|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. novembra 2015
Košický samosprávny kraj chce aktivizovať mladých ľudí, aby podnikali
Predseda Košického samospravného kraja Zdenko Trebuľa, archívne foto
Zdieľať
Predseda Košického samospravného kraja Zdenko Trebuľa, archívne foto Foto: TASR/Milan Kapusta
Košice 20. novembra (TASR) - Zlepšovanie podnikateľského systému, aktivizovanie mladých ľudí a podpora ich podnikania na Slovensku je hlavným cieľom memoranda o spolupráci, ktoré dnes podpísali predstavitelia Košického samosprávneho kraja (KSK) a Združenia mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS).Predseda KSK Zdenko Trebuľa a predseda ZMPS Ján Solík majú záujem, aby na Slovensku vyrastala nová generácia úspešných podnikateľov.
"Nová generácia mladých podnikateľov so skúsenosťami získanými v zahraničí chápe svetové trendy v podnikaní a nemá problém ich uvádzať do praxe. V tomto vidíme reálny prínos," konštatoval Trebuľa. Solík vidí priestor okrem spolupráce pri tvorbe inovačného ekosystému aj v praktickom podnikateľskom vzdelávaní v školách. "Podnikanie mladých ľudí môže byť jednou z dôležitých ciest riešenia nezamestnanosti mladých," povedal.
Na stredných školách v pôsobnosti KSK už existujú študijné odbory na podnikanie. Mladí ľudia pracujú vo cvičných firmách, ktoré sa snažia priblížiť reálnemu podnikateľskému prostrediu. Podľa Tomáša Husára, podpredsedu ZMPS, práve tam vedia preniesť praktický prvok. "Vieme si tam byť reálne nápomocní a vie to mať efekt," zdôraznil s tým, že priestor pre konkrétnu spoluprácu vidí aj pri prepájaní podnikateľov s univerzitným prostredím alebo výskumom a vývojom.
Podpis memoranda sa symbolicky konal počas Globálneho týždňa podnikania. Ide o celosvetovú iniciatívu, ktorá sa odohráva v tomto čase vo viac ako 150 krajinách sveta. Cieľom je propagovať podnikanie a inšpirovať k nemu mladých ľudí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR