|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. februára 2013
Kraj vyberá dane, no o cesty v Bratislave sa nestará
Tagy: Bratislava
Bratislavské cesty po zime opäť potrebujú opravu, sú plné výtlkov a jám. Pri opravách bratislavských ciest by však mal podľa strany Sloboda a Solidarita pomáhať Bratislavský samosprávny kraj, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. februára (WEBNOVINY) – Bratislavské cesty po zime opäť potrebujú opravu, sú plné výtlkov a jám. Pri opravách bratislavských ciest by však mal podľa strany Sloboda a Solidarita pomáhať Bratislavský samosprávny kraj, a to účelovou dotáciou z výnosu dane z motorových vozidiel.
BSK vyberá daň z motorových vozidiel za celý kraj, teda aj za autá registrované v hlavnom meste Bratislava.
„Ale cesty, ktoré udržiava, sa týkajú iba časti okolo Bratislavy. Bratislavské cesty sú pre Bratislavský samosprávny kraj od macochy,“ uviedol podpredseda strany SaS Juraj Miškov.
Mesto má v rozpočte na opravu ciest vyčlenených približne 640-tisíc eur. „To však nestačí ani na opravu výtlkov, nie ešte na komplexnejšie riešenia,“ uviedla predsedníčka klubu SaS v mestskom zastupiteľstve Katarína Augustinič. Riešením, ako získať peniaze na opravu výtlkov na cestách, je podľa strany SaS časť z výnosov dane z motorových vozidiel.
Mesto chce hľadať riešenie
Tie však podľa Miškova všetky idú Bratislavskému samosprávnemu kraju. Ako uviedla Augustinič, na prvom tohtoročnom zastupiteľstve 7. februára chcú zaviazať bratislavského primátora Milana Ftáčnika, aby rokoval s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja Pavlom Frešom a vyžiadal dotáciu pre Bratislavu na opravu ciest II. a III. triedy.
Podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho však primátor Ftáčnik už Freša oslovil s tým, že mesto chce hľadať riešenie, ako bude kraj účelovo poskytovať mestu na opravu ciest časť príjmov, ktoré získa z dane z motorových vozidiel. Ako však dodal, poslanci BSK tento návrh nepodporili. Kraj sa však drží svojho rozhodnutia a členov SaS odkazuje na magistrát.
„Poslanci mestského zastupiteľstva za SaS by mali riešenie tohto problému hľadať v inštitúcii, ktorej sú poslancami, teda na úrovni magistrátu, nie sa obracať na iné inštitúcie, ako je BSK, ktoré zo zákona nemôžu investovať do opráv cudzieho majetku,“ uviedla tlačová tajomníčka Bratislavského samosprávneho kraja Miroslava Rácová.
Dane z motorových vozidiel idú na iné účely
Bratislavský samosprávny kraj na dani z motorových vozidiel vyberie približne 34 miliónov eur, podľa Miškova však kraj na opravu ciest v svojej správe použije len 15 miliónov, zvyšok ide na iné účely.
Podľa Andrassyho je v Bratislave oproti iným častiam Slovenska istá anomália, v Bratislave sa mesto stará o všetky cesty od prvej po štvrtú triedu a na ich opravu nedostáva peniaze ani zo štátneho rozpočtu, ani z výnosu dane z motorových vozidiel.
Mesto v súčasnosti hľadá aj komplexné riešenia, ako opraviť cesty v hlavnom meste. Ako informoval Andrassy, mesto by chcelo na základe súťaže vybrať partnera, ktorý by bratislavské cesty opravil, na základe koncesie by sa staral aj o ich údržbu a mesto by ho platilo.
Dlhodobejšie riešenia navrhuje aj strana SaS. Jedným z nich by mohla byť zmena zákona o daniach a poplatkoch, podľa ktorého by si výnos dane z motorových vozidiel delilo mesto a Bratislavský kraj. Ďalším riešením by podľa Miškova bolo, ak by Bratislava fungovala ako samosprávny kraj, ako napríklad Praha.
BSK vyberá daň z motorových vozidiel za celý kraj, teda aj za autá registrované v hlavnom meste Bratislava.
„Ale cesty, ktoré udržiava, sa týkajú iba časti okolo Bratislavy. Bratislavské cesty sú pre Bratislavský samosprávny kraj od macochy,“ uviedol podpredseda strany SaS Juraj Miškov.
Mesto má v rozpočte na opravu ciest vyčlenených približne 640-tisíc eur. „To však nestačí ani na opravu výtlkov, nie ešte na komplexnejšie riešenia,“ uviedla predsedníčka klubu SaS v mestskom zastupiteľstve Katarína Augustinič. Riešením, ako získať peniaze na opravu výtlkov na cestách, je podľa strany SaS časť z výnosov dane z motorových vozidiel.
Mesto chce hľadať riešenie
Tie však podľa Miškova všetky idú Bratislavskému samosprávnemu kraju. Ako uviedla Augustinič, na prvom tohtoročnom zastupiteľstve 7. februára chcú zaviazať bratislavského primátora Milana Ftáčnika, aby rokoval s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja Pavlom Frešom a vyžiadal dotáciu pre Bratislavu na opravu ciest II. a III. triedy.
Podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho však primátor Ftáčnik už Freša oslovil s tým, že mesto chce hľadať riešenie, ako bude kraj účelovo poskytovať mestu na opravu ciest časť príjmov, ktoré získa z dane z motorových vozidiel. Ako však dodal, poslanci BSK tento návrh nepodporili. Kraj sa však drží svojho rozhodnutia a členov SaS odkazuje na magistrát.
„Poslanci mestského zastupiteľstva za SaS by mali riešenie tohto problému hľadať v inštitúcii, ktorej sú poslancami, teda na úrovni magistrátu, nie sa obracať na iné inštitúcie, ako je BSK, ktoré zo zákona nemôžu investovať do opráv cudzieho majetku,“ uviedla tlačová tajomníčka Bratislavského samosprávneho kraja Miroslava Rácová.
Dane z motorových vozidiel idú na iné účely
Bratislavský samosprávny kraj na dani z motorových vozidiel vyberie približne 34 miliónov eur, podľa Miškova však kraj na opravu ciest v svojej správe použije len 15 miliónov, zvyšok ide na iné účely.
Podľa Andrassyho je v Bratislave oproti iným častiam Slovenska istá anomália, v Bratislave sa mesto stará o všetky cesty od prvej po štvrtú triedu a na ich opravu nedostáva peniaze ani zo štátneho rozpočtu, ani z výnosu dane z motorových vozidiel.
Mesto v súčasnosti hľadá aj komplexné riešenia, ako opraviť cesty v hlavnom meste. Ako informoval Andrassy, mesto by chcelo na základe súťaže vybrať partnera, ktorý by bratislavské cesty opravil, na základe koncesie by sa staral aj o ich údržbu a mesto by ho platilo.
Dlhodobejšie riešenia navrhuje aj strana SaS. Jedným z nich by mohla byť zmena zákona o daniach a poplatkoch, podľa ktorého by si výnos dane z motorových vozidiel delilo mesto a Bratislavský kraj. Ďalším riešením by podľa Miškova bolo, ak by Bratislava fungovala ako samosprávny kraj, ako napríklad Praha.
Tagy: Bratislava