého roku však zatiaľ hovoria o poklese prevyšujúcom 20 %.
Na ázijských trhoch chcú stredoeurópske krajiny spoločne propagovať najmä turistiku, kúpele, kultúru i outdoorové športy. Štátna tajomnícka Ministerstva pre miestny rozvoj Českej republiky Klára Dostálová zdôraznila, že je potrebné vybudovať priame letecké spojenie s Áziou, ale tiež zjednodušiť vízovú povinnosť pre ľudí z exotických krajín. Pravidelné letecké prepojenie Šanghaja a Prahy je podľa nej v súčasnosti v riešení, jeho realizácia by mohla byť hotová na jeseň tohto roku.
"Dnešným protokolom sme spojili svoje spoločné záujmy na zahraničných trhoch tak, aby sa prepad na trhu skoro vyrovnal. Je to pre nás obrovský potenciál, sú to ľudia, ktorí majú dostatok peňazí a záujem cestovať. Konkrétne kroky pre Čínu robíme už v tomto roku, ide o spomínané priame letecké spojenie medzi Prahou a Šanghajom, riešime aj vízovú politiku. Keďže rastie záujem o naše krajiny zo strany týchto turistov, preto treba riešiť problematiku víz, aby sa odbúralo čo najviac byrokratických vecí," zdôraznila Dostálová.
Krajiny V4 chcú pripraviť aj spoločné marketingové produkty a pobytové balíčky na viac ako 20 dní, aby mali turisti dostatok času spoznať predovšetkým hlavné atrakcie stredoeurópskeho regiónu. "Do spoločnej propagácie plánujeme investovať okolo 300.000 eur," doplnil Béla Glattfelder z Ministerstva národného hospodárstva Maďarskej republiky. Zároveň upozornil na stretnutie v Budapešti na konci marca, na ktorom 16 krajín z južnej a strednej Európy podpíše dohodu o spolupráci s Čínou.
"Pre nás sú Bielorusko aj Ukrajina dôležité krajiny, spolu s Ruskom tvoria veľkú časť nášho cestovného ruchu. Čo sa týka Číny, je to veľmi veľký a dôležitý trh. Už teraz rozmýšľame, ako preorientovať ponuku našich cestovných kancelárií. Nemôžeme predsa do jedného vreca hodiť južnú Ameriku a Číňanov," konštatoval Tomasz Jędrzejczak z Ministerstva športu a cestovného ruchu Poľskej republiky.
Rozvoj marketingu na vzdialenejších trhoch chcú krajiny V4 realizovať práve z dôvodu potenciálu a veľkej populácie, ktorá má chuť spoznávať svet. Od 1. januára používajú pri propagácii cestovného ruchu na vzdialenejších trhoch spoločné logo a slogan Discover Central Europe a v priebehu tohto roka bude aktualizovaná aj webová stránka www.european-quartet.com.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR