|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. marca 2010
Kraje nechcú na svojich cestách ťažkú dopravu
Samosprávnym krajom spôsobuje problémy tranzitná nákladná doprava, ktorá poškodzuje cesty druhej a tretej triedy v ich vlastníctve. Župani preto chcú iniciovať list ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA
TRNAVA 26. marca (WEBNOVINY) - Samosprávnym krajom spôsobuje problémy tranzitná nákladná doprava, ktorá poškodzuje cesty druhej a tretej triedy v ich vlastníctve. Župani preto chcú iniciovať list ministrovi dopravy so žiadosťou o spracovanie právnej úpravy platnej pre celé Slovensko, ktorá by zamedzila neoprávnenému vjazdu nákladných áut na cesty druhej a tretej triedy. Uviedli to na piatkovej tlačovej konferencii po rokovaní združenia predsedov samosprávnych krajov SK8.
Podľa županov sa situácia zhoršila po zavedení mýta. "To, čoho sme sa obával, sa naplnilo. Po našich cestách chodí v rôznej miere a intenzite ťažká oprava, ktorá nie je určená na tieto cesty, konštruované ako obslužné. Ukazuje sa, že z približne 14 tisíc kilometrov ciest vo vlastníctve krajov je poškodených asi 17 %," uviedol predsedu združenia SK8 a zároveň trnavský župan Tibor Mikuš. Dodal, že ak by tieto cesty boli trvale využívané na tranzitnú dopravu, boli by totálne zničené a ich rekonštrukcia by stála približne 500 mil. eur. Nitriansky župan Milan Belica poukázal na to, že využívanie ciest druhej a tretej triedy tranzitnou dopravou spôsobuje problémy nielen krajom, ale aj štátu, ktorý tak prichádza o peniaze z mýta.
Kraje tiež požadujú opatrenia, ktoré zabránia aj poškodzovaniu majetku občanov. Tranzitná doprava totiž spôsobuje aj praskanie múrov domov. Cestári v krajoch v súčasnosti monitorujú zvýšený pohyb vozidiel na cestách druhej a tretej triedy, pričom v apríli má byť monitorovanie ešte posilnené v spolupráci s ministerstvom dopravy.
SITA
Podľa županov sa situácia zhoršila po zavedení mýta. "To, čoho sme sa obával, sa naplnilo. Po našich cestách chodí v rôznej miere a intenzite ťažká oprava, ktorá nie je určená na tieto cesty, konštruované ako obslužné. Ukazuje sa, že z približne 14 tisíc kilometrov ciest vo vlastníctve krajov je poškodených asi 17 %," uviedol predsedu združenia SK8 a zároveň trnavský župan Tibor Mikuš. Dodal, že ak by tieto cesty boli trvale využívané na tranzitnú dopravu, boli by totálne zničené a ich rekonštrukcia by stála približne 500 mil. eur. Nitriansky župan Milan Belica poukázal na to, že využívanie ciest druhej a tretej triedy tranzitnou dopravou spôsobuje problémy nielen krajom, ale aj štátu, ktorý tak prichádza o peniaze z mýta.
Kraje tiež požadujú opatrenia, ktoré zabránia aj poškodzovaniu majetku občanov. Tranzitná doprava totiž spôsobuje aj praskanie múrov domov. Cestári v krajoch v súčasnosti monitorujú zvýšený pohyb vozidiel na cestách druhej a tretej triedy, pričom v apríli má byť monitorovanie ešte posilnené v spolupráci s ministerstvom dopravy.
SITA