|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. októbra 2019
Kováčová: Duálne vzdelávanie má výhody pre žiakov a zamestnávateľov
Duálne vzdelávanie má niekoľko výhod nielen pre žiakov, ale aj pre zamestnávateľov a školy. Pre žiaka je dôležitá najmä jeho hlavná myšlienka, teda ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR - Martin Baumann
Bratislava 7. októbra (TASR) – Duálne vzdelávanie má niekoľko výhod nielen pre žiakov, ale aj pre zamestnávateľov a školy. Pre žiaka je dôležitá najmä jeho hlavná myšlienka, teda spojenie teoretického štúdia v škole s praktickou prípravou priamo u zamestnávateľa v reálnych podmienkach pod vedením skúseného inštruktora. Pre TASR to uviedla Katarína Kováčová zo Štátneho inštitútu odborného vzdelávania (ŠIOV)."Duál pripravuje žiaka tak, aby bol profesionálom s praktickými skúsenosťami hneď po škole. Okrem toho mu poskytuje vlastné financie (štipendium, odmena za produktívnu prácu), materiálne zabezpečenie, ako pracovné oblečenie či obedy, možnosť zúčastniť sa stáží, výmenných pobytov a ďalších podujatí organizovaných ako školou, tak aj zamestnávateľom a množstvo ďalších výhod," priblížila Kováčová. Ako doplnila, počas duálneho štúdia si žiak prirodzene a postupne zvyká aj na pracovný život, nasáva firemnú kultúru a získava pracovné návyky.
Podľa ŠIOV je duálne vzdelávanie prínosom aj pre zamestnávateľov. "Zvyšuje odbornosť zamestnancov, rieši problém s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily v danej oblasti, šetrí náklady na nábor a rekvalifikáciu zamestnancov, zvyšuje záujem nových odberateľov alebo zlepšuje imidž firmy," povedala Kováčová.
Výhody duálneho vzdelávania podľa Kováčovej pociťujú aj školy. Ako príklad uviedla, že získajú partnerov pre vzdelávací proces, ktorí môžu ponúknuť žiakom praktické skúsenosti z reálneho pracovného procesu a pripraviť ich naň, rovnako môžu získať zo spolupráce so zamestnávateľmi cenné skúsenosti a podnety na vylepšenie vzdelávacieho procesu či oboznámiť žiakov prostredníctvom zamestnávateľa s najnovšími trendmi a technológiami v danej oblasti.
Ponuka učebných miest v systéme duálneho vzdelávania na školský rok 2019/2020 dosiahla vyše 5050 miest. K septembru 2018 bolo v systéme zapojených takmer 4000 žiakov. "V oblasti počtu žiakov zapojených do systému duálneho vzdelávania dlhodobo vedie Trenčiansky kraj," uzavrela Kováčová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR